Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vijgpapegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vijgpapegaaien
Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2006-06-05 - 18:39:58 send message to Raimond Wolfert

Wie heeft er informatie over vijgpapegaaien? Ik vind het zeer grappige vogels, en wil er graag meer over weten voor ik een koppel aanschaf.
Met google kom ik niet veel verder dan links naar te koop aangeboden vogels.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-06-05 - 19:25:43 send message to Picolet

Volgende maand staat in de Parkieten Sociteit een zeer uitgebreid artikel van mij.

Hierin worden alle soorten beschreven, kweek, voeding, huisvesting en ziektebestrijding.

Als je nog even geduld hebt en lid bent krijg je alle informatie over deze niet zo makkelijke vogels.

Ruud


Psittaccine
Website Member
Posts :61

Website Member
2006-06-05 - 21:25:44 send message to Psittaccine

Vooruit lopend op het artikel van Ruud zou ik eerst contact zoeken met iemand die ruime ervaring heeft opgedaan. Het zijn op zich niet de moeijkste vogels maar een aantal zaken MOET je echt weten voor dat je begint. Ook van belang: kies je voor één van de drie 'grote' soorten of bijv. de kleine Dubbeloog. Over de oranjeborstrassen zullen we het dan nog maar niet hebben.
Wanneer je het verblijf niet fatsoenlijk kunt verwarmen zou ik er al niet aan denken; ze hebben absoluut geen dik donspak. Hou rekening met extra Vit K; knaaghout (bovensnavels groeien snel!!), dieet aanpassen wanneer er jongen zijn etc. Sowieso is het dieet zeer belangrijk bij deze groep vogels. Maak je niet al te snel blij wanneer de vogels na korte tijd van aanschaf al op eitjes zitten. Een jong die uitkomt is nog geen jong op stok. Zeker bij deze soorten.
Maar het blijven mooie vogels, zeker wanneer je ze ziet baltsen!!

Jan


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2006-06-06 - 21:07:50 send message to Raimond Wolfert

Dat is ook de reden waarom ik om meer informatie vraag. Het laatste wat ik wil is impulsief kopen met dode vogels als gevolg.
Er is gewoon heel weinig te vinden over deze soort(en). In het nederlands in elk geval.
Alle info is welkom, webpagina's/boeken/mail/kwekers, het liefst in het nederlands maar in engels of duits lukt ook.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-06 - 21:48:58 send message to hdra

Raymond

In Euro - parrot van juni 2006 staat een uitvoerig artikel van de vijgpapegaaien. Zeer interessant om te lezen.
Verder zou je daar dan ook met de auteur van dit artikel contact kunnen zoeken voor nog meer info.
(auteur Marcel van Aelst)

Verder weet ik evt ook nog wel iemand die zo een koppel te koop heeft momenteel

groet

henk


Psittaccine
Website Member
Posts :61

Website Member
2006-06-06 - 21:58:17 send message to Psittaccine

Denk dat Marcel van Aelst de vertaler is. Dat doet hij nl al jaren voor diverse bladen. Ik kan me niet herinneren dat hij ooit vijgpapegaaien heeft gehouden.

Jan


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-06-06 - 22:16:29 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je kunt ook eens kijken op deze website
www.lories.nl.nu

Hierop staat een verslag van de Edwards Vijgpapegaai en een artikel over de drie grote soorten Vijgpapegaaien wat ik een aantal jaren geleden heb geschreven.

Het is wat gedateerd, maar wellicht heb je hier iets aan

Ruud


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-06-07 - 22:18:27 send message to loripeet

Hallo,

Kijk maar eens op de volgende link op de website van Enzo Patane uit Italië. http://www.allevamentoagata.com/INGLESE/welcome.html
Hier staan de artikelen ook in het engels.
Hij heeft hier ook al mee gekweekt.
Hij bezit 9 koppeltjes van 4 verschillende soorten.

Groet,
Peter de Wilde



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 262 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede