Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voliere
De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2006-05-09 - 21:10:20 send message to De Tol

Hallo allemaal

Ik zit met een probleem mijn voliere bestaat uit vluchten naast elkaar met gaas er tussen maar nu gaan de koppels tegen elkaar te keer en hebben geen aandacht voor mekaar meer wat zou ik er tussen kunnen maken zodat het ook nog een beetje lijkt
de voliere is gebouwd uit houd
nou zou je zegen houd er tussen maar dat vind ik niet mooi heeft iemant hier een mooi iedee voor en betaalbaar

bvd


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-05-09 - 21:53:56 send message to zebraonline

Welke vogels heb je?


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2006-05-09 - 22:10:24 send message to De Tol

pennanten / rosellas / barnards / ezv


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-09 - 22:52:01 send message to meyer

De Tol,
quote
pennanten / rosellas / barnards / ezv


Pennanten zijn ook rosellas, dus de soorten welke je hebt zijn allemaal familie van elkaar en kunnen in de broedtijd niet naast elkaar geplaatst worden omdat ze dan agressief worden. Nu snap ik het probleem met je koppel Pennanten(zie topic Penant)De man reageert zich waarschijnlijk af op zijn pop.
Als je niet voldoende rennen hebt om deze soorten verder uit elkaar te zetten zal je de tussen wanden dicht moeten maken, dit kun je evt. doen met melkwitte golfplaaten (kleine golf)Deze zijn niet zo duur en makelijk te bevestigen aan de gaas.

succes.

Groeten Meyerwink ;)


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-05-09 - 22:57:22 send message to Hannie

Misschien zijn Wilgen schermen of Riet matten een idee ?
Deze zijn bij Bouwmarkt/Tuincentrum verkrijgbaar , en het ziet er "natuurlijk" uit!

Groet Hannie


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-05-09 - 23:24:47 send message to zebraonline

De soorten naast elkaar kunnen niet...vandaar ook mijn vraag...je zal er moeten voor zorgen dat ze elkaar niet kunnen zien...


Ice
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-05-10 - 17:23:58 send message to Ice

Hallo, ik heb hetzelfde voor gehad met mijn roodrugparkieten. Ik heb ze met hout afgeschermd.

Mvg, John.


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2006-05-10 - 18:25:04 send message to De Tol

Dat de soorten niet naast elkaar kunnen is niet alteid waar want ik heb het al jaaren en nog nooit probleemen gehad alleen nu met het nieuwe koppel er bij zijn er problemen
en dat rosellas en pennanten en barnards familie zijn weet ik ook wel dat was niet mijn vraag
mijn vraag was hoe ik het kan oplossen


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-05-10 - 19:12:13 send message to catteeuw

uitzonderinge zijn er altijd hé , maar in 90 procent van de gevallen lukt het niet
omdat beide vrij aggressief zijn .


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-10 - 23:00:26 send message to meyer

quote
Dat de soorten niet naast elkaar kunnen is niet alteid waar want ik heb het al jaaren en nog nooit probleemen gehad alleen nu met het nieuwe koppel er bij zijn er problemen
en dat rosellas en pennanten en barnards familie zijn weet ik ook wel dat was niet mijn vraag
mijn vraag was hoe ik het kan oplossen



Je vraagt om een oplossing, als je dan niet naar de antwoorden wil luisteren stel dan ook geen vragen.

Ik wil alleen maar aangeven dat deze vogels familie van elkaar zijn en dat dit voor de kweek niet goed is als deze soorten naast elkaar zitten.
Als je jou probleem wil oplossen ga dan geen komentaar op de goed bedoelde antwoorden geven.

Groeten Meyerwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-05-11 - 00:05:31 send message to tonnl

Matglas er tussen is misschien ook een redelijk mooie oplossing.
Ton.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-05-11 - 11:53:31 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Gewoon dichtmaken,zodat de vogels elkaar totaal niet kunnen zien.Tussenoplossingen zijn geen echte oplossing.Een en ander is al aangegeven door anderen.
Dit is alleen maar een bevestiging.
Vr.groeten van
Antoni


wimpie
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-05-11 - 23:12:21 send message to wimpie

Het is bij iedere kweker bekent dat deze soorten in principe niet naast elkaar kunnen,Vooral in de broedtijd niet,ik snap dus uberhaupt niet waar je mee bezig bent.Als je ze dan toch laat zitten zo.Maak de zijkanten dan dicht.Als ze elkaar maar niet kunnen zien.


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-12 - 07:44:17 send message to mark smits

quote
Het is bij iedere kweker bekent dat deze soorten in principe niet naast elkaar kunnen,Vooral in de broedtijd niet,ik snap dus uberhaupt niet waar je mee bezig bent.Als je ze dan toch laat zitten zo.Maak de zijkanten dan dicht.Als ze elkaar maar niet kunnen zien.


sad :(
daar ben ik het mee eens, eerst infomeeren en dan iets aanschaffen zo verkom je probleemen happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 277 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede