Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kwrtel natuur broed Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kwrtel natuur broed
kwekerDenBosch
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-06-01 - 16:58:04 send message to kwekerDenBosch

ik heb een vraag ,ik heb een koppel chin.dwerg kwartels.en ik wil er mee gaan natuur broeden maar wat hebben ze daar voor nodig een nest katsje ofzow of aleen een mandje op de grond?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-06-01 - 17:00:24 send message to lennard

ik heb een klein kistje waardat wijn in heeft gezeten met een gaatje erin dat alleen de kwartels erin kunnen anders komen de parkieten met de eitjes voetballenhappy :)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-06-01 - 17:27:55 send message to cocobar

Iets waar ze zich uithet zicht kunnen plaatsen, dat kan een bloempot op zijn kant zijn, een houten kistje, een struik...
en dan moeten ze zich goed voelen:
niet teveel verstoring van de kweker zelf, de haan of andere...
Bij de één lukt het in het eerste jaar (zoals bij mij het geval was happy :)) en bij een ander komt het er nooit van!!


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-06-01 - 17:33:47 send message to roodmus

Inderdaat mijn kwartels leggen overal eieren maar broeden ho maar.
Schuil plaatsen- bosjes alles maar de hen gat niet zitten.
Heb zondag maar de eitjes gekookt en met kaviaar lekker op gegeten.
Had er zo,n 20.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-06-01 - 17:50:20 send message to lennard

Dat kan ook lkkr zijn jah laugh :Dwink ;)razz :p


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-06-01 - 18:10:54 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Juist in de volière gezien dat er onder een appelsienkistje een nest gevormd is, net op dezelfde plaats als vorig jaar, maar het weer zit dan weer serieus tegen sad :(.
En kwartels gaan niet sprietje per sprietje gaan zoeken om een nest te maken, dus steek ik die kistjes steeds goed vol met gedroogde grassen of hooi en daar draaien ze dan een kuiltje in, kan je misschien ook doen!!

PS de overige eitjes heb ik trouwens net verwerkt in het eivoer voor de andere vogels (het waren er 37!!)


dyantha
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-06-01 - 20:52:00 send message to dyantha

die van mij leggen de eitjes mooi in een nestje op de grond in de houtsnippers eerst 7 eitjes en nu hebben ze 14 eitjes dus echt een kastje of iets dergelijks hoeft niet
groetjes
sietse


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-06-01 - 22:14:41 send message to zebraonline

Bij mij hebben ze vorig jaar met succes gebroed in een houtennestkastje waarvan het deksel verwijdert was en op de zijkant op de grond lag.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-06-01 - 22:43:17 send message to roodmus

cocobar slim idee van de eitjes door het eivoer.
Doe je dat met schaal en al of pel je ze.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-06-02 - 09:17:43 send message to cocobar

Mét schaal en al. Ik kook ze en maal ze in z'n geheel fijn met de keukenrobot. Een ware delicatesse voor je vogels wink ;). Wel opletten dat er geen rotte eieren tussenzitten en daar heb ik een truukjes voor
(ik hoor wel of dit klopt of niet!!)
je laat de eieren even onderdompelen in lauw water, diegene die boven komen drijven zijn zeker niet ves te noemen. Mijn meter doet dit steeds, maar ik weet niet of het 100% klopt...


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-06-02 - 21:13:43 send message to BZB

Ik heb schuilmogelijkheden genoeg aangeboden, maar mijn kwartelhenneke vond het nodig om midden voor de deur van het binnenhok te gaan broeden. De eitjes al een keer verlegd, maar ze rolt ze zelf terug. Eerste rondje 8 eitjes (om de andere dag gelegd) en 2 jongen (is nog een jong henneke van half jaar oud! WEL natuurbroed). toen de jonge 3 dagen oud waren begon ze opnieuw te leggen en heeft er nu alweer 13! WEEEEER voor de deur.

De 2 jonkies zijn allebei hennetjes, of komt de keeltekening pas later tevoorschijn?????


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-06-02 - 21:33:32 send message to cocobar

Toch leuk dat je reeds 2 jongen hebt, ook al broeden ze niet op de plaats waar je wil...
En de keeltekening komt er inderdaad pas later op. Je kan nu reeds op enkele strategische plaatsen enkele veren trekken dan weet je het na 3 weken en anders weet je het binnen 2/3 maand


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-06-04 - 09:41:42 send message to Tenzi

Het lijkt wel of ze het express doen, maar ook bij mij broeden de kwartels vaak voor of in de buurt van de deur. Zowel de deur naar het nachthok als de deur naar de vlucht. Ik heb 1 haan en vier hennen, en dat gaat erg goed. Alle hennen broeden goed en de haan helpt met elk nestje mee. Is wel een voliere van 7x4 mtr.
Vorige week is een nestje uitgekomen en 6 jonkies lopen met pa en ma parmantig door de voliere. Hopelijk gaat het goed, want met 7 graden zijn het toch wel koude nachten.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-06-04 - 22:32:37 send message to roodmus

Is er een manier om kwartels broeds te krijgen?
Probeer al meer levend voer te geven maar nog geen succes.
De hen legd vollop eitjes maar gaat niet zitten.sad :(


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-06-05 - 09:29:42 send message to nick vdb

inderdaad,
mijn kwartels,raad eens waar ook deze eieren hadden...ook vlak naast de deur !!eigenlijk best wel irritant,1 moment van onoplettendheid en je staat op het nest...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede