Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > COM Wereldshow Montilla – Spanje 2007 geannuleerd? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : COM Wereldshow Montilla – Spanje 2007 geannuleerd?
tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-30 - 23:27:39 send message to tonnl

Gelezen op birds of paradise, nog niet officeel bevestigd dus!

De regering van de autonome regio Andalucia heeft verklaard dat shows met een nationaal karakter te houden binnen de regio Andalucia vooralsnog plaats kunnen vinden. Dit onder de huidige omstandigheden. In het najaar (september/oktober) kan de situatie in verband met de tweede vogelmigratie dusdanig veranderd zijn dat er alsnog een algeheel verbod komt. De com-wereldshow te Montilla en de com-show in Dos Hermanas blijven geannuleerd omdat beiden een internationaal karakter hebben en binnen de regiogrenzen van Andalucia zouden plaatsvinden.
18 juli 2006 - Vanuit de overheidscommissie die in Spanje is belast met het dossier Vogelgriep en verantwoordelijk is voor de informatievoorziening daarover, is de mededeling uitgegaan dat er vanaf 1 september (en wellicht zelfs voor een periode van vier jaar) geen tentoonstellingen op het gebied van de vogelliefhebberij mogen plaatsvinden.
Dat betekent dus geen Wereldshow in Montilla (Spanje), geen COM-shows, geen Bondsshow en geen nationale shows waaronder zelfs de kleine verenigingsshows.

Aanvankelijk leek het erop dat de nationale shows werden ontzien. Zo zou de Bondsshow en de grootste Spaanse COM-show in Dos Hermanas (provincie Sevilla) zonder buitenlandse inbreng alsnog mogen plaatsvinden. Vorige week was de voorbereiding van deze shows (in aangepaste vorm) nog in volle gang. Maar gezien een door de Spaanse Bond gesteunde handtekeningenactie gericht aan de Spaanse Premier Zapatero, om in ieder geval de nationale shows doorgang te laten vinden, lijken deze shows dus eveneens door de ministeriële maatregel onder druk te staan.
Dit betekent het tweede opeenvolgende jaar dat Spanje verstoken blijft van vogelshows op welk niveau dan ook. Omdat eveneens de verkoop van vogels op markten of beurzen al geruime tijd volledig stil ligt, heeft dit besluit dramatische gevolgen voor de liefhebberij. Vernam ik vorig jaar al van diverse kwekers dat zij hun kweekbestand aanzienlijk zouden inkrimpen, nu wordt er door diverse kwekers overwogen om met de liefhebberij te stoppen.
Alle hoop is momenteel gevestigd op het succes van de handtekeningenactie waardoor de genomen maatregel (ten dele) teruggedraaid zou kunnen worden. De vooruitzichten zijn echter somber.
Helaas is er via de Spaanse Bond danwel de C.O.M. nog niets officieel vernomen in de vorm van een persbericht of iets dergelijks. Het lijkt erop dat, net zoals vorig jaar bij het annuleren van de Wereldshow in Zutphen, die informatie pas wordt vrijgegeven als eenieder via andere kanalen al op de hoogte is gesteld.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-07-31 - 08:04:53 send message to Niltava

quote
n het najaar (september/oktober) kan de situatie in verband met de tweede vogelmigratie dusdanig veranderd zijn dat er alsnog een algeheel verbod komt.

Dat lijkt me nogal logisch en je kunt er haast van uit gaan.
Wat ik dus nog steeds niet begrijp is 1)dat de ziekte vrij snel dodelijk is voor de vogel zelf, maw de verspreiding niet snel gaat(tenzij in dicht populaties), 2) dat we nu niets uit bijv. Ned, Noorwegen, etc etc horen over gevallen(ze zouden het straks immers op de weg mee terugnemen?), 3)Als de vogel(s) l besmet zijn en elkaar besmetten dan heeft geen enkel tijdelijk verbod op transport meer zin, het zit dan immers in de wereldpopulatie

quote
... de grootste Spaanse COM-show in Dos Hermanas (provincie Sevilla) zonder buitenlandse inbreng alsnog mogen plaatsvinden.

Een COM show zonder buitenlandse inbreng??wink :)

quote
erse kwekers dat zij hun kweekbestand aanzienlijk zouden inkrimpen, nu wordt er door diverse kwekers overwogen om met de liefhebberij te stoppen.

Als men alleen kweekt voor shows zou ik daar geloof ik niet zo rouwig over zijn

Zoals het bericht al aangeeft kun je alleen maar wachten.Beslissingen moeten nog worden genomen en die zullen oa beïnvloed worden door al dan niet uitbraken, lobbies etc.


FrCorbee
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-07-31 - 15:21:08 send message to FrCorbee

Het bericht is afkomstig van de site BirdWeb www.birdweb.nl . Netjes dat de heer Steve van de Ponselee dit zonder enige vorm van bronvermelding, laat staan toestemming, heeft overgenomen.
Maar goed, in zoverre is het annuleren van de Mundial en de com-shows officieel dat deze door de Spaanse regering verboden zijn. De COM heeft op die beslissing geen invloed en de organisatie ervan door de Spaanse Bond is dan ook stopgezet.

Frans Corbee


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-07-31 - 17:40:43 send message to paintim

Gewoon ongelooflijk om hier op VogelArena een bericht tegen te komen,dat zonder toestemming en/of bronvermelding is overgenomen van de website www.birdweb.nl
Aangezien dit een kanarie-site is zullen de meeste kanarieliefhebbers dit bericht al gelezen hebben.
Vriendelijke groeten van
Antoni


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-07-31 - 17:53:11 send message to broto

quote
Gewoon ongelooflijk om hier op VogelArena een bericht tegen te komen,dat zonder toestemming en/of bronvermelding is overgenomen van de website www.birdweb.nl



Als ik het bericht boven je leest heeft birdweb het ook zonder toestemming geplaats??


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-07-31 - 18:22:45 send message to Niltava

Volgens mij is de oorspronkelijk bron een soort persbericht.
Dus of het nu zo'n probleem is???


FrCorbee
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-07-31 - 21:00:17 send message to FrCorbee

De oorspronkelijke bron is niet een soort persbericht. Het bericht is geschreven door de eigenaren van BirdWeb waarvan er één in Spanje woonachtig is. Het bericht is samengesteld op basis van informatie afkomstig van diverse daar voorhandezijnde bronnen waaronder de Spaanse Bond.
De inhoud van het bericht is trouwens niet zomaar een veronderstelling. De eerste show is reeds geannuleerd, een nationale show voor exoten in september. De regionale overheid heeft ivm de vogelgriepperikelen geen toestemming verleend.
Frans


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-07-31 - 21:10:40 send message to goulds

Joh zeur toch niet zo,over waar het bericht vandaan komt,hij begint toch met "gelezen op birds of paradise"

En als het je zo stoort blijf dan maar op alle forums weg want gebeurd overal.
Ga nog ff naar of er geen spelfouten in zitten kun je weer nieuwe reactie geven waar we allemaal zoveel aan hebben.

Geef gewoon jouw mening over het aflasten van COM of schrijf niets,mocht het je dan toch zooo tegen de borst stuiten stuur desbetreffende een persoonlijk bericht en uit daar je ongenoegen.

Goulds


FrCorbee
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-07-31 - 22:10:01 send message to FrCorbee

Meneer of mevrouw Goulds,
Voor jou gezeur, voor een ander niet. Vooral niet als er extra informatie in een bericht wordt gegeven.
Een persoonlijk bericht naar tonnl? Lijkt me juist prima dat hij het bericht geplaatst heeft.
Gelukkig zijn er niet alleen forumleden van het type Goulds, anders had ik je raad niet eens nodig gehad om weg te blijven op forums.
Maar goed, de één kan wat regeltjes in een bericht plaatsen zonder al te veel taalfouten én begrijpend lezen. Een ander kan hopelijk een beetje gouldamadines kweken, of is het toch gouldsamadines?
Frans


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2006-07-31 - 22:16:15 send message to gouldamadine

overgenomen van birdweb

quote
De berichtgeving in de vorm van onderhavig artikel op BirdWeb is gebaseerd op de volgende feiten:
- In een artikel van ABC (één van de grootste dagbladen van Spanje) van 13 juli jl wordt gemeld dat de overheidscommissie (een commissie onder verantwoordelijkheid van de Spaanse regering) belast met het vogelgriepdossier en de informatieverstrekking daarover de uitspraak heeft gedaan dat vanaf 1 september 2006 (en wellicht voor een periode van 4 jaar) er binnen de Spaanse grenzen geen vogelshows gehouden mogen worden.



maw is dus wel een enigzins een persbericht


FrCorbee
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-07-31 - 23:08:45 send message to FrCorbee

Één van de 7 feiten is inderdaad een bericht uit de pers.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-01 - 00:34:25 send message to tonnl

Feit is dat het waarschijnlijk is dat de liefhebbers wederom de dupe worden van het politiek gekonkel, da's triest genoeg.

Birdweb? Nooit van gehoord, stond er ook niet bij. happy :)

Ton.


Ice
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-08-08 - 10:24:27 send message to Ice

Hallo meneer Frans Corbee, ik ben mod op het betreffende forum. Ik ken de heer Steve Van De Ponseele goed en weet uit goede bron dat hij het bericht rechtstreeks in een mail van de Spaanse Timbrado club ontvangen heeft. Dit heeft hij gewoon rechtstreeks op zijn forum gezet om zo zoveel mogelijk mensen te informeren. Wat hij daar verkeerd heeft gedaan is mij een raadsel. Indien dit echt door u gemaakt is, moet u de Spaanse Timbrado club aanspreken en niet een onschuldige zwart maken.
Mvg, John.


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2006-08-08 - 11:30:21 send message to pluimenest

Vanwaar het bericht vandaan komt heeft mijn inziens weinig belang.
Feit is dat maanden voor het plaatsvinden van de show reeds gewag gemaakt wordt van het afgelasten ervan.
Steeds weer moet ik vaststellen dat maar weinig gedaan wordt door de nationale bonden.
Deze laatsten hebben nu toch nog tijd zat om te reageren en eveneens deskundigen onder de arm te nemen om het absurde van deze maatregelen (verbieden van shows)aan te tonen.
Lobieën bij politici zou eveneens resultaat kunnen opleveren, maar ik stel vast dat men gewoon afwacht.
Waarom geen nationale petitie starten en Europees coördineren.
Ik wens nog op te merken dat ikzelf zelden deelneem aan shows, maar ik kan me best inbeelden dat dit voor sommige vogelliefhebbers een groot stuk van hun plezier is.


BOPSteve
Website Member
Posts :2

Website Member
2006-08-08 - 15:17:36 send message to BOPSteve

Dit bericht is 6 keer gewijzigd

Hallo,

Ik ben Steve Van de Ponseele eigenaar van Birds of Paradise. Normaal gezien reageer ik op geen enkel forum omdat ik zoal genoeg werk heb met mijn website & forum en mijn werk als bestuurslid bij BVP. Maar bij deze thread wil ik toch even iets recht zetten.

Eerst en vooral vind ik niet dat er zo'n probleem moet gemaakt worden rond iets dat voor elke vogelliefhebber die op competitieve manier vogels kweekt van groot belang is. Maar natuurlijk zijn er altijd jaloerse mensen die graag oneerlijke concurrentie willen voeren. Laat maar doen zou ik zeggen. Ik hou me wel met iets beters bezig dan op al dit gestook moeten in te gaan. Ikzelf ben eerlijk en rechtuit dus als ik iets te zeggen heb zal ik dit ook doen. Maar dan wel op een correcte manier i.p.v. achter de rug zoals sommigen.

Ik vond het van groot belang dat die info, of ze nu juist is of niet is mij ook een raadsel, moest worden gepubliceerd zodat de mensen op de hoogte waren van een alweer afgeschafte wereldkampioenschap. Ik heb van mijn spaanse Timbrado club deze mail ontvangen. Hij heeft deze van de nederlandse spaanse timbrado club ontvangen en die persoon heeft hem op zijn beurt dan weer van iemand anders ontvangen. ... zo kunnen we verder gaan.
Ik heb toelating gevraagd om die tekst VANUIT mijn email te copieren en ik heb daarvoor de toelating gekregen. Tot ... ik van birdweb een mail heb gekregen dat de tekst door hem werd gemaakt en dat zijn naam + website moest vermeld worden onder die tekst. Ik heb dit zonder probleem gedaan en noch birdweb noch ik hebben daar moeilijk over gedaan. Alles werd vriendelijk per email opgelost en ik mag in de toekomst zelf nog teksten van hem copieren zolang de auteur vermeld wordt.
Trouwens heeft er iemand bij stilgestaan dat diegene die de info van mijn website heeft gecopieerd evenveel in fout is als al de anderen die die tekst hebben gecopieerd??? wink ;)
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er zeker niet boos om ben dat ton dit heeft gedaan. Tegendeel vind het goed dat ook hij deze info tot de man brengt.
Ik heb toelating gevraagd aan diegene waarvan ik het heb ontvangen en later aan de auteur van de tekst zelf.razz :p

Dus deze situatie rust op misverstand die alweer werd opgeblazen door enkele mensen die graag ruzie stoken. Maar die al lang op een zeer vriedschappelijke manier is opgelost.

Nu nog even dit. Het is mijn persoonlijke website en forum waar ik dagelijks veel werk in steek. Ik zet erop wat ik wil of het nu over koetjes en kalfjes gaat. Het maakt niets uit. Ik verplicht niemand om er heen te gaan. Iedereen is vrij in z'n leven om te doen en laten wat hij wil. Ik probeer enkel zoveel mogelijk nuttige info tot de vogelliefhebber te brengen. Mijn website is geen algemene vogelinfo website het is een doodgewone persoonlijke website waar je enorm veel weblinks kan vinden want dit is wat ik graag doe. Een telefoonboek van links bijhouden voor alle vogelliefhebbers (zelf vogelarena staat er op).Dit is eigelijk het enige nuttige op mijn websiten al de rest zijn persoonlijke gegevens en dan af en toe post ik datums over beurzen enkel maar op aanvraag van de organisatoren zelf. De info die ik er dan extra post is info waarvan ik vind dat iedereen er op de hoogte van moet worden gesteld. Hetzelfde geld over mijn forum. Het is niet een forum zoals hier waar duizenden mensen zitten. Neen het is een forum waar af en toe een vogelliefhebber een vraag komt stellen en waar zoveel mogelijk mensen een eerlijk antwoord op geven. Het is dusdanig ook een uitgebreid forum waar je terecht kan voor alle vogelsoorten. Hier ook weeral rustend op dezelfde principe "enkel voor nuttige info naar de vogelliefhebber te kunnen brengen".


Ik hoop dat ik duidelijk genoeg was en dat het gestook van sommigen eindelijk eens gedaan mag zijn. Hou u eens bezig met vogels i.p.v de kleine man de grond in te boren. Want het is gemakkelijk om iemand onterecht, achter z'n rug, een slechte naam te bezorgen.

Anders mail je maar naar : steve@birdsofparadise.be



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede