Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken met turquoisine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweken met turquoisine
pabloo56
Website Member
Posts :5

Website Member
2006-05-10 - 11:06:53 send message to pabloo56

Hallo allemaal.

Is het verstandig om meerdere koppels turquoisine in een grote voliere te plaatsen om mee te kweken?
Of kan ik het beter houden op 1 koppel in een broedkooi?

wat zijn de voor en nadelen van kolonie broeden?
en dat dan bij turquoisine

kan je wel kolonie broeden met deze parkieten, zijn ze niet vijandig tegenover elkaar?

gr
roel


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-05-10 - 13:25:40 send message to Richard V

ik heb zelf nooit meerdere paartjes van deze soort in 1 vlucht gehouden en zou dat ook nooit doen. De mannetjes kunnen in de broedtijd behoorlijk fel zijn, vooral naar soortgenoten en nauw verwante soorten zoals de splendid. Deze felheid kan zich zelfs richten op eigen jonge mannetjes die nog maar 2/3 weken uitgevlogen zijn.

Broedkooi zou ik ook niet doen. Deze soort heeft het echt nodig om een paar meter te vliegen. Vluchtje van 1.80m lengte is naar mijn mening het minimale.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-05-10 - 17:05:33 send message to kakatoe

Je moet het gewoon proberen maar zoals de gene voor mij al zij de mannen kunnen vel zijn tegen elkaar.
Ik zelf heb het ook geprobeerd maar is bij mij mislukt die vogels een toxische vergiftiging hadden en de 1 na de ander dood ging anders hadden ze bij mij hun gang kunnen gaan.
Houd ze wel in de gaten als je ze bij elkaar doet en hang er wel meerdere blokken in en gespreid

gr Jan


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-21 - 10:01:59 send message to nick vdb

hallo,
je kan ze bij elkaar zetten maar dan moet je ze goed in het oog houden...als je vb 4 koppels bijelkaar hebt zitten zou je toch 8 blokken moetten hangen,nadien als ze hun blokken hebben gekozen dan doe je de andere weg.Je houd ze toch het beste als koppel,zodat de koppels elkaar niet kunnen storen.
mvg,
nick



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede