Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rode kanarie man Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Rode kanarie man
robalien
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-06-15 - 14:57:06 send message to robalien

Mijn voorheen rode kanarie man (zie mijn voliere)
is afgelopen winter steeds minder rood geworden.
Is nu vaal bruin, ondanks dat ik rood opfokvoer heb gegeven is hij bruin gebleven.
moet ik het hele jaar door dit opfokvoer geven of is er nog iets anders wat ik ka doen?

Groet
Rob


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-06-15 - 16:47:03 send message to roodmus

Hallo Rob.

Even stoppen met roodvoer.
Paar weken voor de rui intensief rood van Bogena door het drink water doen en hij word weer knal rood.


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-06-15 - 16:57:21 send message to msmartijn

kan je gele kanaries nouw eigenlijk ook rood maken.? zo iets hoorde ik van iemand?
groeten martijn


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-06-15 - 22:30:08 send message to roodmus

Als je maar genoeg kleurstof geeft.angry


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-16 - 01:39:48 send message to tonnl

Gele kanaries worden hooguit een beetje gekleurd. Het roodbezit moet echt in de vogel aanwezig zijn, pas dan kan toevoegen van kleurstof hem echt roder maken.
Overdaad schaadt hier echter zeker, de kleurstof is niet echt goed voor de lever, dus hou de gebruiksaanwijzing goed aan.
Ton.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-06-16 - 06:39:59 send message to paintim

Beste Rob,
Volg zonder meer het advies van Ton. Hij drukt zich zelfs nog voorzichtig uit.Ik kan je vertellen,dat in het verleden talloze kanaries kapot zijn gegaan aan kleurvoer. De rode of gele
kanarie moet beslist een goede rood of geelfactor hebben anders is opvoeren alleen maar schadelijk.
Vr.groeten van
Antoni


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-06-16 - 08:19:32 send message to ParkietenPeter

Soms vraag ik mij af waarom er bepaalde smiley's bij geplaatst moeten worden als er een gewone vraag gesteld wordt?

MsMartijn vroeg toch gewoon of iets mogelijk is? Waarom dan direct zo'n reactie? Nee, hoef je niet uit te leggen want ik weet ook dat zo'n poster dan een negatieve ervaring heeft gehad of 'het wel beter weet' en zich stoort aan mensen die het ook graag willen weten. Leg toch gewoon normaal uit waarom je er zo over denkt, dat voorkomt ergernis, weet je. Wat voor jou logisch is hoeft een ander niet te weten (lees: nog niet geleerd te hebben). We zijn toch op VogelArena om van elkaar te leren???

Heb ik toch mijn eigen mening over. In ieder geval jammer, heel jammer.sad :( Van zo'n poster dan wel te verstaan. Maar dat is mijn idee maar. wink ;)

Zo'n antwoord van Ton en Paintim is dan nog eens iets van te leren.

happy :) Dank je wel, dat wist ik niet.

ps. Hier hadden natuurlijk ook ander smileys aan toegevoegd kunnen worden, maar dat zou wat overtrokken zijn.


robalien
Website Member
Posts :20

Website Member
2006-06-16 - 13:31:33 send message to robalien

Bedankt voor de reacties.
Is intensief rood van Bogena niet schadelijk voor de andere vogels?

Rob


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-06-16 - 14:51:29 send message to roodmus

Als je daarmee de smily van mij bedoelt vind ik het jammer dat je zo reageerd.
je zou ook de link met de rode smily naar rode vogel of kleurstof kunnen leggen.
Maar ja zo de waard is..........

Grt roodmus.sad :(


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-16 - 16:33:39 send message to tonnl

In een gemengde groep vogels zou ik het nooit geven, het blijft een belastende stof. Het is eerlijk gezegd gewoon niet goed voor de vogels.

Als je echt een rode kanarie wil kun je beter een andere zoeken denk ik, dan hou je al je vogels langer gezond.
Daarna op een natuurlijke manier voor caroteen zorgen en een goede rode vogel blijft rood. Wortel en garnaaltjes (door het eivoer) bevatten natuurlijke stoffen.
Ton.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-06-16 - 16:36:24 send message to hj de graaf

roodintensief is kleurstof die werkt op alle zogenoemde vetstof kleuren. bij kanaries bijvoorbeeld wit rood en geel. als je ook andere vogels bij je kanarie heb en deze krijgen ook rood binnen dan kunnen de vetstof kleuren ook roder worden voorbeeld putter krijgt rode vleugel spiegels
groene kanarie krijgt rood/bruin verenkleed maat de zwarte bestreping word niet zo snel rood en als je aan de verpakking houd is het niet schadelijk voor je vogels maar ik zal alleen die rode kanarie het geven voor je andere vogels voegt het niks toe mvg HJ de Graaf


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-06-16 - 23:13:48 send message to ZGHKIL

Hey roodmus,

Een creative gedachte de rode smiley te koppelen aan het onderwerp. Maar aangezien een smiley bedoeld is om gevoel en emoties (ze heten ook wel emoticons) mee uit te drukken wordt het vaak verkeerd opgevat (zoals hier) als u er iets anders mee gaat bedoelen. Om misverstanden te voorkomen, omdat mensen niet allemaal de link leggen tussen boze rode emoticon en het topic is het aan te raden de smiley's enkel en alleen te gebruiken waarvoor ze zijn bedoeld.

De reactie die u gaf was dus helemaal niet boos bedoeld en berust op een misvestand, maar msmartijn kan zich hierdoor beledigd voelen en daardoor terughoudender worden met het stellen van vragen en dat is, zo neem ik aan, nooit uw bedoeling geweest.

Wouter.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-06-17 - 16:37:08 send message to roodmus

Inderdaat.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede