Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eitjes kapot Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eitjes kapot
starter
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-04-17 - 09:15:57 send message to starter

Ik heb in een gemengde voliere rijstvogels, sijsjes, vink, diamantduifjes, japanse meeuwtjes en kanaries zitten, Nu hebben 2 kanaries een nestje gemaakt, de ene heeft 2 dagen op rij een ei gelegd, maar tegen de middag ligt het ei kapot in het nestkastje. Enig idee wie dat kan doen, en is het misschien een optie om de kanarie, kompleet met nestkastje in de kweekkooi te zetten, of aalt dit niets uit? Wie weet raad?


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-04-17 - 10:38:41 send message to nick vdb

hallo,
verhuizen van de kanaries mag je niet doen omdat ze dan de nest volledig zouden kunnen achterlaten.


starter
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-04-17 - 10:59:44 send message to starter

duidelijk, maar wat dan?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-17 - 12:56:32 send message to tonnl

Misschien teveel vogels in de volière?
Vooral de vink kan een erg drukke vogel zijn.
Hoe groot is je hok en hoeveel zit er in?


Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-04-17 - 14:59:35 send message to Gloster Benno

Ja er zijn vogels die andere eieren kapot kunnen maken. Ik heb wel eens gehoord van ene wever ofzo, maar van andere soorten vogels weet ik het niet.
wink ;)Gloster Benno


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-04-17 - 21:39:58 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Waarschijnlijk zijn je rijstvogels de boosdoeners, ik wou die ook in mijn gemengde volière bijzetten, maar het werd me ten stelligste afgeraden, ze zouden agressief zijn tijdens de broedperiode, en zouden zich niet schuwen om anderen hun nest en kapot te maken of de eieren eruit te gooien.


starter
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-04-18 - 15:55:16 send message to starter

Zou kunnen Swaas, ze hebben zich nu het nest van die andere kanarie toegeeigend, en zitten daar nu gezamelijk van het komfortabele bedje te genieten. Moet wel zeggen dat ik ze niet agressief zie doen tegen de andere vogels, op wat strubbelingen bij de etensfles na, maar dat doen ze soms allemaal. De voliere is 3 bij 2 bij 2 meter, en er zitten 3 rijstvogels, 3 japanse meeuwtjes, 2 wevers, 1 vink, 2 sijsjes, 2 diamantduifjes, en 5 kanaries in, 2 chinese dwergkwarteltjes maken de vogelpopulatie kompleet. Ik heb er ongeveer 10 nestkastjes inhangen, en vul het nestmateriaal steeds bij, zodat daar geen ruzie over kan ontstaan. Volgensmij zitten er niet teveel vogels in, zeg het maar?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede