Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geschikte planten voliere. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Geschikte planten voliere.
Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-01-04 - 22:18:37

Kan er mij iemand vertellen wat de meest geschikte planten zijn voor in een buitenvoliere met kleine exoten.
Vooral planten die veel insecten aantrekken en niet giftig zijn en eventueel bloemen krijgen.
Nu heb ik al een vlier,spar,riet en klimop.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2004-01-05 - 13:05:17

Hoi Mario, over het algemeen geld dat groenblijvers (in de winter) giftig zijn. Dus de klimop kan giftig zijn, maar weinig vogels zullen daar van eten, tenzij je fazanten of kwartels in je voliere heb. En vaak eten die er ook niet van. De conifeer is wel geschikt, en deze is er in veel soorten en maten. De spar is goed tegen luis, maar die heb jij er al in staan. Een vlinderstruik (bloeid elk jaar)kan ook meerwaarde geven aan je voliere, en hier komen veel insekten op af. Een alternatief voor een klimop (waarschijnlijk Hedra) is de passiflora (passiebloem) hier komen ook insekten op af, maar deze plant sterft af in de winter, en kan zelfs dood vriezen. Voor een wat woestijnachtig gedeelte kun je tegenwoordig verschillende soorten winterharde Yucca's krijgen, met een beetje geluk bloed deze ook. Bamboe is er ook in verschillende soorten te krijgen, maar let op woekerende soorten. Graspollen (je hebt wat hogere soorten, met mooie pluimen) zijn voor lage decoratie erg mooi, en veel vogels gebruiken het afgestorven gras als nestmateriaal. Afhankelijk van hoe je het wil begroeien, zou je ook nog kunnen overwegen om onkruidzaad te zaaien. Maar dan moet je er wel van overtuigd zijn dat de dieren dit zelf kunnen bijhouden, met kapot lopen en opeten, anders moet je er met de grastrimmer overheen.

Succes met de inrichting


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2004-01-05 - 21:14:36

kijk op mijn homepage bij beplanting volière
home.planet.nl/~alber921/



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede