Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > aangename verrassing Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : aangename verrassing
cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-03-20 - 22:37:33 send message to cocobar

Ik had een deel van mijn spitsstaartamadines verkocht en hield nog één koppel over met jong. Dit jong bleek na enige tijd een man te zijn en ze hadden geen probleem met de koude temperaturen en zaten er steeds in goede conditie bij. Tot dat ik vorige week de pop dik zag zitten en ze dan ook direct binnen (in een warme omgeving) plaatste. Op het eerste zicht leek niets mis, maar de volgende dag lag ze toch dood. Na het lijkje grondig te bezien en te bestuderen wat er mis kon zijn, kon ik nog een eitje tevoorschijn duwen. Legnood dus.
Hééél jammer want het was mijn laatste popje en ik zat nu met twee mannen. De hele week op zoek geweest bij kwekers om minstens één nieuw popje, maar geen enkel kon helpen.

Vandaag 8dagen later doe ik controle van de nestkastjes in de volière (de zebravinken zijn alweer aant broeden) en vind ik 3 warme eitjes, iets groter dan die van zebravinken. Ik hou ze omhoog int licht en blijken alledrie bevrucht te zijn. Blijkbaar heeft de man al een kleine week op het nest op zijn popje aant wachten geweest happy :)

Heb de eitjes nu voor de zekerheid weggenomen en bij een uitstekend broedkoppel zebravinken gelegd en hopen dat ik straks minstens één nieuw popje heb...
Dit was een heel aangename verrassing, nu nog hopen op een goede afloop. Een geluk bij een ongeluk!!!

gr koen


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-20 - 23:05:37 send message to dooren

Ik heb ook eens 2 mannetjes spitsstaarten gehad die samen trouw broeden in het nest, wat dit betreft hebben ze kwa gedrag wel ooit wat weg van japanse meeuwen.

Leuk ik hoop dat je straks idd een popje hebt zodat je weer verder kunt.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede