Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelgriep 2006, - Afschermen, ophokken
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vogelgriep 2006, - Afschermen, ophokken
Eddykuipers
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-02-16 - 20:17:14 send message to Eddykuipers

Beste mensen, de minister heeft nu besloten om in verband met de dreigende vogelgriep dat alle pluimvee nu per direct moet worden afgeschermd van de `wilde vogels`.
Op welke manieren proberen jullie je vogels af te schermen?
Ik heb bijvoorbeeld nu een alluminium voliere, waar je dus moeilijk iets aanvast boort.

(Titel aangepast ivm archivering)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-02-16 - 20:29:53 send message to supervalk007

Als je de mogelijkheid hebt probeer de voliere te overkappen. Het gaat er vooral om dat er géén ontlasting van overvliegende vogels in de voliere terecht kan komen.

Succes, Martin


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-16 - 20:34:47 send message to johanblok

Het hoeft alleen bij pluimvee e.d., je zou een zeil over de voliere kunne leggen, vastbinden aan het gaas, over verzwaren met wat stenen of zo.


adriolo
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-02-16 - 20:38:44 send message to adriolo

ik heb de kippen uit de tuin gehaald en de parkieten vergast met vier sussex-kippen, gaat goed !( mijn parkieten zitten in de voliere die onder de overkapping is geplaatst)ze keken wel wat dom, maar ze werden toch welkom geheten.


Eddykuipers
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-02-16 - 20:54:14 send message to Eddykuipers

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

O ja , even voor de volledigheid, in mijn voliere zitten parkieten, dus als je er direct een kleed op leg knagen ze er gaten in. Bovendien wordt het dan zo donker....wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-16 - 23:32:59 send message to tonnl

Bij iedere bouwmarkt is plastic bouwzeil te koop, ook transparant. Als je dat op latten niet, en dat geheel leg je over de volière ben je klaar. Dan zit er een beetje afstand tussen het plastic en het gaas. Wel de latten vastzetten ivm wegwaaien.
Ton.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-17 - 05:21:51 send message to bert1974

of je neemt polycarbonaat platen voor over de voliere, laat ik er nu per ongeluk nog een partij te ruil hebben!!wink ;)wink ;)wink ;)


Eddykuipers
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-02-17 - 16:47:06 send message to Eddykuipers

He Bert, dit zijn toch van die doorzichtige platen?
Wat heb je nodig voor de ruil? Hoeveel en hoe groot zijn ze?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-02-17 - 17:12:57 send message to lennard

ik heb er ook een dak op voor alleen in de winter van de zomer haal ik het er weer af.happy :)Wel een beetje werk maarjah leuk om te doen


Dinkie
Website Member
Posts :49

Website Member
2006-02-17 - 23:25:32 send message to Dinkie

Mijn kippen lopen los door een deel van de tuin alleen afgeschermd door een laag stukje gaas.
Ik heb mij suf geprakiseerd hoe ik het moest oplossen ook omdat daar veel bomen en struiken staan. Maar ik heb de oplossing drie party tenten aan elkaar gekoppeld ook de zijkanten zijn dicht te maken en aan de voorkant een net.
Mijn Brama's gaan dus kamperen.


Eddykuipers
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-02-19 - 14:09:17 send message to Eddykuipers

He Dinky heb je al gedacht aan een kampeerplek voor je kippen met een Kip-caravan?wink ;)laugh :Dwink ;)


Dinkie
Website Member
Posts :49

Website Member
2006-02-19 - 23:35:43 send message to Dinkie

Nee het is en blijft een tuinparty.
De kinderen hebben er al wel feestverlichting in aangebracht lampionnen en zo.
Het staat nog leuk ook maar feestbeesten zijn het toch niet, ze zijn meer van het vroeg op stok type.
Ik krijg zo'n kipcaravan ook niet door de garage.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-20 - 18:27:25 send message to tonnl

Het bestaande verbod voor markten, tentoonstellingen, shows en dergelijke met (sier)pluimvee, loopvogels of postduiven wordt aangescherpt. Dit verbod gaat met ingang van 20 februari a.s. ook gelden voor alle soorten duiven. Er zijn vanaf deze datum alleen nog tentoonstellingen toegestaan voor siervogels (zoals zangvogels), maar deze mogen echter alleen nog binnen plaatsvinden.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-02-20 - 18:34:22 send message to broto

quote
Ik krijg zo'n kipcaravan ook niet door de garage.


Ja je moet er wel wat voor doen he laugh :D
Neem is een wat grotere aanloop laugh :Dlaugh :D

Henk


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-02-21 - 20:02:57 send message to zebraonline

Vogelgriepwaarheid

Keer op keer verschijnen er in de media berichten over de vogelgriep met onjuiste beweringen, die daarna door anderen, zelfs ministers, worden overgenomen.
De wetenschappelijk bewezen feiten zijn, dat vogelgriep niet door trekvogels wordt overgebracht, maar wel door wegtransport (het virus heeft een rijbewijs!). Dat een virusinfectie doodloopt bij kleine concentraties dieren, maar in stallen met duizenden industriedieren met minder weerstand snel tot catastrofes leidt.
Evenmin kan H5N1 muteren tot een voor mensen gevaarlijke variant, daar de samenstelling van H5 zich daar niet voor leent. Het hoeft echter niet te muteren om voor de mens levensgevaarlijk te zijn. Zodra het in varkens terecht komt kan het met andere griepvirussen samengaan tot een nieuw mensenvirus wat wel een pandemie kan veroorzaken. H5N1 kan echter pas in varkens terechtkomen wanneer het zich heeft kunnen vermenigvuldigen in een stal met industriepluimvee.
De aktie van Wakker Dier, wat men daar ook van moge vinden, is er slechts op gericht het aantal dieren in de 'virusfabrieken' van de bio-industrie te verminderen. Minder dieren eten betekent minder industriedieren en dus ook minder risico.
Het non-vaccinatiebeleid is slechts een commercieel instrument om handelsoorlogen te beslechten. Het zijn juist de bio-industrie en onderzoekslaboratoria die om commerciële belangen veilig te stellen inspelen op de angst onder de bevolking voor een pandemie. Ophok- en afdekverplichtingen voor loslopend pluimvee zijn volstrekt onnodig en veroorzaken veel dierenleed. Elk risico kan slechts worden uitgesloten door de tientallen miljoenen industriedieren te vaccineren!

Namens de Nederlandse Pluimvee Sociëteit,
Ing. J.Ringnalda.
Ringnalda@avicultura.net
0655842432


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2006-02-21 - 21:16:17 send message to BJ

Dat klinkt inderdaad heel anders dan wat we meestal horen... Misschien ben ik wat sceptisch, maar 't is meer dat ik 't zeker wil weten:
Door wie is dat wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd (mbt die trekvogels)? Het blijkt toch dat die zieke dieren zich voornamelijk bevonden op trekvogelplaatsen? Het lijkt mij trouwens logisch, dat zo'n virus ook door uitwerpselen overgebracht wordt. Dus toch maar wel ophokken...??



Pagina : 1 2
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede