Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Broed mislukt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Broed mislukt
Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2006-04-01 - 11:47:28 send message to Stieneke

Mijn 1e broedsel van me bourks van dit seizoen is mislukt. Eieren zijn verdroogt door kou en wind, denk ik. Kan je dan het beste het nest 1 of 2 weekjes weghalen om de vogel op kracht te laten komen. Of kan je het nest gewoon laten hangen en kan ze zonder problemen met een nieuw nest beginnen?? Wat doen jullie in zo'n geval?


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-01 - 12:54:37 send message to catharinakweker

als het de eerste nest was van de bourks dan kun je de nestkastje gewoon laten hangen meestal beginnen ze wel weer met een nieuwe kweek en dat is geen probleem ik laat ze zelf ook 2 kweken achter elkaar doen en er zijn kwekers die ze rustig 3 kweken laten doen maar ik zelf vind 2 kweken genoeg


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-04-01 - 18:38:27 send message to tonnl

De vogels zijn nu in broedstemming. Als je ze eerste twee weken laat wachten kan dat wel eens over zijn.
Ik zou ze gewoon direct weer de mogelijkheid geven.
Ton.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2006-04-02 - 11:15:16 send message to Stieneke

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb 1 koppel bourk en 1 koppel Catharina's. De voliere is groot genoeg om er nog een koppel bij te doen. Zou ik met 2 koppels bourks in een voliere kunnen kweken. Of is de bourk daar geen geschikte vogel voor.?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-04-02 - 12:07:30 send message to dooren

Ik zou deze dan pas toevoegen na het kweekseizoen en niet tijdens. Nu is het immers toch te laat om met een nieuw koppel even vlug nog te kweken.
Gert


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-04-02 - 14:38:42 send message to catharinakweker

bourkes kun je beter in apartehokken(volieres)kweken want tijdens de kweekseizoen zijn de bourkepoppen ageresief tegen elkaar je zou er wel nog een koppeltje catharinparkieten bij in kunnen zetten dat is geen enkel probleem of je zou er een andere soort bij in kunnen zetten zoals turquisineparkieten,splendits,elegant,valkparieten,grasparkieten mvg catharinakweker


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2006-05-14 - 19:14:53 send message to Stieneke

Het zit niet mee dit seizoen. De man en pop moest ik voor 2 weken uit mekaar halen. De man viel de pop constant aan tot bloedens aantoe op dr kop. Half april had ik de man weer in de voliere losgelaten en 2 weken later had ik weer eitjes. Maar helaas allemaal onbevrucht. En nu het nest maar weer weggehaald. Nu valt de man weer de pop aan en zitten ze weer gescheiden voor een paar dagen of week.

Zou ik naar een paar weken toch nog een nest kunnen ophangen als ik paar gedrag zie. Het wordt dan namelijk wel de 3e broed. Of kan ik het dit jaar wel vergeten?


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-05-14 - 19:23:54 send message to catharinakweker

als de man agresief is tegen de pop zou ik persoonlijk er voor kiezen om de man te vervangen door een andere man want je loopt kans dat dit steeds weer gebeurd en dan blijf je bezig maar dat is natuurlijk ieders gedachte
want ik denk dat het niet klikt tussen deze stel en dan krijg je niet zo snel bevruchte eieren
en een derde kweek kun je rustig laten doen dat lijkt me geen probleem maar dat zou ik niet doen met deze man



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede