Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Met de hand opvoeden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-06-18 - 12:19:32 send message to meyer

Hoi kakatoe,

Je schrijft het volgende.
quote
Mensen die ze wel met de hand opvoeden is het alleen maar uit het oogpunt van geldzucht om de pop maar weer aan het leggen tekrijgen



Zo gebeurd het wel dikwijls maar dit is volgens mij niet de opzet van Vanessa.
Hoewel ik het niet met haar eens ben,denk(hoop) ik dat dit een éénmalige actie is. En daarom zeg ik ook, Vanessa, begin er niet aan.

Groeten Meyerwink ;)


Pan
Website Member
Posts :29

Website Member
2006-06-18 - 12:33:18 send message to Pan

Heej,

Volgens mij loopt dit hier een beetje mis:

1) Ik ga het jong niet verkopen en ik zou het voor mezelf houden omdat het mij nog nooit is gelukt een parkiet tam te krijgen en dit volgens mij de enige oplossing is.

2) Ik ben een beginner dat klopt maar mijn vader niet. Hij heeft dit ook al gedaan en kan mij altijd helpen.

3) IK wil een ervaring opdoen dit is namelijk eenmalig.

Ik hoop dat julie de feiten nu beter begrijpen.

Groetjes Pan


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-06-18 - 12:44:08 send message to msmartijn

nou dan zou ik zegguh
doe wat je niet laten kanlaugh :D
succes ermee
groetjes


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-06-18 - 12:57:19 send message to MrandMrsSwift

Ik sluit me ook bij de rest aan.
Jij kunt nooit geven wat de ouders geven, want je bent nou eenmaal geen vogel.
En zo'n hummeltje moet om de paar uur gevoerd worden, dus ook s'nachts! Denk niet dat je ouders dat zo zien zitten. En zoals de rest ook al zegt.. Tam maken zodra hij zelfstandig zaad eet. Dan gewoon met veel tijd en geduld de vogel aan je handen en aan je stem laten wennen en dan kun je de vogel zo tam krijgen als het maar kan.. Alles draait om veel geduld.. Tegen praten.. Op je vinger laten zitten.. Een stukje appel uit je hand laten eten.. Enz. En als je even zoekt bij Google dan vind je genoeg. Hoop voor de vogel dat je onze raad opvolgt. Succes happy :)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-18 - 13:10:44 send message to molineti

Je kunt het beste het parkietje een paar dagen voor het uitvliegen uit de blok nemen.
Je kunt het dan nog goed tam krijgen,en het risico dat er iets mis gaat is dan stukken minder.

Ik zou in jou geval(1 malig) gewoon een pak cede handopfok kopen en hier1/4 deel geweekt graspakietenzaad aan toevoegen.

2 keer voeren op een dag zal op die leeftijd voldoende zijn.

In de kooi wel al meteen een bakje zaad zetten,want het is wel het beste als ze zo snel mogelijk zelfstandig gaan eten.

Met daarbij veel aandacht en liefde zal het een tamme grasparkiet wordenhappy :)
Succes

P.S Laten we kritisch zijn op de echte geldwolven die alleen maar eieren rapen ,kunstbroed toepassen en handopfok en die de babys zo snel mogelijk (liefst net uit het ei) voor zoveel mogelijk geld willen verkopen.

En daar zijn er helaas vele van!!



Pan
Website Member
Posts :29

Website Member
2006-06-18 - 13:28:28 send message to Pan

En aan hoeveel dagen dacht je dan zo?
Een week?
En moet dat parkietje dan onder de rode lamp voor warmte of kan het al zonder op die leeftijd?


Groetjes Pan


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-18 - 13:59:37 send message to molineti

plusminus een week voor uitvliegen.
Warmtelamp is niet meer nodig,de vogel zit dan al volledig in de veren.
MVG Rene


Pan
Website Member
Posts :29

Website Member
2006-06-18 - 16:16:27 send message to Pan

Bedankt rené voor de informatie.
Ik zal als ik het jong dan opvoedt regelmatig hier is zeggen hoe het ermee gaat.


Vele groetjes Pan


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-06-18 - 22:31:37 send message to meyer

Vanessa,
quote
Ik zal als ik het jong dan opvoedt regelmatig hier is zeggen hoe het ermee gaat.


Hou er dan rekening mee dat je dan weer flink kommentaar kunt krijgen,niet iedereen is er van gediend dat er jonge vogels uit het nest gehaald worden omdat jij hiermee ervaring wil opdoen.

PS. ik ben er daar één van.


Groeten Meyerwink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-06-18 - 22:36:30 send message to Dennis Fr.

Of ze het nu gaat doen of niet is aan haar.niemand hier kan haar zeggen of het wel of niet mag. Gelukkig maar.Ieder maakt die keus zelf.of het nu een ander aanstaat of niet.
Of het een goede keus is geweest zal gaanderweg wel blijken.

Groeten Dennis


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-06-18 - 22:42:41 send message to adriaanbaan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Pan,

het kan met nog minder veel minder risico. Neem de jonge vogel vanaf ongeveer 3 weken elke dag even uit het blok en laat het nu al aan je handen wennen. Als je het leuk vindt kan je de vogel een beetje papvoeding geven. Je zult zien dat als de vogel zelfstandig is deze niet wantrouwig is naar jou toe.

succes Adriaan


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-06-18 - 23:44:01 send message to natasja

quote
Hou er dan rekening mee dat je dan weer flink kommentaar kunt krijgen,niet iedereen is er van gediend dat er jonge vogels uit het nest gehaald worden omdat jij hiermee ervaring wil opdoen.

PS. ik ben er daar één van.


Groeten Meyer



Nou gelukkig zijn er ook mensen die minder kortzichtig zijn en je graag zien vertellen hoe goed het met de kleine gaat ,

daar ben ik er een van razz :p

groeten natasja


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-19 - 11:38:25 send message to Diesel

Er zullen altijd meningsverschillen blijven bestaan rondom dit onderwerp..

Pan/Vanessa, ikzelf ben nu wel 4 jonge vogels aan het opvoeden, mijn 2 valkjes omdat zij al opgevoed werden door de dame waar ik ze van heb, en 2 jonge kakariki's die vreselijk geplukt waren.

Er komt erg veel bij kijken, en je moet om de zoveel uur voeren en dan is het nog maar de vraag of het lukt.
Wat nu als je vogeltje niet wil eten, dan moet je dwangvoeden, en dit is niet iets wat een onervaren iemand kan doen.
Ik raad je dus aan heel goed na te denken over of je hier aan wilt beginnen en mocht je beslissen het wel te doen, ga dan eens kijken bij iemand die hand opfok doet en vraag of ze het je willen leren. Het is echt niet zo makkelijk als het lijkt.

Mijn eigen jongen haal ik er alleen uit als de ouders het niet goed doen op het nest, anders blijven ze gewoon zitten.
Van mijn nest van 4 jongen van vorig zomer, zijn er ook nog steeds 4 die in mn haar komen plukken en kusjes geven, dus als je echt wil kun je een jonge vogel uit het blok zo tam krijgen.
Wel hangt het er vanaf of de kweker ze er regelmatig uithaalt en met ze knuffelt.

Ik heb hier ook volwassen vogels die hier kwamen, zo wild als kraaien, en die zitten nu ook gewoon gezellig in mn haar te wroeten en geven kusjes en komen op mn hand zitten.
Het kost vooral met een oudere vogel veel tijd en geduld, en het hangt ook van het karakter af.

Ik heb nu een koppel apart zitten om te zien of ik er een nest bij kan krijgen, een kennis van mn vader wil graag een jonge parkiet hebben die tam is.
Als er eieren komen en dan later jongen, komen ze bij mij zodra ze wat veertjes krijgen en groot genoeg zijn, dagelijks in handen.
Ik heb nu in de planning dat zodra ze uitgevlogen zijn en zelfstandig eten, om ze in huis te halen en ze aan alles in huis te laten wennen.
Als je bij mij in de regio woont, en toch niet zelf wilt opvoeden, kun je misschien tegen die tijd wel een jong hier van nemen. Je zult er zelf wel veel aandacht aan moeten geven als het jong dan bij je is, want een vogel moet natuurlijk wel aangehaald worden om tam te blijven he wink ;)
Stuur maar een PB als je belangstelling hebt.
Je kunt ook naar mensen bij je in de buurt kijken die nestjes hebben, met veel tijd en geduld kun je een jonge vogel eigenlijks altijd goed tam krijgen.

Je kunt trouwens niet zomaar een vogeltje met 5 week er uit halen en dan opeens op 2 voedingen zetten volgens mij, om even te reageren op een eerdere reactie van een van de anderen.
De ouders voeren ze veel vaker, dus is het zo'n rare overschakeling voor een jong, dan zou ik eerder kiezen voor een bepaalde hoeveelheid en dit verdelen op de dag, en dan pas afbouwen naar 2 voedingen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-19 - 13:30:43 send message to dooren

===========
Je kunt trouwens niet zomaar een vogeltje met 5 week er uit halen en dan opeens op 2 voedingen zetten volgens mij, om even te reageren op een eerdere reactie van een van de anderen.
De ouders voeren ze veel vaker, dus is het zo'n rare overschakeling voor een jong, dan zou ik eerder kiezen voor een bepaalde hoeveelheid en dit verdelen op de dag, en dan pas afbouwen naar 2 voedingen.
===========

Diesel dit vind ik toch gevaarlijk ivm kropverzuring, ouders geven idd kleine beetjes en hierdoor ontstaat geen kropverzuring.

Wij mensen zijn in de praktijk niet in staat dit op deze manier te doen.

Ik zou dus gewoon kiezen (op deze leeftijd) voor een ochtend- en avondvoeding, waarbij ze overdag hun eigen kostje leren opeten.

Op deze manier dwing je ook de jongen zelf wat meer te gaan eten, in de praktijk gaan ouders ook minder voeren als ze uitvliegen. (de jongen vallen dan ook wat af en wegen dan wat minder)
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-19 - 14:11:07 send message to tonnl

Gelezen op een grote advertentiesite:
quote
wegen het over lijden vanme baby fischeri
vraag ik bij deze er weer 1


Gooi maar weg en neem een nieuwe...
Hoe vaak zou dit gebeuren?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede