Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bichenowamastrildes of ceresamadines Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-03 - 23:16:00 send message to tonnl

Inderdaad vraag en aanbod dat de prijs bepaalt. Bichenows zijn gewoon beter te verkopen. Ook de "leek" in de dierenwinkel vindt ze mooi.
Ceressen hebben een iets minder spectaculair uiterlijk voor buitenstaanders.

De prijzen die jij noemt vind ik wel erg laag overigens, hier in het westen liggen de prijzen toch wat hoger.
Ton.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-08-04 - 08:52:01 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

17,5-20 euro/stuk is toch niet mis vind ik. Ik heb mijn bichenows enkele weken en betaalde 9 euro/stuk bij een kweker thuis weliswaar.
Dus gewoon wat geduld hebben en desnoods wat wachten tot de juiste gelegenheid zich voordoet.
Voor 25à30euro/koppel vind je ze wel in de winkel..


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-08-04 - 11:44:14 send message to Gouldamadine121

Tonnl,
15 euro is hier (België) de prijs voor de spitsstaarten en ceressen, de bichenows kosten hier 17,5 euro en dat zijn de richtprijzen van zowel winkels als kwekers, ligt de prijs bij jullie dan zoveel hoger?
Vele buitenlandse kwekers bevestigen wel dat de prijzen in België veel lager zijn.
Grt Glenn


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-04 - 12:44:23 send message to tonnl

Het verschilt nogal inderdaad.
In Rijnsburg (vlakbij Leiden) bij een handelaar die beslist niet duur is, ceressen voor 50 euro een koppel en bichenows voor 40.
In de dierenwinkels hier in Haarlem beide soorten 60 of meer per koppel.

Ik kom toch maar eens naar België. happy :)
Ton.


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-08-04 - 15:51:45 send message to Gouldamadine121

Bij ons in België komen veel nederlanders, italianen, fransen etc. naar vogelmarkten om vogels op te kopen en ze in hun vaderland met veel winst te verkopen.
Onlangs hoorde ik van een vogelkweker dat hij 200 jonge goulds had verkocht aan een canadees voor gem. 30-40 euro per stuk, toen ik vroeg waarom die canadees ze bij hem kocht en niet in Canada, zei hij datdie canadees ze allemaal verder verkocht voor gem. 200 euro/stuk.
Ik vraag mij af hoe het komt dat ze hier veel goedkoper zijn dan in andere landen, de kweekmethodes en omstandigheden kunnen toch niet zoveel verschillen ?
Grt Glenn


flappie2703
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-09-10 - 10:21:52 send message to flappie2703

Bichenowastrilde:
Het lastige bij deze vogels vindt ik het samenstellen van een goed koppel. Het beste reslutaat krijg je als je er 4 of 5 van in een voliere plaatst, er ontstaan dan vanzelf 1 of 2 koppels. Als je eenmaal een koppel hebt dat met elkaar klikt en ze gaan broeden dan brengen ze de jongen meestal probleemloos groot en vaak meteen een heel nest van 4 of 5 jongen.

Ceresamadine:
Mijn ervaring bij deze vogels is dat bijna elk koppel wel tot broeden overgaat. Ze brengen echter vaak maar weinig jongen groot, regelmatig wordt er een jong uit het nest gegooit, zodat er vaak maar 1 of 2 jongen uit een nest overblijven.
Met de ceres heb ik persoonlijk betere reslutaten in een kooi als in een voliere.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede