Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Catharinaparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Catharinaparkieten
Speedydjm
Oud Lid
Posts :26

Oud Lid
2003-12-02 - 21:14:52

Zijn er kwekers van catharinas die deze vogels in kolonieverband houden of met andere vogelsoorten?
Kan men deze kweken in broedkooien?zoja hoe groot moeten deze zijn?


Paultje
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2003-12-14 - 11:44:34

Ik ben paul en ga komende broedperiode ook met een koppel catharinaparkieten kweken. deze zitten in broedkooien. ik ben ook bij mensen geweest die met catharina's kweken en die hebben ze allemaal in broedkooien zitten. dit zijn ruime broedkooien. de maat maakt niet zoveel uit. maar beter te groot dan te klein.
Ik heb dus nog geen jong gehad van dit koppel omdat ik ze pas heb maar ik ga het proberen. gaat het goed dan wil ik meer koppels gaan houden. en zo proberen goede catharina's te kweken.

succes

gr. Paul


duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2003-12-14 - 14:47:57

ik heb een aantal jaren met catharina parkieten gekweekt in ruime broedkooien van 80cm lang x50cm hoog x40 cm diep met een broedblok van 20x20x30 cm liggend model.
hier deed ik houtkrullen en een klein bosje kokosvezel in. de vogels maakte hier een nest van .
als ik de vogels geringd had verwijderde ik de kokosvezel en ververste de houtkrullen daarna iedere week omdat de jonge het nest behoorlijk vervuilde
ik heb ook wel eens met vogels die ik over had in kolonie gebroed, maar zonder resultaat

groetjes Ad en sucses


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2003-12-14 - 18:43:03

Ik heb catherina's zowel in broedkooien gekweekt als in kolonieverband (met andere soorten erbij). Mijn broedkooien waren 1m x 1m x 1m en daarin ging het kweken uitstekend.
In kolonieverband ging het een stuk minder. Ze bleven elkaar lastig vallen en ook de aanwezigheid van kakariki's was niet echt bevordelijk voor de resultaten.
Het gaat wel maar reken dan niet op heel erg veel jongen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2003-12-17 - 10:44:15

Lang geleden heb ik een kolonie gezien bij een kweker in Maasland. Een fantastisch gezicht!
Op zich ging het kweken ook prima, maar de vogels die op een gegeven moment niet broeden gaan wel "lopen klieren" bij de broedende paren. Dit is natuurlijk niet bevorderlijk! Bovendien bepalen ze zelf hoe ze koppelen en dat is niet altijd zoals je het zelf zou willen (ivm verwantschap en kleurkweek).


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-01-03 - 22:01:10

Ik heb zelf een wilde vlucht waarin ca 40 vogels. (oppervlak ca 18 m2) Hierin oa grasparkieten, valken, neophema;s en catharina's.
Alle soorten broeden prima!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede