Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bamrsijzen echte bouwers maar geen broeders Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bamrsijzen echte bouwers maar geen broeders
hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-06-14 - 15:49:51 send message to hj de graaf

hallo,

ik heb voor dit jaar is een koppeltje barmsijzen geprobeerd. ze zitten in een broedkooi van 70x60x50 volop tussen het groen. het zijn erg rustige vogels en de voeding bestaat uit sijzenmegeling en 1 x per week eivoer met pinkies en buffalos nu gingen ze een nest bouwen en het popje blijft maar bouwen en slepen en doen. ze heeft ondertussen twee keer 4 eitjes gelegd maar gaat niet broeden! heeft ook iemand zoiets meegemaakt of weet iemand wat het kan zijn? t zijn nog wel jonge (mei 2005) vogels dus mvg, HJ de Graaf


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2006-06-14 - 21:10:55 send message to maikeltje

mischien stoordt de man de pop en gaat ze daardoor niet broeden of je kunt ze mischien beter in een grote kooie zetten en als je nu ziet dan de man de pop verveeld zet hem dan in die kooi in een tt kooie ik heb zelf ook een koppel barmsijzen wat nu op 4 eieren zit te broeden groetjes, maikel


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-06-16 - 16:38:10 send message to hj de graaf

hey maikel,

het is niet zo dat de man de pop lastig valt daarom verbaast het me ook dat ze niet gaat broeden! het is de pop die de baas is maar gewoon zo druk is met nestbouwen dat ze vergeet te broeden zeg maar. ik denk dat ze volgende jaar maar in de herkansing moeten mzzls


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2006-06-16 - 17:43:21 send message to birdfreak

Eens het volledige nest wegnemen. Ik heb dit vroeger ook nog gehad met zebravinken. Hoe groter het nest hoe kleiner de feitelijke interesse voor het broeden. Ik heb nu witstuitbarmsijzen in de kweek en geen enkel popje heeft een uitgebreid nest gemaakt om niet te zeggen zeer povere nestjes maar die broeden allemaal uitstekend.

succes,

Jan


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-06-16 - 20:52:26 send message to hj de graaf

ja heb eerst nest materiaal we gehaald voor een week en opnieuw een viltnesje er in deze is nu helemaal in stukken getrokken en daar blijft ze mee aan het klooien dan alles er in dan alles er uit dus ik weet het ook niet zal ze miss is tijdje apart zette en dan zien we volgend jaar wel weer



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede