Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blij en niet blij, mijn EERSTE ARA-EI. HELP HELP HELP!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-01-25 - 22:49:45

En dit koppel wel in het nestkast gelegd??

Ik denk wel dat de vorige eigenaar ook verrast zal zijn.

Mooie vogels, succes.
Gert


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-01-26 - 08:05:28

He jurn,

Mooi koppel. Zien er goed uit. En veel succes ermee.
6 jaar waren ze hè? Dan mag je verwachtingen hebben. Ikzelf heb een jaartje langer moeten wachten. Maar wat geeft het, alleen om naar te kijken is al prachtig.
Ik heb nog niet zoveel ervaring, maar als je vragen hebt, stel ze gerust.

Groet'n,
Dirk Jan


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-26 - 12:43:20

Veel succes!
Beetje afdwalend:
Wat me op de foto opvalt, zit die zitstok niet een beetje te hoog? Vooral de vogel rechts op de foto lijkt erg groot, kan die wel rechtop zitten daar?
Ton.


den bierman
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-01-26 - 13:02:24

beste Djenco op de eerste plaats zou ik er een nep ei onder leggen en er op letten wat de man doet daar ik uit ervaring spreek ,in de meeste gevallen heefd de pop niet op de grond gelegd
maar heefd de onervaren man zich afgevraagd wat dat rond ding wel zou zijn,en het uit den blok
gehaald om mee te spelen, dit is geen algemene
regel maar ge kunt er wel rekening mee houden.
Ik hoop U daarmee geholpen te hebben.GUSTAAF


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-01-28 - 08:57:58

Vanmorgen op de webcam gezien dat er een TWEEDE ei in de nestkast ligt!!! happy :)happy :)razz :p

De pop broed goed, zit er de hele dag op en rolt zo af en toe het ei (nu dus eieren) ietsje om. De man voert heel netjes, dus so far so good.

Ik ben in ieder geval heel blij met deze ontwikkelingen.

Groet'n,
Dirk Jan


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-01-28 - 09:59:04

Das mooi, (mooi koppel jurn ik wou dat ik er ook een had.) Komt nog wel.razz :p

Groetje,

lennard


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2006-01-28 - 10:13:27

En nu maar hopen op jongskes.
Gr.


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-01-28 - 19:29:03

Hey TOP !!! Leuk dat het dan nu toch goed gaat veel succes !!! Ik ga van de week het nestkast ophangen !! en dan maar kijken of ze er al zin in hebben !!!

M.V.G JURN.W


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-01-28 - 20:22:06

Tja.... 't is wat met die aannemers. Drukker met de papegaaien dan met de bouw. Ach het is toch vorstverlet. laugh :D (wij hebben zelf ook een bouwbedrijf wink ;))

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer, zeer blij ben. En ik hoop echt dat alles goed gaat.

Succes met de bouw van de nestkast. Ik had er zelf een gemaakt van underlayment (60x60x80 invlieggat 17cm) Maar daar keken ze niet naar om. Heb later zo'n wijnvat van de Welkoop erbij gehangen, zodat ze konden kiezen. En wat denk je en hup erin.

Ik zou ze trouwens wel eerst even goed laten wennen aan hun nieuwe verblijf voordat je de kast of bijvoorbeeld andere stokken er in hangt. Mijn koppel heeft ruim 6 weken nodig gehad voordat ze stopten met bibberen van de stress. Geef ze even de tijd om aan de kooi en en aan jou te wennen.

Succes ermee.

Groet'n,
Dirk Jan


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-02-05 - 12:49:26

Leuk toch zo'n hobby !

En is er ook een derde ei bij gekomen ??
En hoe verloopt het voor de rest ??

m.v.g j.w


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-02-05 - 13:12:59

Nee, geen derde ei. Het is bij twee gebleven. Maar ik moet zeggen dat is me eerst ook genoeg. Laat ze eerste maar eens hun best doen twee jongen groot te krijgen, kunnen we later wel zien of ze eventueel ook met drie kunnen.wink ;)

Voor de rest gaat het super! De pop broed heel strak en wordt goed gevoerd door haar mannetje. Ik ben (acheraf bekeken) heel blij dat ze het nest hebben in een op z'n kant opgehangen wijnvat. De man kan er zo heel makkelijk bij om te voeren, zonder dat hij de eieren vertrapt.

Enige tip die ik je wil geven, zorg dat je het blok kan afsluiten bij de ingang. Met een klep aan een staaldraad o.i.d. Ik heb dat nu niet, maar ik kan dus met geen mogelijkheid in het nest kijken. Wordt zwaar verdedigd door de pop. Dus dat wordt nog wat met ringen straks. shocked 8O

Ander klein nadeeltje is dat de man alle stokken uit het hok sloopt. Ook de stok die voor de nestingang hangt. Ik durf hier niets aan te doen omdat ik bang ben dat ik de pop verstoor. Dus... maar even aanzien.

Maar eh, hoe gaat het bij jou? Zijn ze al een beetje gewend? En heb er al een blok in gehangen?

Groet'n,
Dirk Jan


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-02-05 - 19:01:36

Ja ze doen het bij ook goed !

Ik heb het blok toch opgehangen en zie het wel als ze zo ver zijn.

Ik ben nu wel me ligt aan het opvoeren naar 14 uur mijn edel man zit al steeds bij het blok en hij voert de pop ook.
Misschien dat er wat van komt wacht het allemaal gewoon af.

m.v.g j.w


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2006-02-05 - 21:20:54

quote
Ander klein nadeeltje is dat de man alle stokken uit het hok sloopt. Ook de stok die voor de nestingang hangt.

Kies voor een grote maat tenen/snavelstok van beton. Met vleugelmoeren aan de zijkant van traliewerk op te hangen. Absoluut niet te slopen, veel houvast.
Succes met deze mooie vogels.


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-02-10 - 10:26:41

Zojuist de beide eieren geschouwd met een schouwlamp. Ze zijn nu 2 en 2,5 weken oud. Onderin een luchtzakje en de rest van het ei vrij donker bij beide.
Heb voor het vergelijk ook een kippeei geschouwd, waarbij zo'n ei dan bijna helemaal oplicht.
Dus ik denk BEVRUCHT!!! Maar goed ik heb geen ervaring met schouwen dus ik kan het natuurlijk bij het verkeerde eind hebben. Over een dikke twee weken weten we het zeker. happy :)

Ik ben nu al zenuwachtig!

Groet'n,
Dirk Jan


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-02-10 - 11:45:34

Als je ze straks maar met rust laat Dirk Jan, want anders kan het verkeerd aflopen met je nieuwe kuikens.

Want als je nu al zenuwachtig bent, dan hoop ik dat je je nieuwsgierigheid kunt bedwingen, het zou zonde zijn dat ouders verstoort raken, dat moet je voorkomen happy :)
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 105 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede