Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok pennant Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Handopfok pennant
Sander Moerman
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-07-20 - 13:48:08 send message to Sander Moerman

Hallo

Ik heb hier een koppel pennanten dat een nestje had met 3 mooie jongen. Helaas heb ik hier grote problemen mee nu, en zijn er ondertussen 2 jongen gestorven. Vorige week vond ik reeds één jong dood in de nestkast, wat heel slecht gevoederd was. Daarna ben ik beginnen bijvoeren in het nest , maar dit kwam ook voor het tweede jong te laat. Het oudste jong leek het enige wat nog gevoerd werd, en dit deed het goed. Vanochtend echter vond ik het ook heel mager in de nestkast, en heb nu besloten om het helemaal zelf proberen op te voeden. Nadat ik het gevoerd hebt lijkt het nu beter te gaan met het jong, maar ik ben er niet gerust in.

Het jong is nu zo'n 4-5 weken, zit bijna volledig in pluimen. Ik heb hier Nutribird staan. Kan iemand mij zeggen hoeveel keer per dag, en met welke hoeveelheid ik het jong moet voeren? En ook wat de oorzaak kan zijn, waarom de pop stopt met eten geven?

Ik heb geen enkele ervaring met handopfok, laat alles zoveel mogelijk natuurbroed, dus alle tips zijn welkom!

Mvg,
Sander


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-07-20 - 14:49:01 send message to MrandMrsSwift

Hoi,

Wat balen zeg!

Als je hier zoekt in het forum onder handopfok kom je zoiezo al verschillende topics tegen waar je al wel wat aan hebt tot de tijd dat hier de echte reacties komen.

Je moet zoiezo altijd wachten tot de krop leeg is, maar dat zul je zelf ook vast wel weten.

Verder weet ik weinig van handopfok (gelukkig nog niet mee hoeven te maken).

Succes!


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-07-20 - 17:26:34 send message to lennard

je moet juist niet zorgen dat de krop leeg is de
krop moet alleen voor de eerste voeding van de dag weer leeg zijn en je moet voeren tot de krop vol is en dan moet je over 4 uurtjes kijken en als de krop dan nog een beetje vol zit moet je weer bijvoerenwink ;)en de temperatuur moet iets warmer zijn als ons lichaamstemperatuur

Heb net ook een nestje van 4 a 5 weken koningsparkieten gehad en ze leven bij mij nog steeds


Sander Moerman
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-07-20 - 17:31:14 send message to Sander Moerman

Hallo

Vanochtend om 11hr heb ik hem voor het eerst gevoerd, en daarnet om 15hr, precies 4 uurtjes later begon hij zelf te roepen! De krop was dan inderdaad niet helemaal leeg maar ik heb hem dus wel weer bijgevoerd. Ik zal dus vanaf nu om de 4hr bijvoeren en zien wat dat geeft. Het jong is in elk geval al actiever dan deze ochtend!

Mvg,
Sander


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-07-20 - 21:55:30 send message to lennard

mooi en voordat je de eerste voeding smorgens geeft moet je wachten tot de krop helemaal leeg iswink ;)


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-07-21 - 11:44:50 send message to MrandMrsSwift

Ok happy :)
Weer wat geleerd happy :)


Sander Moerman
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-07-21 - 13:23:00 send message to Sander Moerman

Het jong stelt het goed, en wandelt momenteel actief rond op zijn kooi wink ;) Hopen dat het blijft goed gaan nu!


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-07-21 - 14:06:23 send message to lennard

moet wel lukken oor wink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-07-21 - 15:19:35 send message to Dennis Fr.

sorry maar je moet altijd zorgen dat de krop leeg is.door oude voeding en nieuwe voeding in de krop komen kun je kropverzuring krijgen.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2006-07-22 - 03:52:36 send message to johanm

De krop moet zo goed als leeg zijn voor de volgende voeding, waar je wel op moet letten, als er normaal 4 à 5 uur tussen twee voederbeurten zit, moet je 's morgens al na een uur of twee voeren, niet alleen de krop maar het volledige spijsverteringsstelsel raakt tijdens de nacht leeg, de eerste voeding 's morgens lijkt er wel "door te vallen", de tweede voeding moet dus sneller gebeuren dan de rest van de dag.


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-07-22 - 22:48:50 send message to adriaanbaan

het gaat om en vogel van 4 a 5 weken..
dus voeren om 9.00 15.00 en 21.00 uur
gedurende de nacht kan de krop helemaal legen
alvast trosgierst etc. geven zodat de vogel kennis kan maken met andere voeding dan alleen maar pap.

succes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede