Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vechtende ipv parende kanaries Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vechtende ipv parende kanaries
abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-05-06 - 08:13:47 send message to abo26

Mijn kanariepop heeft haar nest half af in de broedkooi. Dus ik heb vanmorgen de man erbij gedaan. Nu begonnen ze alleen direct te vechten als gekken. Ik heb ze maar weer bij elkaar weggehaald en beide broedkooien maar tegenoverelkaar gezet zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Is dat normaal??


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-05-06 - 11:36:22 send message to tonnl

Tijdens de broedperiode draait de rangorde een flinke slag bij kanaries. Normaal is de man de dominante vogel die wat popjes in zijn buurt tolereert.
Zodra de pop broedrijp is wordt zij echter ineens de baas. Zo zal zij straks altijd eerst moeten kunnen eten. Sommige mannetjes moet dat even hardhandig duidelijk gemaakt worden. Gewoon laten zitten samen, bijna altijd is het binnen een of twee dagen opgelost.
Ton.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2006-05-06 - 11:48:32 send message to vlindervogel

Ik had in mijn voliere ook een kanariepop zitten, op onbevruchte eieren. Ik zette mijn kruising kapoetssijs x kanarie erbij en deze werd aangevallen door de pop. Dat ging dus niet over na een paar dagen! De man mocht niet meer eten, ging bolzitten en veren werden uitgetrokken.
Ik heb niet zoveel ervaring met kanaries als Ton natuurlijk, maar bij mij ging het vechten dus niet over!


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-05-06 - 14:54:21 send message to paintim

Beste Arnaud,
Als het vechten te erg wordt kan je het beste de man weghalen.
's Avonds er weer bij doen en 's morgens weer weghalen.Net zo lang doorgaan totdat er eitjes zijn.
Soms wil de pop niet paren met de toegewezen man en dan is dit de beste methode.Aan een toegetakelde man heb je niets.Vriendelijke groeten van
Antoni


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-05-06 - 18:31:24 send message to tonnl

Nuttige aanvullingen inderdaad, het hoort wel met een of twee dagen over te zijn, dat was ik even vergeten. happy :)
Ton.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-05-06 - 20:05:31 send message to hj de graaf

ik weet niet hoe je kweekt of je als koppel kweekt of dat je het de pop alleen laat doen maar ik kweek altijd met koppels en doe dan de vogels samen tegelijk in de kooi zodat ze aan elkaar kunnen wennen voordat het nestelen begint en dan zijn ze ook niet zo driftig (mannen voer ik in de winter vrij schraal weinig eivoer en weining zaad zidat ze er voor moeten werken en de poppen krijgen meer eivoer en zaad zodat ze wat reserves opbouwen) en ik heb afgelopen 3 jaar geen vechtende kanaries gehad mvg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede