Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > meelwormen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : meelwormen
Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-16 - 20:45:19 send message to Niltava

Op vogelmarktplaats stta een verhaal over meelwormen en bacteriën.
Iemand bekend met dit verhaal???
Lijkt me toch logisch dat er bacteriën zijn bij meelwormen? Ze zijn immers overal!!!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-16 - 21:33:30 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kun je het verhaal hier plaatsen?

ps., toch gevonden;

quote
Geplaatst op 16-3-2006

Omschrijving
Deze heb ik op de vogelbeurs in zwolle gekocht. Op aanraden van een vogelkweker, dat ik de meelwormen eens moest laten onderzoeken op bacterie,n, dat heb ik deze week laten doen ,na een paar dagen kreeg ik van mijn dierenarts het bericht dat de meelwormen besmet waren met bacterie,n. Had u dat gedacht meelwormen besmet de verkoper weet het ook. Zijn uw meelwormen wel schoon Kan een verkoper zo doorgaan met verkoop van besmet voer. Wat doen wij er aan Zijn er ook meelwormen die schoon zijn


Bacterievrij lijkt mij absoluut onmogelijk. Een test gehouden in restaurants geeft duidelijk een grotere hoeveelheid bacterien, zelfs in de betere resataurants. Niet tegen te houden.

Als je niet weet welke, zou dit net zo geod een storm in een glas water zijn? Wie weet?


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-16 - 21:48:08 send message to Picolet

Slecht voer wat de meelwormen krijgen kan ook besmet zijn met salmonella.

Wellicht is hier sprake van, goedkoop kan wel eens duurkoop zijn. meelwormen van een betrouwbare leverancier die kwaliteit levert is bij insecten etende vogels van levensbelang.

Gezonde vogels hebben wel wat weerstand maar alles heeft zijn grens.

Ruud


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-17 - 00:52:19 send message to tonnl

Nogal belangrijk is over welke bacterië-groep het gaat. Niet alles is schadelijk.

Ton.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-17 - 01:19:29 send message to zebraonline

Zijn het goede of slechte bacteriën?

Het verschil is namelijk enorm...

Iedereen begint te flippen en aan antibioticum te denken bij het woord 'bacteriën'...men vergeet steeds dat er ook goede bacteriën zijn...


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-03-17 - 12:36:10 send message to Pionara.nl

Ben je niet bang dat als de vogels alles steriel aangereikt krijgen dat ze straks met het minste of geringste van de stok vallen.
Sommige vogels lopen over de grond, door het zand en houden daarna met de poten weer fruit vast.
Ik heb de mijne nog niet zo gek gekregen dat ze eerst hun poten gingen wassen.
Ik bedoel.
Hygiene is goed maar overdrijf het niet.


goudmus
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-03-17 - 12:51:45 send message to goudmus

Mensen, wat is er mis aan het zelf bijvoeren van de meelwormen ??
Als je eerst ze eens enkele weken op goed voer zet (minimaal zemelen ) dan raak je al een hoop toevoegingen kwijt uit het binnenste van de meelworm, bovendien verbeter je zo ook de voederwaarde voor de vogels zelf.
Een voorraad van meelwormen is makkelijk aan te leggen en te bewaren natuurlijk.
Als je bovendien een goede vergelijking wil hebben zou je meerdere porties moeten onderzoeken waaronder ook die van top-insect (diepvries) en uit de plaatselijke dierenwinkel.
En ja wat is er mis met een kleine infectie-bron waar de vogels alleen maar sterker van worden ??
Bovendien is alleen een voeding van meelwormen ook niet goed en moet je meerdere soorten eiwit/insecten toevoegen voor een volwaardige voeding van zowel youngsters als volwassenen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede