Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jaarlijks twee ronden: kan het kwaad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jaarlijks twee ronden: kan het kwaad
Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2006-07-15 - 10:40:22 send message to Riboet

Ik heb mijn koppel grijzen sinds april 2004 en eigenlijk doen ze sinds die tijd ongeveer 2 ronden per jaar. Er zit iets meer dan 6 maanden tussen de nestjes (op 1 nestje na, zijn die steeds 3 eieren groot en er worden ook steeds 3 jongen groot).

Kunnen die 2 rondes veel kwaad? Van mij mogen ze best overslaan. Ik vind de gezondheid van mijn broedkoppel boven weer 3 nieuwe jongen staan!

Ze krijgen gevarieerd voer, hebben een groot nachthok en een buitenvoliere en zijn van oorsprong wildvangvogels. Ik schat hun leeftijden op basis van de sexepapieren op ongeveer 12 jaar.

Er ligt momenteel weer een ei in het broedblok (de laatste 3 jongen zagen in februari het levenslicht). Weet nog niet of dit weer het begin is van een nieuw nest of dat het een 'zomaar' ei is.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-07-15 - 10:48:06 send message to ParkietenPeter

quote
Er zit iets meer dan 6 maanden tussen de nestjes

razz :p Iets meer dan 6 = 7 dan heb je een jaar van 14 maanden. razz :p
Ah, ik weet ook dat je bedoelt dat er een langere tijd tussen zit. (beetje flauw wink ;))

Een bevriende grijze kweker(heeft ook grijs haar) kweekt ook 2 rondes. Al jaren lang. Geen probleem voor zover ik weet. Maar dat is uit de tweede hand natuurlijk.


item
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-07-15 - 17:57:10 send message to item

Hoi een tweede ronde kan echt geen kwaad.
Mijn koppel grijze produceerd al dertien jaar gemiddeld 2 rondes per jaar en als ze geen zin hebben maar een per jaar.
Als je ze in conditie houdt is het voor de vogel geen probleem,als hun conditie niet goed is zie je nog geen ei laatstaan twee rondes.


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2006-07-16 - 09:56:08 send message to Riboet

Ach, dan laat ik ze maar gaan. Ze zien er goed uit en ze weten ook nog steeds goed duidelijk te maken dat mijn kijkje in het broedblok niet altijd gewenst is laugh :D. Overigens is er gisteren een tweede ei gelegd, dus ik denk dat ik wel van een nestje uit mag gaan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede