Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handtamme bonte boertjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Handtamme bonte boertjes
Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2003-12-24 - 18:18:19

Ik kan in het bezit komen van een handtam bont boertje.
Kan er mij iemand meer info geven over de voeding,verzorging en huisvesting van deze vogels.
Ook eventueel over hun eventueel imitatie talent en of ze veel lawaai kunnen maken?
Is een kooi van 60x40*80 groot genoeg voor 1 bont boertje(LxBxH)


aldert
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2003-12-24 - 20:46:43

Bonte boertjes kunnen leren praten, ze hebben een helder hoog stemmetje, de vocabulaire zal wat beperkter blijven dan die van b.v. een grijze roodstaart.
De kooi is op zich wel groot genoeg, maar groter is altijd beter, in ieder geval elke dag even los laten vliegen. Je moet trouwens wel weten waar je aan begint, ze hebben veel aandacht nodig ! Voeding : papagaaien voer, niet teveel zonnebloempitten. Gistocal, ze hebben snel/vaak kalk tekort. Regelmatig appel of ander fruit, groenvoer en uiteraard grit.
Echte lawaaischoppers zijn het niet.
Wel kunnen ze een sterke voorkeur voor 1 huisgenoot ontwikkelen, op een site over bonte boertjes las ik : "vluchten is er voor oma dan echt niet meer bij..!!!"
Zoek m.b.v.google maar eens op "bonte boer + tam"


Birdygirl
Website Member
Posts :13

Website Member
2003-12-25 - 13:41:05

Dit bericht is 6 keer gewijzigd

Hoi..

Ik heb zelf een bonte boer (Iago) van vier en een half jaar oud.
Hij zit nu nog in een finka kooi (Ik denk 50*60*80) maar binnenkort zal hij een nieuwe rvs kooi krijgen van 90*70*140. Dit omdat hij de poedercoating van de tralies afknaagt.
Ik denk dat de kooi wel groot genoeg is, maar groter is natuurlijk altijd beter.. happy :)

Iago is een allemansvriendje, hij heeft zich niet echt aan mij gebonden, aandacht van andere mensen vindt hij geweldig! Hij doet alle moeite om bij andere mensen op hun vinger te mogen zitten..

Hij kan best wat hoge piepjes produceren die sommige mensen als irritant zouden kunnen ervaren..

Praten kan hij erg goed, hij heeft een uitgebreide vocabulaire, die hij ook vaak passend gebruikt. Maar ik ken ook bonte boeren die helemaal niet praten.

Iago krijgt een gevarieerd dieet, bestaande uit Harrison pellets, juvenile, kiemzaad, zaad, groenten, fruit, noten en wat soorten voer die je eerst moet koken uit Amerika. (Voor de afwisseling)

Meer over Iago kun je lezen op www.fluffies.org/d_iago.htm



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede