Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > osmosewater Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-11 - 09:30:47 send message to Niltava

Is geen nontopic, alleen denk ik dat je niet moet denken dat je er goed aan doet.
Alles zuiver etc is ook niet goed
Suiker is nodig voor je lichaam, daarom is alleen suiker eten nog niet goed.
Welke vogel zal in de natuur puur water(H2O) drinken?? Geen. En mineralenproblemen komen wel voor.
Je intentie is goed, maar m.a.w. de kans dat je iets kwalijks doet is groter dan dat je er voordeel bij krijgt.


BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2006-03-11 - 18:28:31 send message to BenDoensen

Osmosewater is niet schadelijk voor het lichaam.
Osmosewater werd/wordt gebruikt om spoelvloeistof voor kunstnieren te maken. Doordat het water zo zuiver (ontdaan is van alle stoffen) kan je op een zogenaamde nul-lijn beginnen en dan zelf de benodigde stoffen in de juiste dosering toe te voegen. Je bepaalt dus zelf de samenstelling van een hoeveelheid water. Osmose water is dus nooit "uitgevonden" als drinkwater, maar als een basisproduct.
Indien mens, dier of plant dit water krijgt is het dus niet schadelijk, mits de noodzakelijke mineralen op andere wijze gegeven worden. Hetzij in het water, hetzij in het voedsel. In het lichaam of plant zal dit water echt geen voedingsstoffen aan de consument ontrekken.
mvg
Ben Doensen


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-24 - 15:25:23 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Foutje bedankt.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-24 - 16:33:52 send message to paintim

Helemaal mee eens met Tonni.Wie of wat kan je nog geloven.
Men doet onderzoeken met conclusies en achteraf blijken dan die conclusies weer niet helemaal juist te zijn.
Eerst is het eten van eieren slecht en mag je 1 ei per week en later blijkt dan dat het helemaal niet zo slecht is en mogen een paar eitjes per week.Idem met chocolade.Op school leer je dat er veel stoffen voor de opbouw van je lichaam in-zitten en
dan is het weer slecht.Nu is het weer in zoverre goed,dat je je moet beperken tot chocolade puur.
Het zal allemaal wel goed zijn.Gewoon kraanwater dus.
Vr.groeten


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-24 - 17:33:12 send message to Niltava

Dat komt natuurlijk ook omdat dat voedingsmiddelen uit verschillende voedingsstoffen. De ene is goed voor ons in een bepaalde hoeveelheid terwijl een andere hoeveelheid weer slecht kan zijn(teveel of te weinig) Daarom is het soms verwarrend maar kloppen de onderzoeken wel. Ook is er (gelukkig) voortschreidend inzicht en kan men steeds meer.
Vroeger ging men niet dood aan kanker, omdat men de ziekte niet kende.
Zo is een goede voeding ook afhankelijk van omstandigheden. In het geval van vogels bijvoorbeeld een klein of groot hok, of binnen of buiten, broeden of niet broeden etc. etc.

Door voortschreidend inzicht/kennis(en dan met nam op het gebied van de voeding) worden er nu soorten gekweekt die vroeger als niet te houden werden gezien.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-24 - 20:37:35 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste Niltava,
Je hebt het over voortschrijdende inzichten.Ik denk niet, dat het daarmee iets te maken heeft.
Het is gewoon de zucht naar publicatie van onderzoekers.Publiceren voordat een ander er mee aan de haal gaat.Men neemt de tijd niet om eerst alles met elkaar in verband te brengen.
Dan heb je het over kanker,waar je vroeger niet aan dood ging,omdat men de ziekte niet zou kennen.
Over welke tijd heb je het dan.Kanker is altijd een ziekte geweest,die men juist wel kende.
Reeds in oude boeken werd daar over geschreven en
over het ontstaan daarvan.
Vr.groeten


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-24 - 20:40:58 send message to paintim

Beste Niltava,
Je hebt het over voortschrijdende inzichten.Ik denk niet, dat het daarmee iets te maken heeft.
Het is gewoon de zucht naar publicatie van onderzoekers.Publiceren voordat een ander er mee aan de haal gaat.Men neemt de tijd niet om eerst alles met elkaar in verband te brengen.
Dan heb je het over kanker,waar je vroeger niet aan dood ging,omdat men de ziekte niet zou kennen.
Over welke tijd heb je het dan.Kanker is altijd een ziekte geweest,die men juist wel kende.
Reeds in oude boeken werd daar over geschreven en
over het ontstaan daarvan.
Vr.groeten


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-24 - 20:52:41 send message to Niltava

Nou dat maakt niet uit, het gaat om het idee.
Maar neem de middeleeuwen.
Ik zeg niet dat de mensen niet kanker kregen, alleen werd het niet herkend door gebrek aan kennis.



paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-24 - 21:28:50 send message to paintim

Beste Niltava!
De Middeleeuwen is wel erg lang geleden.
Wat betreft de voeding voor de mens is de grote omslag geweest de fabricage van de babymelkpoeder.
Voor vrouwen zeker was en is dat een geweldige uitkomst.Op vele punten overtreft het zelfs de moedermelk.
Toen de babymelkpoeder pas op de markt verscheen,
voegden wij kwekers van kanaries een schepje toe aan het zelf gemaakte kracht-/opfokvoer. Een waardevolle toevoeging.
Vr.groeten



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-24 - 21:56:37 send message to dooren

Ach kom nou toch op zeg, in moedermelk zitten nog zoveel andere stoffen die niet door de synthestische industie kan worden nagemaakt.

Stoffen tegen bepaalde allergiën e.d. waarvan is aangetoon dat ze wel in moedermelk zaten en niet in die poeders.

Ik denk toch wel dat je wat diepgaande boeken wat dit betreft zult moeten lezen alvorens zulke uitspraken te kunnen staven.

Er worden nog steeds nieuwe ondekkingen op voedingsgebied gedaan waarvan we niet wisten dat het bestond.

Ga maar eerst eens 4 jaar het vak voeding studeren op de universiteit wageningen, als je dan geslaagd bent dan zullen we eens verder bomen.
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-24 - 22:04:29 send message to Niltava

Je praat jezelf wel tegen he.
Mensen mogen nu niet iets toevoegen, maar jullie kanariekwekers wel melkpoeder destijds.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-24 - 22:44:51 send message to paintim

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Beste Dooren en Niltava,
Jullie spreken uiteraard met de kennis die er nu is.Heel begrijpelijk.
Destijds toen de babymelkpoeder als surrogaat voor moedermelk op de markt kwam, was dat heel bijzonder.
Het kracht-/opfokvoer,dat je zelf maakte,bevatte uiteraard niet de vitaminen enz. die het opfokvoer van nu bevat en daarom deed je er dat schepje bij.
Je hoeft helemaal geen voedseldeskundige te zijn.Je kan de samenstelling gewoon van de verpakking aflezen.
Nogmaals als je in pollen e.d. gelooft moet je het gewoon toevoegen.
Stoor je niet aan mij. Ik heb geen voedselkunde gestudeerd en voeg aan mijn opfokvoer niet meer toe dan wat broccoli of geraspte wortel.
Vr.groeten



leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2006-03-25 - 09:42:06 send message to leekgloster

Het enige wat ik weet van osmosewater is, dat is wanneer je je auto na het wassen hiermee afspoelt dat dan de auto streeploos opdroogt.
Verder heb ik geen geen ervaringen hiermee.

Marcel


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-25 - 11:41:43 send message to paintim

Dit is tot nu toe het enige echt positieve,dat ik hoor over osmosewater.
Bedankt leekgloster voor de tip.
Vr.groeten


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-25 - 13:45:25 send message to Niltava

quote
Jullie spreken uiteraard met de kennis die er nu is.Heel begrijpelijk.

Inderdaad, wij gaan mee met de kennis. Jij blijft staan.
Tja, met kanaries lukt dat nog en niets ten nadele van kanaries en kanariekwekers.

En moedermelk is nog altijd de beste voeding die een baby de eerste weken kan krijgen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede