Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > helpppppp??????????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : helpppppp???????????
jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2003-12-24 - 16:13:41 send message to jandewit1969

Ik ga een nieuwe voliere bouwen met schuur in welke richting kunnen de volieres het beste staan ivm zon, regen, wind, wie kan me enkele tips geven voor en tijdens het bouwen wat ik absoluut niet moet vergeten.

ps fijne dagen en een goed 2004


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2003-12-24 - 18:05:02 send message to Mario

Als ik wist welke vogels erin komen kon ik je meer tips geven.
Wat de windrichting betreft is natuurlijk de zuidkant open ideaal : ZO en ZW zijn ook goed.
De noordkant houd men best altijd gesloten vanwegen de koude winden.
Min voliere is slechts aan 1 kant open en dat is de ZO kant.
Als geen planten plaatst is het ook aanbevolen om je dak te maker van doorzichtige plastic golfplaten dit om de boel proper te houden i.v.m. regen en is ook een goede bescherming tegen uitwerpselen van wilde vogels die weleens ziekten kunnen overbrengen.
Je kan echter ook planten plaatsen als deze volledig overdekt is maar dan moet je ze wel besproeien.(is bij mij ook zo en ik moet zeggen dat de vogels eigenlijk wel genieten van dat besproeien)
Als parkieten of papegaaien gaat houden dan moet je stevig gaas gebruiken en eventueel houtwerk afschermen met gaas of strips.Anders slopen ze je voliere in geen tijd.
Vergeet ook niet om gaas onder je dakplaten te hangen, anders zijn je vogels gaan vliegen als er eens een plaat afwaait bovendien wringen de kleinere soorten zich door de golven.
Gebruik liefts zitstokken van natuurlijk hout en verschillende diktes, speelgoed zoals schommels en spiegels horen niet thuis in de voliere.
Hang ook nooit nestkasten zo in de voliere dat ze nat kunnen worden van de regen.
Het beste om op te bouwen is een muurtje die een te minste een halve meter in en boven de grond komt(dit om gravende knaagdieren tegen te houden).
Gebruik je grof gaas(als je grote parkieten of papegaaien houd)dan moet je dit gaas aan de binnenkant aanbrengen en aan de buitenkant fijngaas(12.5x12.5mm)om knaagdieren en vreemde vogels buiten te houden.
Als je geen betonnen vloer hebt kan het handig zijn om gaas over de vloer te spannen en hierover een dikte laag zand of aarde te doen.Dit geeft als voordeel dat er dan zeker geen knaagdieren kunnen binnendringen maar als nadeel dat bij het vervangen van de grondlaag je dit kapot kan steken met schop of spade.
Als je de ruimte of dure soorten houdt is het ook aanbevolen om een sluis te maker zodat je vogels niet kunnen ontsnappen, doe je dit niet dan moet je de deur zo laag en klein mogelijk maken, zodat de vogels niet langs je of over je kunnen wegvliegen.
Als je moet kiezen tussen een lange smalle of vierkantige voliere kies dan de 1ste omdat de vogels hun vleugels dan over een grotere afstand kunnen oefenen.
Zorg er ook voor dat je voliere hoog genoeg is zodat je je niet hoeft te bukken als je aan het werken bent in de voliere.
Isoleer je nachthol goed, dit bespaard eventuele stookkosten en hang een lichte lamp in het nachthok zodat de vogels er naartoe gaan als het donker wordt, geef je vogels ook te eten in het nachthok en zorg ervoor dat je dit kan afsluiten met een schuif of zoiets.(natuurlijk niet afsluiten als de vogels aan het broeden zijn in de voliere,enkel s'winters tegen de tocht).

Dit zijn zowat de belangrijkste punten, als je nog vragen hebt kan je mij altijd een bericht of mail sturen.

Speeddjm@hotmail.com


jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2003-12-24 - 22:03:35 send message to jandewit1969

bedankt voor uw reactie er komen amazones grijze roodstaarten en kaketoes in fijne dagen en hartelijk bedankt


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2004-04-07 - 15:07:42 send message to arjandaf

hoi jan wat ik heb gedaan is een aantal voorzet ramen van plexiglas ervoor gemaakt met deur scharnieren eraan voor open te kunnen in de mooie droge dagen en stormhaakjes tegen het klapperen is simpel en toch doeltreffend



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede