Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kanaries Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kanaries
abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-03-19 - 12:10:16 send message to abo26

Ik heb nu 3 kanariepoppen in mijn voilere zitten. Wanneer ze beginnen te nestelen wil ik er 1 man bij in doen. Maar kan 1 man in zijn eentje wel 3 poppen hebben?? Of is dat teveel?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-03-19 - 12:47:49 send message to roodmus

wink ;)wink ;)wink ;)moet geen probleem zijn alleen is de vraag of het tussen de poppen onderling goed gaat.
En of de man bij de poppen bevalt.
Misschien beter de poppen apart zetten en om beurten de man er bij.happy :)happy :)
Grt Roodmus.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-19 - 15:23:32 send message to tonnl

Ik vind het juist een prima verhouding, 1 man op 3 poppen. In de volière krijgen de poppen zo voldoende rust, meer dan bij 1 op 1 en 2 op 1.
Poppen onderling zullen met voldoende ruimte en nestkastjes geen problemen met elkaar hebben.
Zodra de popjes beginnen met takjes, sprietjes en veertjes te slepen, kan de man er bij, dan zijn ze broedrijp.
Succes,
Ton.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-21 - 18:52:11 send message to paintim

Beste Arnaud,
Zoals Ton ook al opmerkte de verhouding 1 man en 3 poppen is prima.
Als je licht genoeg hebt en een pop of meerdere poppen hebben een nest gebouwd dan kan de man er bij. Als je de man er te vroeg bij doet,eindigt het dikwijls alleen maar in vechtpartijen omdat de pop nog niet wil paren.Vergis je niet in de poppen,die kunnen een man gewoon afslachten.
Dus gewoon geduld hebben.Soms kunnen de poppen je erg lang laten wachten.
Vr.groeten van
Antoni


abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-03-23 - 12:38:11 send message to abo26

Ik heb 1 pop uit de voilere gehaald omdat deze helemaal wegkwijnde. Deze zit nu in een broedhokje.
De eerste van de 2 overgebleven poppen begon na 2 dagen al aan een nest. Dus de man zit er nu ook bij. Ik denk dat het nu wel goed gaat. Bedankt voor de tips


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-03-23 - 14:20:22 send message to sarell

Quote:
[ tonnl: Ik vind het juist een prima verhouding, 1 man op 3 poppen. In de volière krijgen de poppen zo voldoende rust, meer dan bij 1 op 1 en 2 op 1. .....Succes,
Ton. ]

en als je 1 op 1 hebt, wanneer moet de man weg?(voor in een broedkooitje van 120x40x40(dacht ik)
Ik heb nog nooit met kanaries gebroed, ik heb een mannetje gekregen, en toen toch maar een popje er bij gehaald......
Hoe werkt dat in een broedkooi, heb het nog nooit gedaan!
Ik heb Afrikaanse vogels, en die kanaries is dus nieuw, wel weet ik dat ze achter de afrikaanse vogels aan zitten, en gewoon zitten te "klieren"...dus vandaar broedkooitje op het ogenblijk.
Sarel


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-23 - 18:08:10 send message to tonnl

In een broedkooi (pefecte ruime kooi hoor, die je noemt) kun je ze inderdaad tijdelijk wel per koppel houden. De man zal zich dan ook met het voeren en opvoeden van de jongen bezighouden.

Probleem komt als de pop uitgebroed is, na 2 of 3 nestjes. Dan zal de man bijna altijd willen blijven paren. Dat wordt een enkele pop heel vaak fataal.
Kwekers zetten mannen en poppen na de kweek dan ook apart. In een volière hebben de poppen wat meer ruimte om de hitsige man te ontwijken, zeker als er meerdere poppen zijn.
Ton.


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-03-24 - 09:28:30 send message to sarell

Tonnl,
Bedankt!
Sarel


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-24 - 09:38:35 send message to hj de graaf

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de kanaries in koppels. de koppels blijven de hele broedperiode bij elkaar (2 rondjes) van te driftige mannen nooit geen last gehad. de eerste dag als je ze bij elkaar zet wel ff goed observeren of ze geen ruzie maken(komt bij mij eigenlijk niet voor) en dan gaat het altijd goed ik heb kooien van 50x50x50 doe eerst de koppels erin 3 dagen later de nestbAkken. maar goed zo is hoe ik het doe tis persoonlijk ieder zijn eigen goed manier mvg


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-24 - 20:55:39 send message to paintim

Beste Vogelvrienden!
Zonder meer kan ik stellen,dat een goede dominante viriele mankanarie niet door elke pop wordt gewaardeerd.
Dat hoeft ook niet perce.'s Avonds erbij en 's morgens weer weg.
Ook nu heb ik weer zo'n man.Wel 2 nesten met elk 5 jongen.
In de wisselbroederij zijn deze mannen zeer waardevol,omdat zij zich niet te veel aan de pop hechten.
Vr.groeten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede