Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kwartel eitjes vraag.. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kwartel eitjes vraag..
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-07-28 - 13:47:57 send message to Chow

Eindelijk begint mijn chinese dwergkwartel hen eitjes te leggen. Elke dag 1. Zoals ik al had verwacht gaat zij er niet op zitten. Ik heb al geprobeerd de eitjes bij elkaar te leggen maar vooralsnog geen succes. Zijn er nog andere manieren om haar te bewegen op de eitjes te gaan zitten??


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-07-28 - 17:04:21 send message to BZB

gewoon met rust laten, zo min mogelijk aan doen. Gewoon voeren, niet teveel eivoer oid. En vooral rust geven, zo min mogelijk storen (of laten storen door andere vogels).
Als je het niet meer verwacht gaat ze broeden razz :p
of niet, dwingen kun je toch niet.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-07-28 - 17:30:20 send message to Karel

Natuurlijk wel zorgen voor volop broedgelegenheid in de vorm van kastjes, half ingegraven bloempotten e.d.
Plaats ze her en der in de voliere en steeds een beetje anders: ingang naar voren of naar achteren, onder een struikje of afdakje of juist in het licht.
Zorg dat ze kan kiezen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-07-28 - 17:52:37 send message to Niltava

En nestmateriaal


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-07-28 - 22:35:50 send message to Chow

Ik vroeg het namelijk omdat ik heb begrepen dat natuurbroed weinig meer voorkomt. Ik zou het echter best leuk vinden als ze een nestje grootbrengt. Wat moet ik met de eitjes doen die her en der in de voliere liggen?? Rapen en weggooien of rapen en bij elkaar leggen.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-07-28 - 23:34:23 send message to BZB

gewoon laten liggen.
de kloek rolt ze vanzelf bij elkaar als ze aan broeden toe is. Ze houdt meestal zelf ook wel bij waar welke eir liggen. Dus niets aan doen. ALs een eitje in de weg ligt, bijvoorbeeld in het looppad kun je um ff metertje naar links of rechts schoppen eeeh leggen.
Is het hennetje wel natuurbroed?

Hier komt natuurbroed vaak genoeg voor, ook bij vrienden en bekenden genoeg natuurbroed. Bij 1 iemand wil het ook niet lukken maar die geeft ze ook maar 1m2 ruimte.
Bij mij broeden ze vaak gewoon op de grond in het strooisel, onbeschut, liefst midden voor het deurtje laugh :D
Ohja, dat van 1 haantje en 2 hennetjes voorkomt volgens mij ook dat ze gaan broeden. Zou ze gewoon paarsgewijs houden.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-07-29 - 12:05:21 send message to Chow

T'is nu 1 paar op 4 m2. Ik kan de eieren laten liggen maar ik kan niet voorkomen dat de parkieten ermee gaan voetballen....


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-07-29 - 22:10:51 send message to roodmus

BZB.

Je hebt het over niet teveel eivoer.

Is hier een bedoeling mee?????


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-07-29 - 23:19:53 send message to BZB

Tja, parkieten en kwartels, en dan ook van beide jongen willen hebben op 4 meter? Hoop voor je dat het lukt.
Van teveel eivoer worden ze alleen maar gekker met eier leggen is mijn persoonlijke ervaring. Toen ik terugging in eivoer:voer van 1:5 gingen ze gelijk broedden.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-07-30 - 01:35:46 send message to Chow

Nope, de parkieten gaan vooralsnog in de broedkooien. De 4x4 is alleen buitenren.. Wel even kort geprobeerd buiten met de parkieten maar dat schoot niet op.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-07-30 - 17:35:58 send message to roodmus

Oke bedankt voor je reactie ga ik proberen.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2006-08-04 - 17:49:52 send message to Zjurre

Heb goede ervaringen met een trio of kwartet chinese dwergkwartels, al van meer mensen gehoord dat het beter is om koppelsgewijs kwartels te houden maar bij mij gaat het tot noch toe ieder jaar perfect. Vooral met grote nesten van één hen heeft dit voordelen; de andere hen houdt de jongen warm en foerageert samen met de hele groep door de voliere. op het moment lopen er bij mij (maar liefst) vijftien jonge kwartels rond van 3 weekjes oud, allen natuurbroed en uit een nest, samen met een haan en drie hennen. Gaat perfect! ik laat de eieren altijd zo lang mogelijk liggen, want zoals al gezegd is gaat de hen pas broeden als men dit niet meer verwacht :P


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-08-05 - 02:13:55 send message to Chow

Bij mij is de hen weer gestopt met leggen. De andere hen zit nog steeds apart maar durf ik niet terug te plaatsen ivm dat pikken. Op marktplaats kom ik ook niet verder dus het hennetje zit nu in een broedkooi in afwachting van een geinteresseerde sad :(



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede