Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > horizontaal broedblok voor pyrrhura? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : horizontaal broedblok voor pyrrhura?
irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-05-02 - 10:48:31 send message to irri

hoi, ik heb een vraag, heb sinds kort een koppel pyrrhura's, en nou zie ik voor deze soort eigenlijk alleen maar verticale broedblokken, maar accepteren ze ook een horizontale?, en wat zijn de juiste afmetingen?

groetjes marjan


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-05-02 - 16:51:49 send message to Dennis Fr.

ze accepteren over het algemeen alle blokken wel.horizontaal,vertikaal,lvorm,natuurstam enz.kwa maten over het algemeen zo`n 18x18x30 en of je die nou rechtopzet of plat legt.leg je ze plat maak er wel ff een schotje in is het wat donkerder want daar houden ze wel van een donker blok.

Groeten Dennis


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2006-05-02 - 20:55:19 send message to erik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dennis

Dat ben ik niet met je eens dat pyrrhura,s alle blokken accepterenwink ;) ,Ik heb er behoorlijk wat gekweekt en heb zeer slechte ervaringen met horizontale blokken met name met de picta en leucotis soorten,Deze accepteren die in het geheel niet en rommelen maar wat aan in dat soort blokken ,Mijn grote vogels ( Molinea,gruentata,rhodogaster enz ) broeden in verticale blokken van 25x25x40hoog ,De kleinere soorten ( Leucotis,picta,pacifica,melanura) prefereren een kleiner broed oppervlak van 20x20x40 hoog .Aan de binnenkant van de blokken heb ik gaas bevestigd zodat ze niet op de eieren springen ,Het nest materiaal is Altromin dat is een zeer fijn zaagsel dat ik laboratoria gebruikt wordt en dat vermeng ik met vogelaarde van Orlux ,Zo houd ik de vochtigheid op peil in de blokken en de vogels doen het er prima op .Een natuurblok is ook een optie maar pas op ,Vaak beginnen deze blokken te schimmelen omdat ze nog vochtig zijn ,De pyrrhura,s knagen overal aan en sommige van deze schimmels zijn funest voor hun.

Succes
Erik


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-05-03 - 11:51:18 send message to irri

hoi, bedankt voor jullie reactie,
ik zal beide manieren wel proberen, (laat ik ze zelf kiezen wink ;) ) heb nu wel een blok hangen maar is eigenlijk niet zo geschikt, meer voor slapen.

nog even een vraag over een geluid dat ze maken,
gisteren zaten ze in het blok, en ik hoorde een hoop gerommel en een raar knarsetanden-splash geluid (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) betekend dat nog iets?

groetjes marjan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede