Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > HELP catharinas en blauwkroontjes vergast Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : HELP catharinas en blauwkroontjes vergast
catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-14 - 18:28:39

tja ik ben er enorm kapot van
ik kweek namelijk al 5 jaar catharinaparkieten en had sinds 2 jaar 3 stelletjes blauwkroontjes
inverband dat ik een nieuwe voliere ga bouwen en alle matrialen nog niet heb had ik 20 koppels catharinas van de 30 koppels en de 3 koppels blauwkroontjes op de zolder gehuisvest en de rest van de vogels 10 koppels catharinas 2 koppels bourkes 2 koppels tuquisines en 7 kanarie en de diamantduifjes zaten in een hok achter het huis afmeting binnenhok 3keer 3 meter
maar op de zolder hangt ook een hr ketel die had ik afgeschut en hier was wat mee aan de hand dus ik belde de woningcooperatie waar wij ons huis van huren en die verwees ons naar de instalateur dus die gebeld met de mededeling dat er wat mis was met de hr ketel
die man is hier gekomen en constateerde dat er een gasklep kapot was en had hem volgens zijn zeggen gerepareerd dus die man is weer weggegaan en ik heb de vogels net als normaal gevoerd en niets gemerkt maar toen ik vanmorgen boven kwam kreeg ik een enorme schrik al mijn catharinas en de blauwkroontjes lagen dood in hun hokken en er rook naar gas dus ik zo kwaad als ik was de reparateur gebeld met de mededeling dat er gas gelekt was en dat al mijn vogels dood waren en deze man zei dat hij niet aansprakelijk was voor de dood van de vogels want ik had ze daar maar niet moeten huisvesten en hij wou nog wel de hr repareren EN NU MIJN VRAAG KAN IK DEZE MAN AANSPRAKELIJK STELLEN OF NIET
ik ben totaal 153 vogels kwijt incl de jongen
en ik kan op dit moment die man wel wurgen


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-04-14 - 18:34:52

Zorg dat je kan aantonen dat de vogels zijn gestorven door het gas. En zorg er ook voor dat je kan aantonen dat de reperateur de ketel als gerepareerd en in orde heeft verklaard.

Als je dat kan aantonen is het duidelijk zijn schuld (het verhaal dan had je daar je vogels niet moeten huisvesten is onzin). Ga dan met een jurist praten. Maar blijf nu hoe moeilijk het ook is rustig en zorg dat je kan aantonen dat het gas de oorzaak is.

veel sterkte


Daniel


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-14 - 20:35:08

Maak wel een foto van de 153 vogels want dat moet je kunnen aantonen. Een erkend bedrijf is hiervoor aanprakelijk. Zie algemene voorwaarden van dit bedrijf

henk


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-04-14 - 20:37:25

20 koppels catharinas van de 30 koppels en de 3 koppels blauwkroontjes op de zolder

Ik kom aan een totale telling van 46 i.p.v 153

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-14 - 20:43:42

treurigsad :(we leven met je meesad :(

Dennis


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-04-14 - 20:45:28

Wel een amateur zeg, voor hetzelfde geld hadden jullie zelf het loodje gelegd. (het was toch wel een bedrijf??)

Er is slechts een stom geluk bij dit verschrikkelijk ongeluk, de vogels hebben geen pijn geleden.

Ik hoop dat dit enig troost bied.
Gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-14 - 20:50:02

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is echt een catastrophe, ik zou het bedrijf zeker aansprakelijk stellen. Het doet er niet toe of je daar nu wel of geen vogels huisvest, een dergelijke fout mag niet gemaakt worden, aangezien het ook voor jezelf desastreuse gevolgen kan hebben. Als men in het geheel niets erkend moet je misschien eens met een jurist of buro voor rechtshulp praten.

Verder foto's maken en zeker op enkele dode vogels sectie laten verrichten zodat je een en ander kunt aantonen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-14 - 21:28:11

Als je iemand aansprakelijk moet stellen zal dit naar alle waarschijnlijkheid de woningcorporatie én het installaiebedrijf én de monteur zijn.

Inderdaad even bij de wetswinkel langs gaan. Foto's maken evt. met datum en tijdnotatie erbij. Direct morgen een vogel ter autoptie naar een dierenarts brengen om evt op te laten sturen naar een labo.

Tjonge jonge. Wat ....

succeS,
Peter


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-14 - 22:50:47

het klopt dat 20 stellen plus 3 stellen op 46 vogels komt maar de rest waren jongen
en ik heb al info genomen bij de politie en die hebben mij geadviseert om er eerst met de instalateur uit te komen en die instalateur is we van ee erkend bedrijf


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-04-14 - 23:37:32

je mag van geluk spreken dat je dit zelf nog na kan vertellen het had ook anders gekent.
zonde en een groot schadaal voor je vogels.
ik ben blij zeker na dit dat ik een melder op zolder heb hangen niet omdat ik mijn vogels op zolder heb gehuistvest hebt maar omdat m`n zoon daar slaapt.
succes met je volgende stappen.


adriolo
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-04-15 - 02:03:14

en ik al in de stress voor het wegvliegen van EEN catharinasad :(......wellicht dat je moet aantonen dat ze vergast zijn.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-04-15 - 06:23:11

quote
eerst met de instalateur uit te komen

Het gaat hier om meer dan een paar tientjes. Er zo proberen uit te komen is goed. Maar stel hen wel officieel aansprakelijk. Als je er nl. niet zo uit komt, is dit een vereiste.

wink ;) peter


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-04-15 - 17:53:17

sterkte hoor
groetjes marjan


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-22 - 20:48:01

de instalateur is bereid om 750 euro te betalen maar ik heb tegen hem gezegt dat ik daar geen genoegen mee neem de schade is ongeveer 3150 euro en dan neem ik natuurlijk geen genoegen met een schamele 750 euro


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-04-22 - 21:04:41

dat is jammer, want als je de installateur (al dan niet met het idee dat je ermee akkoord zou gaan) had kunnen bewegen om zijn aanbod op schrift te stellen had je in ieder geval een soort schuldbekentenis in handen gehad!


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2006-04-22 - 21:31:27

Wanneer de volgens jou schuldige partij met een schikking komt erkend deze dat het zijn schuld is.
Dat betekend dus dat hij volledig aansprakelijk gesteld kan worden voor de dood van je vogels.

Marcel



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede