Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vogelgriep Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogelgriep
roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-02-15 - 17:52:04 send message to roodmus

Hallo vogel liefhebbers.

Ik vraag mij af waarom dit nu aan gehaald word?

Zeker met deze al oude topics.

Grt Roodmus.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-15 - 18:19:45 send message to bert1974

mischien wel omdat er ook mensen zijn die zich hier wel een beetje zorgen om maken!!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-02-15 - 21:19:22 send message to rupicola

en misschien ook wel omdat er nu geen onderscheid meer bestaat tussen hobbydieren en pluimvee!


Hobbydieren en commercieel pluimvee in heel Nederland afschermen
15-02-2006 - Minister Veerman van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) voert de afschermplicht voor pluimvee in heel Nederland in. De snelle verspreiding van virus in zwanen naar onder andere Duitsland vormt hiertoe de aanleiding. De minister laat dus het onderscheid tussen hoogrisicogebieden en laagrisicogebieden vervallen. Ook is er geen onderscheid meer tussen maatregelen voor hobbydieren binnen en buiten de bebouwde kom.

Op maandag 20 februari wordt de afschermplicht officieel van kracht. Tot die tijd roept de minister houders van pluimvee op om het pluimvee af te schermen. De afschermplicht houdt in dat er geen contact mag zijn tussen pluimvee en wilde vogels. Ook moet de bovenzijde van uitloopruimtes en hokken afgedicht worden tegen het risico van besmetting via uitwerpselen van wilde trekvogels.

Markten waar pluimvee, loopvogels en postduiven worden verhandeld zijn in Nederland niet toegestaan. Tentoonstellingen, shows, wedvluchten en dergelijke met (sier)pluimvee, loopvogels of postduiven zijn vanaf maandag ook verboden. Alleen overdekte markten en overdekte tentoonstellingen voor andere siervogels zijn toegestaan.

Bron: ministerie LNV.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-15 - 21:38:15 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja, als vogelgriep niet met vogels te maken heeft, dan hebben vogels ook niets met vogels te maken.
Reductio ad absurdum
Ergo quo: vogelgriep heeft met vogels en daarom ook met vogelarena te maken. happy :)

Probeer hier maar eens een speld tussen te krijgen razz :p.

P.S. Ben met argumentatie van een oude wijze griek, namelijk Aristoteles bezig, vandaar deze reactie.


meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-02-16 - 07:58:58 send message to meester Vogel

P.S. Ben met argumentatie van een oude wijze griek, namelijk Aristoteles bezig, vandaar deze reactie.
Kunt u me vertellen waar ik deze oude wijze man kan vinden, lijkt me de moeite waard een gesprek mee te kunnen voeren.
Of bedoelt u misschien een wijze griek uit de oudheid (lees geschiedenis), hetgeen allicht niets afdoet aan de verstandige uitspraken van de man, dan wel de citeerder.
wink ;)
groet Gerrit


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2006-02-16 - 12:16:57 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het eerste val in Frankrijk is ook al gevonden maar of dit echt met vogels te maken heeft is te betwijfelen razz :p



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-02-16 - 12:41:20 send message to rupicola

denk het wel, DD is een watervogel! wink ;)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-16 - 19:38:03 send message to bert1974

je kunt ook wel zien dat ie ziek is hij is zo wit om z,n gezicht. dat moet wel griep zijn.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-16 - 20:09:51 send message to johanblok

Gelukkig kunnen we de griek in kwestie niet meer spreken, dan zouden de filosofen geen werk meer hebben met het interpreteren van zijn teksten.
quote

Of bedoelt u misschien een wijze griek uit de oudheid (lees geschiedenis),


Ik geef toe dat de formulering doet vermoeden dat zij 'oude' gebruikt om naar de oudheid te wijzen, inderdaad gaat het om een griek uit de oudheid, er zijn ook oude wijze grieken uit de oudheid.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede