Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eieren in de broeikast Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2007-06-22 - 09:28:21 send message to smedinga

Het uitbroeden van kromsnavel eieren vergt wel iets meer, op dit moment heb ik met mijn broedmachines ongeveer een score van uitkomst van 95% mits de eieren bevrucht zijn. Inderdaad is de temp ronde 37,3 goed en in het start stadium hanteer je een vocht gehalte van 45-50%, dit ligt bij verschillende kaketoe beduidend lager, pas op hiermee.
Ook wij hebben ervaren brr ara's die direct na het leggen hun eieren vernielen, ik ben drie jaar bezig geweest om te ontdekken wa hier aan te grondslag zou kunnen liggen maar ik ben er tot op heden niet achter. vandaar de broedmachine
ik gebruik een inca 100 van dmp omdat deze volgens een heel ander concept werkt en een zeer goed resultaat geeft.
daarbij doen wij ook aan ei begeleiding, dat betekend dat we elk ei iedere dag wegen tot op 100sten nauwkeurig om het afvallen precies te kunnen regelen en voorspellen, zodat we bijna een perfecte uitkomst hebben.

voor eventuele vragen ben ik te bereiken op 0650642370


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2007-06-26 - 18:27:51 send message to memaa

Vandaag is mijn 3e jongske uitgekomen. Ik heb het ei en het jong weer 'nat' moeten maken maar het jong is daarna op eigen kracht uit het ei gekomen.
Deze broedkast is voor de vochtigheid niet ideaal. Je zult op tijd en stond het ei moeten bevochtigen. Ik moet trouwens ook nevelen op de eieren van mijn grijze roodstaarten in hun nest.
Ik heb deze broedkast genomen omdat ik het jongske nog een tijdje kan warm houden in de kast.
Ik heb wel gezien dat de t° op 100 F staat, dat is misschien wel wat veel. Dit kan ook de reden zijn dat mijn Amazones op 21 dagen tijd zijn uitgekomen.
Hopelijk broed mijn Amazone volgend jaar wel.


bejo
Website Member
Posts :1

Website Member
2011-12-17 - 14:27:36 send message to bejo

Ik heb een aantal papegaaiensoorten , oranjekuiven, geelnekamazones, ara's, rose kaketoes, edelpapegaaien, grijze roodstaarten enz..

Bij mij gaan ze de broedmachine in, er zijn er met een andere mening maar dat is hun probleem.
Na een grote investering wil ik de bevruchte eieren uitbroeden om toch jonge te bekomen.

Ik heb een goede broedmachine en niet zo duur een r-com 50 (300 euro) zeer betrouwbaar alle bevruchte eieren komen uit en veel gebruiksvriendelijker dan een grumbach.Een echte aanrader voor vogelkwekers.

En de mensen die tegen uitbroeden zijn zijn meestal mensen met goedkope vogels en hebben geen benul en ervaring met papegaaien anders zouden ze wel anders redeneren.
Dit jaar 4 geelnekamazones uitgebroed en op stok gekregen is ongeveer 3000 euro.
Ik probeer alles te redden wat kan het gaat me om teveel geld.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-17 - 15:28:06 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
En de mensen die tegen uitbroeden zijn zijn meestal mensen met goedkope vogels en hebben geen benul



@bejo
Er zijn, met name op VogelArena, nogal wat mensen die hele dure vogels hebben en niet voor het geld kweken, maar voor de liefhebberij. Zij kweken vaak uit principe alleen maar natuurbroed.

Kwekers die alleen maar voor het geld kweken denken daar natuurlijk heel anders over! Dat is duidelijk.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-12-17 - 15:31:25 send message to henkdelaat

@memaa,

Het 2e ei was een probleem.

De laatste 2á3 dagen de eieren niet meer (laten)keren,en het vochtgehalte opvoeren tot 70%,dan kan het jong niet vastplakken.

Henk.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2011-12-17 - 16:33:05 send message to molineti

quote
Ik probeer alles te redden wat kan het gaat me om teveel geld


Raar dat Je dan wel grasparkieten en valkparkieten in je collectie durft te hebbenwink ;)

Groeten rené


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-12-18 - 13:35:12 send message to COCOTJE

beste,

ik heb 2 goedkoope broedmachines maar heel goede. deze gebruik ik uitsluitend voor kippen en kwartel eieren GEEN papegaaien eieren gaat het mis dan gaat het mis maar ik ga geen eieren proberen te redden ook al heb ik duure exemplaren is en blijft een hobby mijn vogels vind ik mooi en moeten voor mij niet opbrengen. en voor dat er wat over de kippen eieren gezegd word das om op te eten, voor alle duidelijkheid en af en toe verkoop ik wat kuikens als er vraag achter is maar daar word je niet rijk van laugh :D kun je eerst eens niet proberen om te zien wat er mis gaat messchienvind je een oplossing zonder broedmachine is veel mooier om jongen te zien bij de ouders dan in een broedkast vind ik groetjes


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-12-18 - 16:18:14 send message to meyer

quote
En de mensen die tegen uitbroeden zijn zijn meestal mensen met goedkope vogels en hebben geen benul en ervaring met papegaaien anders zouden ze wel anders redeneren.
Dit jaar 4 geelnekamazones uitgebroed en op stok gekregen is ongeveer 3000 euro.
Ik probeer alles te redden wat kan het gaat me om teveel geld.



Ook welkom op het forum!!
Een geldwolf zo te zien, maar ik zeg maar wat.


Groeten Meyerwink ;)


Hans
Website Member
Posts :9

Website Member
2011-12-19 - 09:12:11 send message to Hans

Nee niks broeikast,gewoon de natuur daar krijg je de sterkste vogels mee,gewoon buiten kweeken.

mvg.


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-12-11 - 11:40:05 send message to giorgioo

Mijn witkuiven hebben ook tijd 5 dagen 2 eieren en omdat ik gisteren zaagsel in hun vat worp (omdat niets meer in was) wil mijn koppel niet meer in de vat, om die eieren door te broeden. Nu wil ik die 2 eieren in een broedkast proberen door te broeden, of onder een heel rustige grijze roodstaartje te brengen.
Iemand raad voor?



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede