Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bijvoet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bijvoet
cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-09-18 - 20:10:54 send message to cocobar

Ik ben vandaag "bijvoet (Artemisia vulgaris)" gaan plukken op aanraden van... Naar verluid zou dit parasieten verwijderen uit het gestel van de vogels (letterlijk gezegd). Klopt dit? En hoe vertrek ik deze plant het beste?? En in welke mate?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-18 - 20:21:50 send message to Niltava

Hmm heb je alles gelezen wat ze schreven? Heb je ook even gegoogled naar de plant.
Wilde het ook proberen.
Naast goede eigeschappen zijn er schijnbaar ook bijwerkingen waar je minder vrolijk van kan worden.

Ennuh wondermiddelen bestaan niet wink :)




cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-09-18 - 21:08:13 send message to cocobar

Ik heb nog geen erge bijwerkingen gevonden, wel wordt steeds aangeraden om het niet te lang te nuttigen of als je zwanger bent of borstvoeding geeft happy :). Daar heb ik nog mijn vogels last van razz :p

Het is blijkbaar een middeltje tegen wormen, vandaar de uitleg over parasieten in het gestel!!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-18 - 21:10:02 send message to Niltava

Heb je wel goed gekeken naar je vogels, geen borstjes??/

Ik vond wat over ontstekingen van slijmvliezen, slijmvliezen zijn wel erg belangrijk...


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-09-18 - 21:55:45 send message to cocobar

Ik ga het toch morgen aanbieden en we zien dan wel of ze uberhaupt van willen knabbelen!!


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2006-09-19 - 08:42:15 send message to Zjurre

Bijvoet geef ik al een tijdje aan mijn kanaries en wildzang, ze doen er helemaal niets mee. Waar ze wel verzot op zijn, zijn de zaden van boerenwormkruid en jacobskruiskruid (de beruchte jah), en ook boerenwormkruid staat bekend als een middel om wormen te bestrijden. Met jacobskruiskruid wel oppassen als men het verstrekt aan andere vogels dan wildzang; bladeren en stengel zijn zeer giftig. Wildzang weet dat het hier niet van moet eten, de zaden gaan er echter wel in als koek!


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-09-19 - 15:03:26 send message to zebraonline

Ik heb nog nooit gehoord dat prachtvinken last hadden van wormen?


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-09-19 - 16:00:35 send message to goulds

Ik denk dat onze prachtvinken net zogoed last krijgen van wormen zeker als ze gemengd met andere soorten gehouden worden,je zou allicht eens iets geven tegen wormen(natuurlijke wijze) baat het niet schaadt het niet,toch?

Daar zij ook in contact kunnen komen met uitwerpselen van wilde vogels,zij ook in de grond/zand indien aanwezig wroeten etc.

gr Bleus


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-09-19 - 20:31:39 send message to Fonje

Bijvoet wordt zelf niet in de geneeskunde gebruikt. Zijn neef daarentegen, de absint-alsem wordt wel gebruikt voor bepaalde drankjes.
Bijvoet bevat etherische olien. Die zijn ontsmettend. Er wordt van gezegd dat ze bacterien en schimmels helpen bestrijden.
De familie van de Lipbloemigen en Schermbloemigen hebben daar hoge gehaltes van.vb Rozemarijn, Basilicum, Marjolein.
Mijn parkieten smeren hun pluimen daarmee in.

Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede