Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pop Grijze bedelt? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pop Grijze bedelt?
Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2006-07-06 - 13:49:07 send message to Hen

Ik ben Henk,lees vaak op dit forum,maar dit is mijn eerste vraag hier.Ik kweek met kleinere parkieten,en sinds een paar maanden met Grijze Roodstaarten.Deze heb ik gekocht bij een kweker,en hadden al jongen gehad,heb ik ook gezien!Nu mijn vraag,al vrij snel ging de pop het blok in in,de man voerde de pop regelmatig,en het popje ging regelmatig "platliggen"om de man te laten treden,echt een paring hebben wij nooit kunnen waarnemen.De pop bleef steeds langer in het blok,tot vorige week we in eens zachte krijsjes hoorde,wat nu lijkt te zijn dat het popje om voer bedelt,maar ze is niet meer zovaak in het blok.Moet ik mij nu zorgen gaan maken,of heeft iemand dit ook mee gemaakt.Of is dit normaal met papagaaien.Alvast bedankt!!

Henk


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-07-06 - 14:18:56 send message to dun grijzeroodstaart

hallo henk welkom op dit forum .
ik heb zelf ook koppels grijze en 1 koppel momenteel met jong .
ik heb bij dit koppel zelf nog nooit paringen waargenomen maar mijn vrouwtje wel , wel heel vroeg om 6 uur sochtend .
dat de man de pop voert is goed wil nog niet zeggen dat ze wat gaan doen , maar wel een goed teken !
bij mij ging het na de paring best snel , de pop zat de weken daarna veel in het blok , af en toe voerde de man dr [ ook niet zo heel veel hoor ]
en na een week of 2 a 3 zat de pop bijna niet meer in het blok , vond dit ook raar .
maar goed toen een week of 2 later tja zat de pop dag en nacht in het blok , maar nog geen eieren gelijk .
de eieren kwamen ongeveer een week later en toen zag je ze helemaal niet meer .
maar je kunt meestal wel zien aan de pop of ze eitjes heeft haar onderkant van dr kont word dan zichtbaar dikker ik had het de eerste keren helemaal niet gezien maar ben er eens op gaan letten en dan zie je het wel .
maar goed je leert je vogels ook kennen hey , als je ze al een tijdje hebt en eieren hebt gehad zie je het al wel aan het gedrag .
maar goed het is gewoon geduld hebben nu en je ziet meestal de paringen niet doen ze als er niemand is of in het blok heb ik ook wel eens horen vertellen ....
maar je moet goed eivoer verstrekken en ik doe ook meestal appelazijn door het water 1x per 2 weken en kiemvoer en kalk verstrekken hey wink ;) .
nou ik wens je veel succes en ik hoor het graag als ze eieren hebben !
oja hoe lang is het geleden dat ze bij de vorige eigenaar jongen hebben gehad ?


mvg


Tim wink ;)


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2006-07-07 - 10:06:40 send message to Hen

Hoi Tim
Bedankt voor je reactie.Stelt mij toch een beetje gerust.Ik wacht het dan maar gewoon af.Ik had al geprobeerd bij de pop te kijken of ze wat dikker werd,maar ze is nogal schuw en krijg daar de kans niet voor om te kijken,en ik heb ze zo'n 4 maanden geleden op gehaald bij de kweker.
En je hebt gelijk als je zegt dat je de vogels hun gedrag wel gaat herkennen,maar ik vond het zo vreemd dat ze uit het blok bleef,dat ik dacht dat ze misschien ergens van geschrokken was en niet meer terug wilde,of zoiets.
Maar ik laat wel weten hoe het verder gaat.

Vriendelijk bedankt Henk


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-07-07 - 11:39:49 send message to dun grijzeroodstaart

oke henk

ja ze zijn nogal schrikachtig , bij mij zijn ze al wel wat gewend !
en die van jou zullen ook wel wat rustiger worden voor jou , maar echt tam zullen ze niet worden .
maar goed ik ben benieuwd hoe het afloopt en sommige zijn erg stressiger ja maar dat wil niks zeggen over de kweek .
veel succes en we horen het wel


mvg


Tim


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-07-07 - 17:59:46 send message to bert1974

als mijn koppel gaat beginnen met eieren leggen,
dan kan ik dit een week van te voren al aan zien komen.
ze gebruiken dan veel meer water de bakjes zijn dan haast leeg als ik in het hok kom.
verder is het lang altijd niet zo dat als je een bewezen koppel koopt dat ze het bij jou dan ook gaan doen.
er hoeft maar een klein dingetje te zijn waar de dieren zich aan storen en het kweken gaat niet door.
zo wil mijn koppel niet kweken als er blauw voorhoofd amazone,s in de buurt zitten,
op dit moment heb ik een koppel ara nobelissen tegen over de grijzen zitten deze maken enorme herrie en kan ik jonge grijzen op dit moment wel vergeten.
maar de ara,s hebben ook eieren dus ik kan ze er ook niet weg halen.

groeten bert


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2006-07-07 - 19:59:36 send message to Hen

Bert
Ik merk inderdaad wel dat ze veel meer eten.
En ook de ontlasting is anders dan normaal.
Denk wel(tis meer hoop)dat ze het aardig naar hun zin hebben,en dus daarom ook tot broeden overgaan.
Maar een garantie is het niet!!
Henk


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-07-08 - 10:02:58 send message to ParkietenPeter

Ik heb ooit begrepen dat veranderde ontlasting ook kan wijzen op het op handen zijn van leggen.
Zou dan nog enkele dagen kunnen duren. Dus even afwachten of dat ook zo is. wink ;)

Succes en veel plezier,
Peter


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2006-07-09 - 21:50:56 send message to Hen

Bedankt voor jullie reacties!!
Rest mij niks anders dan maar gewoon geduldig af te wachten.Mocht er nieuws zijn laat ik het weer
even weten.

Groeten Henk


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2006-07-10 - 10:18:28 send message to Riboet

quote
Ik heb ooit begrepen dat veranderde ontlasting ook kan wijzen op het op handen zijn van leggen.


Hier is dat inderdaad het geval. In plaats van de normale ontlasting tref ik dan op het grote voederplateau hoopjes aan, beetje natter dan anders en met minder wit. Ik zeg altijd van die hoopjes waarvan lijkt dat Mammagaai heeft gezegd: ik heb het zolang mogelijk uitgesteld om te gaan, maar ja, nu moest ik toch echt!

Overigens was deze aanwijzing bij mijn laatste nestje (februari) nauwelijks aanwezig. Toen zei mijn intuitie van: ga eens kijken in het broedblok en daar lag het eerste ei wink ;). Dus 100 procent waterdicht is die aanwijzing niet, maar over het algemeen is het opletten als de ontlasting wijzigt.

Succes!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede