Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Nieuw digitaal fototoestel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Nieuw digitaal fototoestel
zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-09-16 - 15:27:47 send message to zebraonline

Ik ben van plan om een nieuw digitaal fototoestel te kopen maar ik ken er weinig of niks van...hier zullen er wel enkele mensen zitten die er wat van kennen dus :

Het toestel wordt vooral gebruikt om vogels in kooien en volieres met te fotograferen, budget is ongeveer 600 euro...

Ik heb hier al enkele vb. maar vraag mij af welke meest geschikt is :

http://www.digicamshop.be/product/23929

http://www.digicamshop.be/product/22808

Nog een vraag over andere camera's met speciale lenzen zoals : EFS 18-55mm Macro...is dit beter of slechter dan de 12x optische zoom op bovenstaande camera's?





Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-16 - 15:50:58 send message to Hawkeye_NL

Zeer goede camera's.
Ik heb zelf echter een nikon D50. Deze kost met lens rond de 600 €

Het enige wat je als nadeel kunt zien is dat je bij dit soort spiegel reflecx camera's altijd aparte lenzen moet hebben voor de verschillende afstanden. Bij de kant-en-klaar modellen zit er meestal een goede telelens in.

Voorbeeld foto's kun je vinden op http://www.elrfolkers.nl

Er staan ook een aantal foto's bij die zijn gemaakt met de Fujicam S301 wat ook een goede camera was maar waar ik al heel snel tegen de beperking aan liep.

Veel plezier met het uitzoeken en testen van de verschillende camera's.



zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-09-16 - 15:56:50 send message to zebraonline

quote
Het enige wat je als nadeel kunt zien is dat je bij dit soort spiegel reflecx camera's altijd aparte lenzen moet hebben voor de verschillende afstanden. Bij de kant-en-klaar modellen zit er meestal een goede telelens in.


Ik ben dus beter af met die vb. die ik aangaf dan met ééntje met losse lenzen?


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-16 - 17:07:56 send message to hdra

Het enige wat je als nadeel kunt zien is dat je bij dit soort spiegel reflecx camera's altijd aparte lenzen moet hebben voor de verschillende afstanden Erwin

Ligt eraan. Ik heb een nikon ds 70. Met lens 18/200. Dus je kunt zowel dichtbij als veraf goed uit de voeten zonder wissel lens. Nadeel wel een stuk duurder plus / minus 1200.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-09-16 - 18:55:24 send message to Niltava

Met een goede telelens kom je heel ver.
Let wel op de lichtgevoeligheid en sluitertijd en een aansluiting of vaste flitser.
Dit is wel handig om de veelal wat snellere dieren er goed op te krijgen.
Zelf heb ik een olympus 750 UZ, die is dat dus soms niet terwijl ik met voldoende licht mooie foto's heb gemaakt.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-16 - 19:07:29 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De D50 is een stuk goedkoper maar heeft gelijkwaardig beeld. Komt in de prijsklasse van de vraag. wink ;)

Andere hele mooie camera is de Canon powershot S2-IS

Ik heb overigens zelf een 18-55 mm, een 28-80 mm en een 70-300 mm lensen.
Als je er eenmaal mee bezig bent dan blijkt er veel meer te zijn dan alleen maar een camera.

Let er bij de koop ook op of je bij de prijs ook de geheugen, accupack enz. erbij krijgt.
De meeste camera's leveren een body al dan niet met lens en het geheugen moet je er dan apart bijkopen.

Erwin


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2006-09-16 - 19:37:05 send message to pennantrosella

Hallo,

Zelf fotografeerde ik met een canon 300 analoog met verschillende voorzet lenzen, van 35 tot 400 mm met converter, daar ik ook natuurfotografie bedrijf en het fotograferen van schepen op de schelde, wilde ik digitaal en wilde afzijn van die verwisselbare lenzen en het gewicht van dit alles , als je door het bos sjouwt met zon 12,5 kilo op je rik incl statief das niet niks, ik heb voor me eigen een waardige opvolger gevonden voor mijn probleem en dat is de Panasonic Lumix fz 20, (is nu ook al FZ-30 en FZ-50, deze camera heeft 12 keer zoom, handmatige focus,instelbare wit balance. 4 x digitaal zoom,flits,vele programmas enz enz enz, persoonlijk vind ik het een aanrader, maak mooie haarscherpe foto's dit ondersteund met de stabalisator die is ingebouwd, ze is uitgerust met een leica lens.

mvg Richard


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2006-09-16 - 20:10:01 send message to Stefan Verhoeven

Ik heb zelf een Konica Minolta Z5.
Even op een rijtje wat ik zocht in een camera:
- veel zoom. Deze heeft 12x optische zoom, en komt dacht ik overeen met de analoge 35-400mm.
- goede macro-foto's. Aangezien ik wel eens detailfoto's wil maken van allerlei dingen i.v.m. mijn studie of hobby's. Dit toestel heeft een goede macro-functie, welke werkt tot afstanden van 1cm vanaf de camera.
- goede stabiliteit van het toestel. Sommige toestellen met grote lenzen vind ikzelf niet zo handig om goed stil te houden aangezien die de neiging hebben aan de voorkant weg te zakken. Nog iets anders wat ik met stabiliteit bedoel: bewogen foto's. Mijn vaders digitale toestel kan ik geen foto's mee maken die niet bewogen zijn. Met het toestel dat ik nu heb, heb ik denk ik 1 op de 200 foto's bewogen.

Hier enkele voorbeelden van de foto's die ik gemaakt heb met dit toestel. Maar die ken jij toch al wel....
http://img.photobucket.com/albums/v511/StefkeV81/PICT2705.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v511/StefkeV81/PICT3916.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v511/StefkeV81/PICT0034.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v511/StefkeV81/Paruscaeruleus.jpg


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-09-16 - 20:40:45 send message to zebraonline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb zojuist na het Googlen en opzoeken van revieuws en het uittetsen van zo ééntje beslist om dit packet te nemen :

http://www.digicamshop.be/product/24898

Zit alles en meer op dan ik nodig heb...mijn vorige was ook een powershot maar dan een S1...maar die S3 maakt wel heel mooie foto's zonder iets te moeten aanpassen...


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-16 - 21:11:25 send message to tonnl

Ziet er goed uit, dat pakket.
Een nadeel vind ik wel een batterijlader met 4 x AA batterijen van Compit,. Een beetje accu gaat veel langer mee dan batterijen.
De accu van mijn Sony F717 bijvoorbeeld gaat echt veel langer mee dan batterijen.

Hij is niet meer nieuw leverbaar, wel af en toe tweedehands te koop.
Ton.


Stefan Verhoeven
Website Member
Posts :77

Website Member
2006-09-16 - 22:41:43 send message to Stefan Verhoeven

Ik heb er nu juist voor gekozen om enkel een toestel te kopen met batterijen. Een accu is leuk, maar als die leeg is heb je een probleem. Batterijen zijn overal ter wereld te koop, en ook relatief goedkoop om altijd een setje (oplaadbare) op reserve te hebben. De vakantie's waar is soms kom lenen zich niet voor stroomvoorziening, dus dan zijn batterijen ideaal.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-17 - 00:13:35 send message to Hawkeye_NL

quote
Ik heb er nu juist voor gekozen om enkel een toestel te kopen met batterijen. Een accu is leuk, maar als die leeg is heb je een probleem. Batterijen zijn overal ter wereld te koop, en ook relatief goedkoop om altijd een setje (oplaadbare) op reserve te hebben. De vakantie's waar is soms kom lenen zich niet voor stroomvoorziening, dus dan zijn batterijen ideaal.

Ik heb standaard een tweede accu in mijn tas zitten. Kosten aanschaf 25 €. De accu is in 1 uur geladen. Dus ja, ik ben helemaal van de batterijen afgestapt. Ben het met Ton eens dat batterijen veel sneller op gaan.
Overigens kan ik met mijn accu 1 dag lang op het NOP foto's maken en dan schiet ik ongeveer een 2 a 3 Gig aan foto's.
In het uiterste geval moet ik dus een tweede accu erbij pakken. En daar kan volgens mij echt geen batterijen set tegenop! Maar zoals ik zei, het is persoonlijk!


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-08-06 - 10:24:07 send message to hoogervorst

Hierbij wil ik dit oude topic gebruiken voor mijn vraag aan jullie.
Ik wil ook een digitale camera aanschaffen, naast mijn compactcamera van 3 megapixel, die ik gebruik voor snapshots rondom het huis.
Mijn bedoeling is het fotograveren van vogels en overige dieren in dierentuinen tot een afstand van 100 meter.
Mijn vraag aan jullie is hoeveel megapixel heb ik nodig om een vogel vanaf 100 meter leuk op de foto te krijgen?
Wat raden jullie me aan , spiegelreflex of superzoom, met daarbij de gedachte dat ik geen prof ben en niet de hoogste eisen stel aan de foto.
Welk merk?
en wie heeft ervaringen met de panasonic dsz4 of superzoom van dit merk, de lumix.
Ik hoop door jullie antwoorden een goede keus te kunnen maken en beter foto's in dierntuinen te maken dan nu het geval is.
Dus welke superzoom?
en indien spiegelreflex Nikon of Canon?

Ronald Hoogervorst


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2008-08-06 - 12:01:50 send message to broto

De camera is niet belangrijk welk merk,nikon of canon, zou wel voor een spiegelreflex gaan, als je op 100 meter wil fotograveren 8 -10 mpix is genoeg hiervoor.
Belangrijker is de lens die je gebruik, daar moet je zeker niet op bezuinigen, deze gaan heel lang mee, meestal langer dan de camera.

deze foto is gemaakt op ongeveer 100m , de lens die ik gebruikt heb is een zoomlens 100-400 mm en dan op 400 mm



javike
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-08-06 - 13:59:49 send message to javike

Kijk een naar de casio EX-F1 een supper toestel
zeker voor vogels of dingen die te snel gaan voor het menselijk oog.
Dit toestel kan ja lees goed 60 fotos per seconden maken (kies de later de beste foto er uit en gooi de resy weg) maar hij kan ook films maken met ja lees ook hier weer goed met 300 , 600 of zelfs 1200 frames per seconden zelfs de veugel slagen van een kolibrie kun je dan nog volgen. kijk maar eens op http://www.letsgodigital.org/nl/18688/casio-exilim-pro-exf1-test/
of
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/specification/1737/show.html

Groet JH. van Kesteren


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-08-07 - 22:12:05 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De Lumix van Panasonic DMC-F27 ben ik erg enthousiast over! 12x optische zoom, leica-lens, veel pixels en een acu die erg lang meegaat.
Verder redelijk eenvoudig te bedienen.
Fotograven zijn hier ook zeer tevreden over.

Kostte mij ongeveer 400 euro, maar daarbij komt natuurlijk nog een een geheugenkaart, tas, statief en reserve accu. Voor 600 euro ben je in ieder geval compleet.

p.s. inmiddels zal er al wel een nieuw model uit zijn! Ik denk dat dit zijn opvolger is:
http://www.digicamshop.be/product/57094/panasonic-lumix-dmc-fz28.html



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede