Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Roodrug Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Roodrug
Rene
Website Member
Posts :23

Website Member
2006-06-10 - 08:43:59 send message to Rene

Ik heb een koppel roodruggen zitten en wil ze eigenlijk naar buiten doen.

Kunnen ze samen met o.a. turquoisine parkieten, splendids, grasparkieten en tropen?

Ik heb eventueel ook nog een uitwijk bij de kanaries, maar dan mogen ze niet knagen aangezien ik kunststof gaas heb.

Ik hoor graag



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-06-10 - 09:58:38 send message to Dennis Fr.

niet echt verstandig.mijn ervaring met roodruggen is dat ze met andere vogels op de vuist gaan.dus ik zou het niet aanraden.

Groeten Dennis


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-06-10 - 10:55:03 send message to tonnl

Ook bij kanaries zou ik het niet doen, dat gaat bijna altijd mis.
Uitzonderingen daargelaten, roodruggen zijn te fel om bij wat anders te houden.
Ton.


lisaar
Website Member
Posts :42

Website Member
2006-06-10 - 11:51:50 send message to lisaar

Dat gaat zeker mis gaan, ik heb dat vroeger ook geprobeerd maar na 5 minuten moest ik de roodruggen wegnemen van mijn neophemas.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2006-06-12 - 12:38:32 send message to mariannenl

ik heb een koppel zitten in een voliere met valkparkieten, een beo, zanglijsters, kakarikis bourkes , chines appelvinkjes enz, en ze broedden met succes vorig jaar een kuiken uit en dit jaar zelfs 5 ! ( net uitgevlogen)
Wel is pa heel attent en alles wat in de buurt van het blok komt wordt weggejaagd.
Af en toe is het even knokken met een kakariki die een blok vlak naast het zijne heeft uitgekozen, maar dit is nooit heel erg, enz e blijven allebei broeden.


Marianne.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-06-12 - 13:25:25 send message to Richard V

Roodruggen zijn inderdaad felle rakkers zoals hierboven al een paar keer aangegeven. Ik heb echter verschillende paartjes roodruggen in verschillende gezelschapsvoliére's (qua samenstelling)gehad en dit heeft nog nooit problemen opgeleverd. Belangrijk is wel om de samenstelling van de voliére buiten het kweekseizoen te doen, bijvoorkeur in het najaar. Dan hebben ze een maand of 4 a 5 om aan elkaar te wennen. Als je het nu zou doen kon het wel eens verkeerd aflopen.

Heb nu een paartje roodruggen in een voliére van 2*1.60*2.30 (L*B*H) samen met een paartje grasparkieten, zebravinken en zilverbekjes. Gaat prima. De roodruggen hebben net 5 uitgevlogen jongen en dit geeft geen problemen. Dit paartje is trouwens wel erg tolerant; het accepteert de inspecties die meneer grasparkiet dagelijks doet bij de nestkast van de roodruggen. (kijken door het gat)

Ook wel leuk nu ik het toch over tolerante roodruggen heb; een jaar of 8 geleden heb ik een paartje zebravinken gehad die een nestje bouwde IN het nestkast van de roodruggen terwijl deze zaten te broeden. Beide paartjes kregen ongeveer tegelijk jongen die ook allemaal zonder problemen zijn grootgebracht (-: (dit is wel erg uitzonderlijk natuurlijk.)


schilstra
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-06-17 - 00:47:59 send message to schilstra

Ik heb bj mijn koppel roodruggen 8 koppels rijstvogels in een ren heb er geen problemen mee.
koppel roodruggen hebben nu 3 jongen en van de 8 koppels rijstvogels 43 eieren.

maar zamen met andere soorten parkieten is geen goed idee


gertenlia
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-04-01 - 21:01:29 send message to gertenlia

Hallo, ik heb even een vraag, hebben een stelletje roodrugparkieten, zodra het mannetje naar de pop gaat dan gaat zij weg, wat kan hier de oorzaak van zijn????

Alvast bedankt voor je reactie.
Groet, Gert en Lia


entoi
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-10-11 - 22:22:15 send message to entoi

ik zie dat verschillende personen zeggen dat ze niet samen kunnen bij parkieten enz... maar ik ken een kweker waar de roodrugparkieten bij o.a. valkparkieten en grasparkieten, diamantduifjes, rijstvogels enz... in een volière zitten...
ik heb net ook een koppel erbij en ze waren nogal schuchter tegenover de andere vogels.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-10-13 - 23:32:32 send message to pietparkiet 10

we waarschuwen alleen maar je hoef het niet op te volgen maar zeg later niet dat we niks gezegd hebben 100 keer gaat het wel goed maar de honderd en 1 keer gaat het verkeerd



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede