Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Het gedrag van de pop (grasparkiet) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Het gedrag van de pop (grasparkiet)
Tries
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2006-03-12 - 09:12:45

Hallo, ik heb een vraagje of het gedrag van een van mijn poppen. Ik heb 3 koppeltjes grasparkieten in broedkooien zitten. 1 koppeltje zit er vanaf 8 maart j.l in. Het vrouwtje daarvan zit steeds in het nesthokje, met haar kontje omhoog, waarom zou ze dat doen? Is dit een teken dat ze misschien eitjes kan gaan leggen? De pop is ouder dan een jaar, dus voor het broeden is dat goed. Wie heeft er een tip, of weet misschien waarom zij dit doet?? Harstikke bedankt. AUB allees serieuze antwoorden, daar ik het goede wil voor mijn parkieten. Bedankt, en fijn weekend verder wink ;)


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-03-12 - 09:49:03

ik heb dit nog nooit meegemaakt.
ik zou enkele dagen wachten en kijken hoe het verder verloopt.
als dit verergerd zou ik de broedblokken, man, kalk en eivoer wegdoen en haar apart zetten en eens rond haar cloaca voelen. als deze dik staat is de kans groot dat ze legnood heeft. wat je hiervoor moet doen, daarvoor moet je eens in het forum zoeken

groetjes,
mike


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-03-12 - 10:26:46

Ik denk als ze legnood moest hebben ze niet in het nestblok zou blijven. Ze gaan dan meestal op de grond zitten.
Je kan aan de pompende bewegingen dan zien dat ze er een ei wil uit duwen.

Waarom ze dit doet weet ik niet maar de ene pop is de andere niet. Misschien maakt dit deel uit van het leerproces.

Peter


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-03-12 - 10:29:39

Trouwens, als ze er van 8 Maart pas inzit zou het een beetje vroeg zijn om een ei te leggen.

Peter


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-12 - 11:06:55

Inderdaad is vanaf 8 maart veel te vroeg om eitjes te leggen. Lekker laten zitten en afwachten voorlopig.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-03-12 - 11:10:25

misschien paarhoudingwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede