Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vraagjes mbt ara severa Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vraagjes mbt ara severa
BartH
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-07-16 - 21:28:50 send message to BartH

Wie heeft ervarng in het houden van servera's. Kweken ze gemakkelijk en hoe is met de herrie? Zijn ze vergelijkbaar met de nobilis? Qua gedrag en het geschreeuw. Graag reacties.

mvg,

Bart.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-07-16 - 23:16:32 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er zitten nog al wat verschillen in de soorten. De nobilis is over het algemeen een heel stuk luidruchtiger.
Ik heb zelf echter de ervaring nu dat de severa's best voor problemen kan zorgen. Dit ligt overigens niet zo zeer aan de vogels danwel aan de tolerantie van de buren. Feitelijk heb ik maar 1 buurvrouw die klaagt. De rest hoort de vogels wel maar stoort zich er niet dusdanig aan.
Daarnaast hoor je ze normaal maar een paar maal per dag.
Bij mij persoonlijk zaten ze eerst in de achtertuin in de voliere. Zich vanuit hun kooi was onze woonkamer. Achter hun nachtverblijf zaten de andere vogels waaronder de ara's.
Sinds ik de pop en de man samen heb zitten is ze erg broeds geworden en terretoriaal. Hierdoor is ze vrij druk met het verdedigen van haar ruimte en schreeuwt alles weg. Gelukkig voor ons uitsluitend overdag als ze buiten waren. Ik heb ze naar binnen gehaald en daar is het probleem feitelijk voorbij.
Het enige is dat ik ze nu gevoelsmatig veel te klein heb zitten. Ze zitten nu in een kweekkooi van 1.30 x 0,60 x 1 meter breed x diep x hoog.

Herman Wiegmann heeft meerdere koppels en ondervind totaal geen last wat schreeuwen betreft. Zijn vogels zitten redelijk op afstand van de woning. Waarom? ik zou het niet weten. Wel zou je eens contact met hem kunnen opnemen en aan hem meer info kunnen vragen.
1 van zijn poppen heeft samen gezeten met mijn pop. Ook deze vogel geeft geen klachten.

* edit *
De klachten die er zijn komen overigens niet direct van dit koppel. De klachten zijn vanwege de overlast die een koppel nobilissen hebben veroorzaakt en de buurvrouw is bang dat deze vogels net zo veel geluid gaan produceren. Ze maakt het mij eigenlijk alleen moeilijk vanwege een angst voor herhaling. Dit terwijl ze de vogels dus nauwelijks heeft gehoort.

Erwin



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede