Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jongen worden telkens opgegeten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : jongen worden telkens opgegeten
lala
Website Member
Posts :11

Website Member
2006-06-05 - 20:45:13 send message to lala

ik heb een mooi koppel baliespreeuwen, die de eieren fantaschtisch uitbroeden, maar helaas de pasgeborenen steeds maar opeten. Heeft iemand raad voor mij? ander voer mischien. Nu krijgen ze universeel, tahoe, weinig insecten.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-06 - 18:40:53 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi,

Ik heb nog te weinig ervaring met spreeuwen om je de oorzaak te kunnen geven van dit probleem.

Misschien inderdaad wat aan je voeding veranderen.

Ik voer zelf 3 delen exoticpate op 1 deel unipate van versele laga.

Hierbij elke dag wat fruit en meelwormen.

Nu er jongen liggen volop meelwormen en diepvriespinkys(meelwormen geef ik aves meelwormenvoer)

Als mijn andere vogels Aves eivoer krijgen de spreeuwen dit ook;dit hebben ze ontzettend graag

Ik ben uitermate tevreden over het voer van versele laga;Ik heb nu bij 5 paren molinetiespreeuwen 7 jongen en 2 bevruchtte eierenhappy :)(leggen maar 2 eieren )

Ik zou zeggen probeer het eens een tijdje,misschien geeft het betere resultaten

Succes MVg Rene

P.S Mochten er nog meer kwekers zijn van Molinetiespreeuwen zou ik daar graag mee in contact komen;voor het uitwisselen van gegevens en nakweekvogelshappy :)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-06-06 - 20:04:53 send message to meyer

Ik heb zelf ook met verschillende spreeuwsoorten gekweekt en nooit geen problemen gehad als er jongen waren.
Het probleem bij jou is bijna zeker het te weinig levendvoer geven. Je moet het levendvoer al in de laatste week voordat de eieren uitkomen opvoeren.
De jongen worden bijna alleen met levendvoer grootgebracht en als de ouders hier te weinig van krijgen gaat het altijd fout met de jongen.
Ik heb er kilo's van gevoerd,dan allen lukt het.
Je kunt meelworen geven,eerst even onder het warm water houden zodat ze zich niet terug naar buiten vreten bij de hele jonge vogels.Miereneitjes,buffalowormen,schone maden, en als ze al wat groter zijn ééndagsmuizen(levend)
Universeelvoer en eivoer.Hiermee moet het lukken.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-06-06 - 22:27:37 send message to Picolet

Inderdaad ik sluit me bij Meyer aan, de sleutel van het succes om met insecten etende vogels te kweken is het aanbod van levend voer.

Dus je moet behoorlijk investeren in voer, wasmotten zijn ideaal, krekels (eerst een tijdje in de koelkast en de kop knijpen, om lawaaioverlast te voorkomen bij ontsnappen), sprinkanen enz. Een tijd geleden was er een mooie topic waar een insectenval werd besproken, ideaal om langpootmuggen en motten te vangen. Helaas vragen de jongen met regelmaat levend voer en is meerdere keren per dag voeren raadzaam.

Tot slot kan het ook nog gebeuren dat wanneer de jongen uitvliegen door een te groot aanbod van levend voer de man te fel is en zijn jongen vermoord.

Het houden is vaak redelijk te doen van dit soort vogels, maar het kweken en in leven houden is juist de sport.

Ruud


lala
Website Member
Posts :11

Website Member
2006-06-14 - 15:26:55 send message to lala

bedankt voor de raad.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede