Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe trek je borstveren t.b.v. geslachtsonderzoek? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe trek je borstveren t.b.v. geslachtsonderzoek?
djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-01-28 - 20:29:09

Zoals jullie misschien al weten heb ik een geelvoorhoofdamazone opgevangen. Uit al z'n gedragingen heb ik het idee dat deze amazone maar 1 ding wil: een partner.

Voordat ik op zoek ga naar een partner moet ik natuurlijk wel weten wel geslacht Coco heeft.
Ik heb bij Gendika zakjes besteld voor DNA-onderzoek en heb deze inmiddels binnen.

Maar nu komt het, hoe trek je de borst veren uit? Met z'n tweeen? Met de veerrichting mee of er juist tegenin? Doet het de vogel erge pijn? M.a.w. moet je hem stevig vastpakken met bijv. een handdoek?

Wie kan het mij vertellen.

Groet'n,
Dirk Jan


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-28 - 20:38:28

Altijd met de veerrichting mee, en geen draaiende beweging maken, zodat het veerzakje zomin mogelijk beschadigd.

Je zou het beste de "borstveren" onder de vleugels kunnen trekken omdat hiervan het minste zichtbaar is.

De veerpunten niet aan raken ivm DNA materiaal.
Gert


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-01-28 - 20:57:25

Gert,

bedankt voor je reactie. En dat trekken is dat net als het trekken van een eigen haar? Ik bedoel een korte stevige ruk en je hebt em?
De veren stuk voor stuk of bijv 5 tegelijk?



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-28 - 21:02:00

Stuk voor stuk is beter, anders zit de pijn toch ineens op een grotere huidplek.

Wat het pijnnivo betreft: het zit allebei veren of haren in een veer- of haarzakje.
Het is dus eigenlijk beter om ze 1 voor 1 te trekken, ik denk dat dit dan toch het minst pijnelijke is.
Gert


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-01-28 - 21:11:59

Gert, bedankt. 'k Zal em morgen es ff pijnigen. razz :pwink ;)

Groet'n,
Dirk Jan


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-28 - 21:49:09

Als je slim bent laat je het een ander doen, anders wordt het persoonlijk wink ;)
Gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-28 - 22:05:58

Vogel goed vasthouden, enkele veren stevig tussen de vingers nemen en dan een korte stevige trek. Meestal geven ze er weinig van en vinden ze het vangen/vasthouden veel erger.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-01-28 - 23:26:16

quote
Als je slim bent laat je het een ander doen, anders wordt het persoonlijk


Daarom laat ik een ander de vogel vangen en een handdoek over de kop doen, zodat ze niet zien dat ik de veertjes er uit trek! wink ;)



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-01-29 - 22:04:40

Zelf ben ik meestal een voorstander van DNA sexxen met veren.
Echter in dit geval zou ik de vogel laten endoscoperen. Je weet waarschijnlijk niet hoe oud de vogel is en de hoe conditie van de vogel binnenin is. Met endoscopie kun je in de luchtzakken laten nakijken op schimmel en of de testes of eierstokken in orde zijn en of de vogel niet vervet of andere afwijkingen heeft. Het zou jammer zijn om een vogel bij te kopen als deze niet geschikt meer is om mee te kweken.

Wellicht is het een man als hij overdreven actief is?

Groeten Ruud



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede