Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bergparkiet met valkparkiet?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bergparkiet met valkparkiet??
Asja
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2006-01-24 - 09:51:23

Wij hebben een buitenvoliere van ongeveer 4,5m lang en 1,40 breed. Hierin zitten 6 valkparkieten. Het leek ons leuk om er een koppeltje bergparkieten bij te zetten. Zal deze combinatie goed gaan??


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-01-24 - 12:01:07

Zou op zich wel goed moeten gaan. Wordt denk ik alleen een beetje druk met 4 koppels. (+ hun jongen)


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2006-01-24 - 13:02:38

Hoi Asja,

Over het algemeen zou deze combinatie goed gaan.
Bij mij is dit helaas mislukt.
Ik heb een voliere met zo'n 30 valkparkieten.
Omdat ik graag een koppel bergparkieten wilde, heb ik deze aangeschaft. Na de quarantaineperiode heb ik ze in de voliere gezet.
Helaas waren de valken enorm bang voor ze, en zelfs na een aantal dagen bleven ze bang.
Ze durfden niet naar binnen als de bergen daar waren, en niet naar buiten als de bergen dáár waren.
Ik heb helaas moeten besluiten om de bergen een goed thuis te bieden, en alleen met de valken verder te gaan.

groetjes Angelique


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-01-24 - 13:20:49

Angelique,

Maar ik neem aan dat de Bergen niet agressief waren?


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2006-01-24 - 15:09:17

Hoi Peter,

Nee, de bergen waren alles behalve agressief.
Het zijn echt onwijs leuke vogels, maken ook erg leuke geluiden (al hadden we vernomen dat deze vogels erg stil zouden zijn, maar ze maakten met hun 2en meer geluid als 30 valken hihi).
Het was gewoon dat de valken er onwijs bang voor waren.

groetjes Angelique


Asja
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2006-01-24 - 16:03:58

Bedankt voor jullie reactie,
Angelique, denk dat we het maar gaan proberen. Onze valken zijn wel wat gewend.. Hebben een poosje bij rosella's ingezeten zonder problemen. Rosella's toch moeten wegdoen omdat deze werden lastiggevallen door de grasparkieten!! (net als de kwartels, werden ook niet met rust gelaten) Rosella's werden hierdoor erg nerveus. Later de grasparkieten ook weggedaan omdat ze ondering ook bonje kregen. Raar volkje... Ga de gok toch maar wagen als het vreedzame vogels zijn. Temeer gezien onze dochters (5&7 jaar) vogelgek zijn en hun oog op deze vogels hebben laten vallen. Spaarpotteninhoud al geteld...


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2006-01-24 - 17:51:05

Hoi Asja,

Als ze al grotere parkietsoorten gewend zijn, zal het absoluut geen probleem zijn.
Je hoort wel regelmatig dat rosella's niet bij valken kunnen, en gras- en valkparkieten samen in 1 voliere levert voornamelijk tijdens de broedperiode ook vaak problemen op.
grasparkieten zien er altijd erg vredelievend uit, alleen als andere vogelsoorten een nest hebben, kunnen zij werkelijk alles slopen, zowel eitjes als jongen. De andere vogelsoorten zullen het vaak afleggen tegen de grasjes.

Ik raad je wel aan om een koppel bergparkieten erbij te plaatsen, niet meer als 2.

Het zijn geweldige vogels, en je zal zien hoe leuk ze kunnen zijn.
Als er voor mij in de toekomst een mogelijkheid is om 2 volieres te nemen, zal ik ook zeker nog eens bergparkieten nemen. Hun karakter is erg leuk, leuke geluidjes wat ze maken, en zijn onwijs sociaal naar elkaar en anderen.

Heel veel succes met je toekomstige bergjeshappy :).

groetjes Angelique


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-01-24 - 18:32:20

ik heb altijd al berparkieten gehad, en ook in rennen met andere vogels samen. dit is altid al goed gegaan, ik heb er nooit problemen mee gehad.
ik heb zelfs barraband familie van de berg samen gehad met kanaries en dit ging ook goed. heb er zelfs mee gekweekt zowel met de barraband als mee de kanarie. dus ik zou het altijd proberen, en je zal zien dat dit geen problemen zal geven gezien mijn ervaringen met deze vogels.
veel plezier toegewenst.


Asja
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2006-01-24 - 22:36:55

Angelique, je positieve reacties werken aanstekelijk!Zien er naar uit. Nu nog een mooi koppeltje zien te vinden...Koppeltje wat aangeboden werd bleek al 10 jaar te zijn, zien we vanaf. --------------!!

(verkoopinformatie verwijdert, zie betreffende verkooprubriek)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-01-25 - 00:40:51

ik weet er wel twee te zitten maar dat is ver van drente af en zijn niet onverwant zijn broer en zus.drie jaar oud dus broedrijp gewent aan andere vogels en met ruilen een perfekt koppel van te maken. -----------------

(verkoopinformatie verwijdert, zie betreffende verkooprubriek)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-01-25 - 01:03:46

quote
zijn niet onverwant zijn broer en zus.drie jaar oud dus broedrijp gewent aan andere vogels en met ruilen een perfekt koppel van te maken


Broer en zus aan elkaar koppelen lijkt me niet ideaal! Liever inteelt voorkomen! Geen goede tip vind ik..


Asja
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2006-01-25 - 12:15:05

Heb een gevraagd-advertentie op marktplaats gezet waarop al een goede reactie. Ga morgenochtend kijken naar een koppeltje bergparkieten! Ben heel benieuwd! Iedereen bedankt voor de reacties!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede