Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > aanvraag cites Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : aanvraag cites
gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-08-16 - 20:48:07 send message to gezienus

hallo,

Een man bij mij in de buurt heeft al een jaar of 15 een koppel kleine geelkuifkaketoes.
Deze vogels heeft hij voor de lol, maar hebben nu een jong.
Het jong is niet geringd, hoe krijg je hierbij cites papieren??



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-08-16 - 22:19:31 send message to lennard

lijkt met dan een beetje moeilijk.sad :(


gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-08-16 - 22:57:46 send message to gezienus

als je de vogel laat chippen dan?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-16 - 23:57:26 send message to Hawkeye_NL

Chippen en de papieren aanvragen.
De AID zal vermoedelijk contact opnemen om aan de hand van bloed van de ouders en het jong d.m.v. DNA het verwantschap aan te tonen. Indien blijkt uit het onderzoek dat het jong idd van dit koppel afkomstig is krijgt de aanvrager gewoon zijn papieren. Indien dit jong niet van dit koppel komt zal het in beslag genomen worden en krijgt de aanvrager vermoedelijk een boete.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-08-17 - 01:33:45 send message to agabird

Ik neem aan dat daarvoor de ouders wel een Cites moeten hebben, anders lijkt me dit niet te werken.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-17 - 11:48:58 send message to Hawkeye_NL

klopt, de ouders moeten wel papieren hebben uiteraard!


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-08-17 - 16:17:44 send message to hdra

Erwin

Gaat dit hier ook op. De vogels zijn 15 jaar oud en toen was er nog geen cites nodig, of moet men dit alsnog aanvragen?

Henk



pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2006-08-17 - 17:36:17 send message to pennantrosella

Vorig jaar heeft er in de vogelbladen gestaan, van vogels die niet voorzien waren van papieren, moest men dit (ik dacht 1 april ) papieren aanvragen, na deze datum kon dit niet meer,Ja als men dan geen papieren hebben aangevraagd denk ik dat je een probleem hebt.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-17 - 18:04:29 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja Henk, men moet ze inieder geval aanmelden.

quote
Vorig jaar heeft er in de vogelbladen gestaan, van vogels die niet voorzien waren van papieren, moest men dit (ik dacht 1 april ) papieren aanvragen, na deze datum kon dit niet meer,Ja als men dan geen papieren hebben aangevraagd denk ik dat je een probleem hebt.



In het algemeen voorzien de bonden hun leden te laat en slecht van informatie betreft dit onderwerp.sad :(


Als het een aannemelijk verhaal(zoals in dit geval) is,wordt het meestal wel geaccepteert.

Het is natuurlijk een ander verhaal :Als iemand die al tien jaar citesssen aanvraagt,een bovengenoemde aanvraag indiend ,dit roept dan natuurlijk wel wantrouwen en vraagtekens op bij het ministerie.

P.S Ik heb al 2 maal citessen gekregen voor jongen waarvan de ouders nog geen cites hebben(maar wel aangemeld in 1996,2004 en 2005)





Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-17 - 18:35:24 send message to Hawkeye_NL

In het geval de ouders niet zijn voorzien van Cites papieren dan kan nog altijd de herkomst van het jong worden aangetoont. Hiervoor zal dan zonder probleem de vergunning afgegeven kunnen worden. Voor de ouders had de vergunning al aangevraagt moeten zijn, als dit niet is gebeurt kan de eigenaar hiervoor een boete krijgen en kan het ouder koppel in beslag genomen worden.
Best is dat de eigenaar in één keer de aanvraag voor de ouders doet en aan toont hoe en wanneer hij de vogels heeft gekocht.
Als hij de herkomst kan aantonen krijgt hij alsnog de Cites vergunning maar met een waarschuwing of in het ergste geval een boete. Als hij de herkomst niet kan aantonen loopt hij de kans dat de vogels in beslag worden genomen en een boete krijgt.
Als hij voor geen van de vogels een vergunning aanvraagt en hij krijgt ooit een controle dan zullen alle vogels zekers in beslag genomen worden en zal hij een boete krijgen.
De jongen kan hij in dat geval in ieder geval nooit verkopen of aanbieden. Er word namelijk extra aandacht gegeven aan de advertenties wat betreft Cites I vogels.

Moeilijke situatie misschien maar geen enkel probleem als alles eerlijk is!


gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-08-17 - 21:14:19 send message to gezienus

Hij is geen lid van welke bond of organisatie dan ook.
Hij heeft ze puur voor de lol in de tuin, niet bewustzijnde van het feit dat dergelijke vogels deze papieren MOETEN hebben.
De ouder vogels zijn ongeveer 20 a 25 jaar oud, hij heeft ze dus 15 jaar en ze zijn niet geringd.
Ik wil wel graag het jonge kaketoetje van hem overnemen maar ben bang dat ik iemand in de problemen breng met het aanvragen van deze papieren

wat is wijsheid?

groet Raymon


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-08-17 - 21:25:31 send message to kakatoe

In het algemeen voorzien de bonden hun leden te laat en slecht van informatie betreft dit onderwerp.
Niet alleen de bonden maar ook de verenigingen die vertikken het om ergens achteraan te gaan


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-17 - 21:39:25 send message to molineti

quote
wat is wijsheid?


Gewoon bellen het het,,geval,,anoniem voorleggen.

Als het een goed eerlijk verhaal is(zoals het is)zal het allemaal wel goedkomen.

Ze zullen wel een beetje grommen,maar bijten doen ze niet zo vaakwink ;)

Succes


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2006-08-17 - 22:56:11 send message to rajar

Ik heb hetzelfde probleem ik krijg voor de ouders geen cites maar een bezitsontheffing.
Het gevolg is dat bij verkoop de aid goedkeuring moet verlenen.
Dit houdt in dat bij verkoop de aid bij de toekomstige eigenaar kan gaan kijken of die volgens hun normen goed gehuisvest c.q. verzorgt worden.
Dit is al regel bij dierentuin dieren.
Je kan je vogels bijna niet los verkopen.
Ze mogen alleen maar gebruikt worden voor de kweek.
Allemaal na tevragen bij het cites bureau.


gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-08-17 - 23:13:54 send message to gezienus

iedereen alvast bedankt voor het meedenken en het geven van tips.


groetjes Raymon


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-17 - 23:20:36 send message to molineti

quote
Ik heb hetzelfde probleem


Nee, dit is een heel ander probleem!

Het is gemakkelijker om een cites te krijgen op vogels die nog niet aangemeld zijn,dan het omzetten van een houders cites naar een ,,handelscites,,

Het laatste is eigenlijk zo goed als onmogelijk.

Dus voor eventuele cites 1 kopers :lees het formulier goed,niet elk geel formulier is hetzelfde!

Trouwens als je niet van plan bent om dergelijke citesvogels te verkopen ,maakt het niks uit.

Voor de nakweek van deze houderscitesvogels kun je de gewoneT(Trading)formulieren aanvragen.

mvg rene



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede