Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met Venezula Amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-05-11 - 08:05:43 send message to wouterbeumer

Gisteren heeft de pop de hele dag in het broedblok gezeten. Toen ik gisterenavond dus even wilde kijken in het broedblok werd ze zeer agressief en begon ze te krijsen en te pikken. Ik heb het blok toen maar niet verder open gehad. Heb helaas niets kunnen zien aangezien de pop voor het luikje zat en gelijk naar buiten begon te pikken als het luikje nog maar op een kiertje stond. Normaal is ze niet agressief. Ik vermoed dus dat ze een ei heeft gelegd of gaat leggen. Is het nu wel verstandig om te gaan kijken in het blok, of kan ik ze beter met rust laten en kijken wat ervan komt?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-11 - 08:32:18 send message to johanblok

Je kunt ze de eerste dagen maar beter met rust laten. Je verstoort het alleen maar.


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2006-05-11 - 23:00:58 send message to vajeroen

Hoeveel dagen juist na de geboorte moeten ze eigenlijk geringd worden? Is dit ook na 3 weken?
Bestaat er eigenlijk ergens op het net een tabel met de verschillende soorten papegaaien en hun gegevens, zoals broedduur, ringmaat, wanneer ringen, ...


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-05-12 - 09:32:17 send message to johanblok

Met drie weken ben je vermoedelijk te laat, ik zou het met een dag of 11/12 eens proberen. Wen ze al wel eerder voorzichtig aan bezoek.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-05-12 - 12:57:25 send message to molineti

Je kunt in het algemeen aanhouden:als de oogjes opengaanwink ;)


wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-05-15 - 10:01:45 send message to wouterbeumer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Toen ik de amazones zaterdag ging voeren kwam de pop met veel lawaai en opgezette vleugels uit het blok. Ik heb toen heel snel een blik in het blok kunnen werpen. Ik zag 2 eieren liggen. Nu maar hopen dat ze bevrucht zijn. Vanaf wanneer kan ik dat zien? Is het nog van belang dat ik extra dingen bijvoer? Zoals extra eivoer o.i.d.?

Edit: ze heeft inmiddels 3 eieren.


wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-05-18 - 14:57:39 send message to wouterbeumer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb de eieren gisteren geschouwd maar er viel niets te zien. Na hoeveel dagen kun je de eieren eigenlijk schouwen?
Zelf verwacht ik niet dat de eieren bevrucht zijn. Als de eieren niet bevrucht zijn moet ik ze dan gelijk weg halen?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-18 - 16:16:37 send message to lennard

Je kan het meestal wel tussen de 4/8 dag zien.
Ik zou ze nog even laten leggen misschien leggen ze er nog wel een ei bij en misschien is die wel bevrucht. Afwachten maarwink ;)
Khoop dat je hier wat aan hebthappy :)


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2006-05-30 - 16:55:13 send message to vajeroen

Alles gaat goed met mijn drie jongen.
Ze groeien razendsnel. Ze zijn nu tussen de drie en vier weken, en de pluimen komen er reeds door.
Ze staan momenteel nog te koop, dus voorlopig blijven ze nog even bij hun ouders.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-05-30 - 18:18:56 send message to lennard

Dat is mooi dan.happy :)wink ;)


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-05-31 - 16:39:17 send message to nick vdb

ik heb de foto's van de jongen gezien,ze zien er goed uit wink ;)
nick.


wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-06-01 - 13:08:38 send message to wouterbeumer

Alle 3 eieren waren onbevrucht. Ik heb ze toen gelijk maar verwijderd. Helaas volgende keer beter. Ik was er eigenlijk ook wel een beetje bang voor, aangezien het mannetje tam is. Kan het zijn dat een tam mannetje niet weet hoe "het" moet? Of is het gewoon pech en kan het zijn dat de eieren de volgende keer wel bevrucht zijn?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-06-01 - 14:14:26 send message to lennard

das nooit zkkr te zeggen ik heb ook een tamme kakarikie gehad maar die bevruchte gewoon goed en daar had ik gewoon jonge bij dan praat ik hier wel over een parkiet en niet over een amazonewink ;)


wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-06-20 - 13:49:10 send message to wouterbeumer

Het is nu 3 weken geleden dat ik de eieren heb weggehaald. De pop was daarna eigenlijk vrij rustig. Ongeveer een week nadat ik de eieren had verwijderd zaten de man en de pop heel vaak tegen elkaar aan te rijden. Ze zaten met de kont en de staart omhoog tegen elkaar (kont tegen elkaar). Is dit de manier van paren bij deze vogels??
Wat mijn nu ook op valt is dat het vrouwtje heel luidruchtig is en agressief (iets wat ze eerder nooit was). Ze gaat ook regelmatig het blok in (soms samen met de man). Als leek lijkt mij dit toch een soort van paar gedrag. Klopt dit??
De pop had dus in begin mei een nest gelegd met 3 onbevruchte eieren, is ze dan nu alweer in staat om nu opnieuw eieren te leggen??


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-20 - 16:45:00 send message to molineti

Als ze niet in de rui zijn ,,gevallen,,is dit nog mogelijk.

Dus even op de grond kijken of er geen pennen liggenwink ;)

mvg rene




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede