Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > toch de keuze moeten maken , papegaaien weg doen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-30 - 11:58:41 send message to Roosje

Ik heb zelf lichte longklachten en heb daarom gekozen voor een edel en ara's. Maar omdat ik ook valkparkieten heb, heb ik soms toch wel last. Ik gebruik medicijnen en die werken erg goed. Maar ik begrijp dat de klachten bij je dochter stukken erger zijn en ik denk dat in dat stadium zelfs een edel dat kan veroorzaken. Zeker als jullie de rest van het huis al ondersteboven hebben gekeerd.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-30 - 15:26:07 send message to natasja

Ik mag mezelf al een gelukkig mens noemen dat ze geen allergie heeft voor de honden maar die haren zijn te grof om inge'ademt te worden , da's eigenlijk het grootste probleem het inademen en de stoffen die daardoor in de longen komen.

kan dus gelukkig wel mijn hondjes houden en da's eigenlijk al iets om mijn handen bij dicht te knijpen aangezien dat bij veel mensen ook niet opgaat.


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-30 - 19:56:42 send message to Roosje

Dat vind ik eerlijk gezegd wel apart. Hetgene waar men allergisch voor wordt bij honden zijn namelijk de huidschilfers, en die kunnen gemakkelijk ingeademd worden. Een allergie voor honden is alleen minder gevaarlijk voor de longen dan een allergie voor vogels.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-30 - 20:05:35 send message to natasja

maar onze dochter heeft ook geen allergie , ook niet voor de papegaai maar een longproblemen waardoor deze oneigen stoffen in de longen voor infecties zorgen , de huidschilfers en haren van honden zijn daar te zwaar voor , die komen niet tot diep in de longen de kleine deeltjes van veerstof wel .. zo is mij dat uitgelegt .


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-08-30 - 23:17:01 send message to dijkkamp

hoi natasja

een zeer vervelende situatie voor jullie en voor de vogels ik weet niet wat je allemaal al hebt uit gezocht maar weet je echt zeker dat het door de vogel/vogels komt je zult niet de eerste zijn die ze op dokters advies weg moet doen en dat later blijkt dat het toch iets anders was ik hoop voor jullie gezin dat wat er ook gebeurt met de vogel/vogels,je dochter volledig zal herstellen van de ziekte.


ps ben een beetje overdondert en van streek door dit bericht omdat ik weet hoe gek je was en bent met Kicah en Kyran


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-31 - 09:19:06 send message to natasja

ze hebben diverse testen uitgevoert , juist omdat wij niet over 1 nachtijs wilden gaan en onze dieren weg doen onder het mom van de artsen van doe maar weg , maar ze blijkt er echt heel heftig op te KUNNEN reageren , niet contineu maar met de juiste onsteking en geirriteerde stoffen lopen de longen dicht , het kan wezen dat ze er nooit meer last van krijgt maar het risico is erg groot.
te groot natuurlijk.

Doordat we verder al een hele hoop hebben aangepast , harde vloeren door het gehele huis , harde vloer in de slaapkamer , anti allergie bedden goed etc. blijft het struikelpunt echt de vogels

Het scheelde minder dan 10 minuten of de longen waren volgelopen , dit in minder dan een middag tijd en puur geluk dat we er op tijd bij waren

Ik ben wel blij dat iedereen hier weet hoe ik met mijn edels ben , want je vogels weg doen wegens allergie geeft meteen al zo'n stempel op je ik weet dat de vaste bezoekers hier wel weten hoe ik met ze ben en dat is toch wel fijn



Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-31 - 15:36:23 send message to Roosje

Ja helaas blijft het maar al te vaak gebeuren dat allergie als smoes wordt gebruikt. Maar ik geloof dat dat bij jou zeker niet het geval is.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-31 - 17:00:43 send message to natasja

Toch nog even foto's gemaakt,..

wat is ze toch een plaatje he



Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-31 - 17:16:02 send message to Roosje

Ze is prachtig!

Pfhoe ik krijg al buikpijn als me inleef in je situatie...


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-31 - 20:06:34 send message to natasja

Zoals het er nu naar uitziet heb ik een geweldige familie gevonden voor haar , die al 10 jaar papegaaien houden en goed weten waar ze aan beginnen , het blijft niet leuk natuurlijk maar dit geeft wel een fijn gevoel


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-31 - 20:32:03 send message to molineti

Ik vindt het ontzettend sneu voor Jullie Natasja,en hoop dat de gezondheid van Jullie kind zal verbeterenhappy :)

P.S maar toch een moraal van dit verhaal(als jij het goed vind?)

Denk goed na voordat je een huiskamer vogel aanschaft,het is voor de vogel niet ideaal maar oplanger termijn ook vaak niet voor de eigenaars

Als je kiest voor een papagaai,maak je een keuze voor het levenwink ;)

mvg rene


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-31 - 22:25:54 send message to johanblok

Inderdaad, maar je kunt niet van te voren voorzien welke ziektes en kwalen er in je gezin zich voor gaan doen....

Allergie wordt misschien vaak als smoes gebruikt, maar als je dochtertje het s'nachts flink benauwd heeft en veerstof hier grote invloed op kan hebben...


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-31 - 22:39:40 send message to molineti

Zo bedoelde ik het ook niet Johanhappy :)

Ik weet dat het van Natasja geen smoes is,ik wil alleen toekomstige kopers van huiskamervogels waarschuwen voor dit (en andere) riricos van het binnen houden van papagaaien.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-31 - 23:12:23 send message to natasja

meer als een weloverwogen keuze maken en je goed informeren kan je niet doen , ik heb mijn keuze destijds heel weloverwogen gemaakt en ben zeker niet over 1 nacht ijs gegaan , ik had mijn edels heel graag voor het leven gehouden maar soms hangt die keuze niet van 1 persoon af , het doet mij ook erg veel verdriet dat ik een nieuwe baas voor mijn edels heb moeten zoeken , mensen die hier in de jaren meegelezen hebben met me weten heel goed hoe trots en blij ik was met mijn edels en die weten ook gerust wel hoeveel pijn het doet om ze weg te doen naar andere mensen

als je perse met een moraal van dit verhaal wil aankomen gebruik dan als moraal " maak je keuze weloverwogen op het moment dat je een dier aanschaft maar ook op het moment dat je er afscheid van neemt "

want niemand kan in de toekomst kijken en omstandigheden kunnen zo veranderen dat je afscheid moet nemen , dat is geen moraal van een verhaal maar dat is het leven.

en wat mijn Kiek betreft , we zijn bijna 3 jaar lang onafscheidelijk geweest , als we de keuze hadden om het anders te doen hadden we beide denk ik niet anders gekozen want we zijn voor alle 2 een vereiking in het leven geweest , ik had die 3 jaar niet willen missen en ik hoop kiek ook niet


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-01 - 00:52:14 send message to Hawkeye_NL

Ik sta in deze zekers 100% achter je natasja. Ik heb op het moment zelf een situatie dat ik door verslechtering van mijn eigen gezondheid ben gedwongen mijn hond weg te doen.
En zo goed als ik van te voren heb geinformeerd voor ik weer een hond erbij nam zo ver ben ik nu gegaan om hem te kunnen houden. Maar opeens, zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen dan haalt het leven je even in. Dan sta je ineens met twee benen als aan de grond genagelt terwijl het lijkt dat je niets meer in handen hebt. En dan moet je verder.
Ik ben heel blij dat je deze keuze hebt kunnen maken en dat je niet gokt op een "als dat dan ..."
Ik heb het geloof ik al een keer gezegt: Sterkte en beterschap met je dochter!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 98 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede