Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > hobby fokker? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hobby fokker?
tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-05-17 - 01:11:06 send message to tonnl

Niet om weer hele discussies te krijgen, maar gewoon omdat ik hem erg leuk vond:
quote
ik ben een professionele hobby fokker
happy :)

Ton.


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-05-17 - 13:03:12 send message to mikewauters

wat haal je aan met deze post? snap de bedoeling niet echt. sorry

groetjes,
mike


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-17 - 13:58:02 send message to johanblok

Het idee is: 'professioneel' staat tegen over 'hobbymatig'. Professioneel betekent namelijk o.a. beroepsmatig. Een professionele hobby is dan dus per definitie een onmogelijkheid.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-05-17 - 14:31:07 send message to goulds

Denk dat het hobby is maar dan proffesioneel opgezet,dwz met luchtbevochtigers,luchtreinigers,ionisators,lichtschakelaars etc.

Zo kan een prof voetballer ook bij amateurclubje voetballen.Persoonlijk zie ik vaker 11 amateurs bij profclub laugh :D(blijf toch trouwe MVV-fan)

Het is dus gewoon als woordspeling gebruikt om xtra aandacht te krijgen.

Zo vat ik het althans op.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2006-05-17 - 15:05:40 send message to Daniel

En kan een amateur het niet professioneel aanpakken of een prof juist amateuristisch aanpakken razz :p


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-05-17 - 16:40:57 send message to tonnl

De woordspeling vond ik dus erg geslaagd. happy :)


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-05-18 - 13:22:36 send message to charon

als je het letterlijk opvat is het idd een contradictie


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2006-05-18 - 23:08:36 send message to Frankies

En er zijn idd ook wel fokkers die het een hobby noemen, maar er meer geld mee verdienen dan een handelaar.
Ikzelf ben handelaar, en sla nu wellicht veel mensen tegen de borst, maar ik vind het zwartwerk.
Als ze de inkomsten niet aangeven natuurlijk.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2006-05-19 - 00:43:52 send message to KeesdeJongh

Mijn ervaring is dat kwekers die denken flink wat te kunnen verdienen aan het kweken en daarna verkopen van hun jongen dit niet echt lang vol houden.
Dure vogels kweken vaak erg moeilijk te kweken( ze zijn immers niet voor niets zo prijzig),net de duurste gaan dood,of het blijkt niet te klikken, of ze maken elkaar af.
Waneer dit een paar keer gebeurt, is de pret snel over en begint moeder de vrouw toch mopperen dat je weer om centjes komt voor weer een nieuwe pop of man.

De minder dure soorten kosten vaak meer aan zaden en zacht voer dan dat ze echt wat op zouden brengen, een handelaar koopt deze vogels dan ook alleen op waneer hij ze meteen door kan verkopen, anders zou deze er ook niets aan verdienen.

Waneer je inkomstenbelasting betaalt over de vogels die je verkoopt staat hier weer tegenover dat je dan ook je kosten zou kunnen aftrekken, denk aan huisvesting, voeding, stroom, abonnementen ( dat wordt dan immers vaklectuur) e.d., dat is denk ik ook de reden dat de belasting waneer het niet echt over grote ( daar heb je het woord weer) professionele kwekerijen betreft, achter elke kleine of middelgrote kweker aangaat.
We hoeven elkaar dus niets wijs te maken, als je geld wilt verdienen ga dan snel iets anders doen dan vogels kweken, je moet blij zijn dat je een klein beetje uit de kosten komt en dat is ook niet erg het is tenslotte een mooie hobby.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh
40 jaar hobby kweker zonder winst illusies.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede