Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > catharina's leggen het eerste ei Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : catharina's leggen het eerste ei
mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-14 - 11:42:31 send message to mark smits

hallo heb goed nieuws wou het evenb laten weten heb nu 5 eitjes van de roodruggen en heb 4 koppels catharina's het wilden maar niet lukken met de catharina's maar gisteren (13-05-06 heeft het koppel catharina's 1 ei gelegt. heb nog een vraag heb de lamp uit gedaan en de pop zat niet op het nest kan dit kwaad (ik weet niet zekker dat het ei van gisteren is ben al een dag of 3 niet gekenen happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-14 - 12:41:05 send message to meyer

Gebruik je geen tijdklok zodat het licht altijd op de zelfde tijd uitgaat. Vogels wennen hieraan en zitten dan meestal op stok of op hun nest voor dan het licht uitgaat.
Heb je nachtverlichting zodat ze toch nog wat kunnen zien als het donker is?

Groeten Meyerwink ;)


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-14 - 13:24:44 send message to mark smits

hallo meyer gebruik geen licht kompt omdat de vogels wegens ruipte gebrek op mijn kammer moeten staan (tijdelijk we gaan verhuizen) maar zou het veder kwaad kunne dat die niet op het nest zat.

groeten mark


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-05-14 - 19:38:36 send message to catharinakweker

catharinas gaan meestal bij de derde ei beginnen met broeden daarom is de pop meestal bij de eerste en de tweede ei veel buiten het nest te vinden dus je hebt zowiezo kans op meer eieren en als ze aan de licht tijden gewend zijn kan het zijn dat de pop in de war raakt oomdat zei ineens in het donker zit en zal ze miscien nog wel een tweede ei leggen maar dan kan het stoppen of je loopt kans dat de pop de tweede ei buiten het nestkastje legt en niet meer gaat broeden dus ik zou ze wel hun licht geven wat ze voorheen ook hadden
en ik begrijp uit je verhaal dat je gaat verhuizen dit kan nadelig zijn voor de vogels het kan zijn dat de vogels niet meer gaan broeden omdat ze aan de nieuwe omgeving moeten wenen
mvg catharinakweker


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-14 - 20:05:10 send message to mark smits

bedankt ik zal het ook Zo kunne doen om 7:00 licht maken en dan tot het weer donker woord dus tot een uur tot 8 (als het niet te laat is heeft nu het 2 ei legt die idd aan de kand en lijkt ook stuk te zij ik hoop dat dit nestje nog te redden valt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede