Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > samenstelling kiemzaden voor grote parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : samenstelling kiemzaden voor grote parkieten
adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-05-20 - 21:59:38 send message to adriaanbaan

Ik ben op zoek naar een samenstelling voor kiemzaden om aan mijn grote parkieten te geven.
Duivenvoer wordt veel gebruikt, echter de samenstelling vindt ik niet ideaal aangezien de kiemtijden nogal varieren of er zit gebroken mais etc. in wat geheel niet kan kiemen.

Wie heeft een goed samenstellng, of wie weet een lijst met kiemtijden zodat ik zelf kan samenstellen.

alvast bedankt!


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-05-21 - 12:20:09 send message to BZB

Ik gebruik voor mijn Neophema's alleen tarwe en hennep. Dit geef ik trouwens ook aan de tropen en de kanaries.

Tarwe en Hennep kiemen ongeveer tegelijk is mijn ervaring. 1 dag in het water laten weken. Dan water afgieten. 24 uur later voer ik dan de helft, er zitten dan bij de meeste zaden kleine kiempjes. de andere helft voer ik de volgende dag, die kiemen zijn dan vooral bij tarwe een stuk langer maar dit is volgens mij geen probleem. Natuurlijk wel goed (2x per dag) blijven spoelen.
Mijn ervaring met andere zaden is dat ze veel meer troebel water geven, zodat je vaker moet spoelen. Ook is dan idd het verschil in kiemtijd groter.


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-05-25 - 15:18:22 send message to adriaanbaan

Nico bedank voor je reactie,

zijn er niet meer kwekers die kiemzaden gebruiken of is er een alternatief?

groetjes Adriaan


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-25 - 16:59:47 send message to nick vdb

hallo,
ik koop gewoon kant en klaar kiemzaad happy :)
nick.


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-05-25 - 20:54:31 send message to hjvdlindehof

hallo
ik maak een mengsel van:katjang,tarwe,boekweit,dari,zonnepitten,safloorpitten,en hennep.
dit zijn eiwitrijke zaden die snel kiemen
ik zet ze smorgens in lauw water en savonds spoel ik ze ook weer in lauw water,in een zeef zet ik ze dan op de verwarming van boven wel afdekken anders verdrogen ze
de volgende morgen zitten de meeste zaden al tegen het kiemen aan
ik voer ze dan ook
je kunt ze ook 24 uur laten kiemen ,maar het gevaar voor schimmel is dan groter
bevalt mij prima
succes


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2006-05-26 - 13:02:58 send message to barraband

ik doe linzen tarwe itjoek en gewoon kiemzaad door elkaar werkt goed


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2006-05-26 - 13:20:41 send message to maewim

waarom geen duiven voeder dit is heel goed maar
je moet luikse mengeling vragen dit is zonder mais
en alle zaden kiemen goed ik zet ze 1 dag in warm water en laat ze dan 2 dagen kiemen


yago
Website Member
Posts :21

Website Member
2006-06-27 - 18:52:29 send message to yago

happy :)hier mijn ervaring met kiemzaden
daar ik een gemengde voliére heb gebruik ik een samenstelling zo uit de handel(hennep,perilla,mungbonen saffloerzaad,raap&koolzaad,millet zaden,enzwink ;)mijn elegant parkieten zijn er op verlekkerd,ook geef ik vers gras zaad bij elkaar gebonden in een stevige bundel en dan waaierig uit elkaar zettenhappy :)ook zie ik dat ze gedurende de warme maanden(vanaf maart&april)altijd een appel voorradig hebbenwink ;)daar zitten zowel mijn parkieten als prachtvinken en mexsicaanse roodmussen aanhappy :)hopelijk kun je hier mee iets doen
mvg Eddy


yago
Website Member
Posts :21

Website Member
2006-06-27 - 18:58:50 send message to yago

ik gebruik een kiemset(bioset)bestaande uit drie schaaltjes en wateropvangbak,zodoende kun je drie schalen vullen en eens de eerste schaal klaar, gekonsumeerd kun je de volgende geven en de eerste, terug verse in doen, zodoende heb je altijd de nodige gekiemde zaden voorradigwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede