Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > advertentie ara militaris Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : advertentie ara militaris
Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-01-19 - 10:47:41 send message to Harry2

Las net een advertentie op arena van de ara militaris met afwijking. De bijhorende foto geeft een vogel weer met serieuse vederproblemen. (polyoma?? PBFD?? laten we hopen van niet maar alvast een grote waarschijnlijkheid) Het ergste is dat ze dit nog proberen te verkopen. Zulke vogels verkopen is problemen vragen. Wat vinden jullie van de foto? Zelfs al kunnen ze een negatief attest voorleggen, deze vogel is zowieso een vogel die niet oud wordt.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-01-19 - 10:54:55 send message to dun grijzeroodstaart

dat had ik nog niet gezien nee !
tja als je het zo bekijkt dan ziet het er niet goed uit nee .
maar kan het niet zijn dat het een hele jonge vogels is..
als dat waar zou zijn dan denk ik niet dat ze er mee zullen adverteren op mp en hier !
dus het zal wel geen pfd ofzoiets zijn .
lijkt mij hoor ....
even mailen dan weet je het gelijk wat de afwijking is ..!

Tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-01-19 - 11:03:06 send message to dun grijzeroodstaart

even gechekt , het beesje had een krom rugje maar zag je niet van , niet geschikt voor de kweek maar dat spreekt voor zich .

en voor de rest tja lijkt mij wel betrouwbaar , neem aan dat die man zijn vogels wel allemaal laat testen met zulke kostbare vogels in zijn zaak .



4animals
Geroyeerd
Posts :5

Geroyeerd
2006-01-19 - 11:07:18 send message to 4animals

hallo allemaal ,

even voor de duidelijkheid, deze ara heeft geen pbfd hij heeft een aangeboren afwijking aan de rug niets van te zien overigens maar daardoor is hij niet geschrikt voor de kweek en het is nederlandse nakweek met de juiste papieren
nu 4 maanden oud handopfok
groetjes linda van 4 animals


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-19 - 11:07:57 send message to johanblok

Op marktplaats biedt ze ze aan (de uiterst zeldzame en bedreigde blauwkeel en soldaten) voor de huiskamer onder het mom van 'dan heb je iets zeldzaams'. Mijns inziens kan dit absoluut niet met dergelijke vogels. Zegt genoeg over de persoon en firma.


Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-01-19 - 11:14:32 send message to Harry2

Sorry,

Zoiets kun je gewoon niet verkopen, dat doe je niet, dit is al ten eerste geen goedkope vogel en de pluimen spreken boekdelen. Een ara met een rugafwijking heeft nooit zulke pluimen + afwijkingen zijn vaak tekorten van kalk en dergelijke heeft niets met de pluimen te maken. Mensen die zulke vogels aankopen voor de huiskamer zullen hem niet lang in hun bezit hebben. Het beste zou zijn dat ze zulke vogel aan een bejaardetehuis schenken ergens waar hij niet met andere vogels in contact komt of hoe erg ook gewoon in laten slapen, alvorens er weer een ziekte verspreid wordt.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-19 - 13:03:30 send message to tonnl

Zoveel taalfouten in een advertentie doet me toch sterk aan iemand denken...


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-01-19 - 13:42:13 send message to wiechmann

je kan ook je eigen afvragen waarom een kweker deze soort vogels aan een winkel verkoopt.


Harry2
Website Member
Posts :22

Website Member
2006-01-19 - 13:54:57 send message to Harry2

Inderdaad de kweker treft hier ook schuld in want het is niet altijd de handelaar die negatief moet afgeschildert worden.En heel vaak weten ze perfect wat te verkopen naar de opkoper en wat niet.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-01-19 - 14:25:12 send message to dun grijzeroodstaart

volgens mij ging het om een winkel , die zelf kweekkoppels heeft en dus zijn dit zijn eigen kweek vogels !
tja ik ken heel die winkel niet , maar om nu gelijk te zeggen dat dit niet kan is ook zo wat .

mischien dat ze opgekocht zijn of niet , ik weet het niet , maar als blijkt dat deze vogel echt ziek is dan doen ze daar geen goeie reclame meemaken , en zeg nu eerlijk het kan toch ook gewoon zijn eigen kweekvogels zijn ...



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-19 - 17:47:18 send message to bert1974

dus als ik het goed begrijp moet je een vogel die een afwijking heeft. waar hij verder wel een goed leven om kan hebben maar gewoon dood maken.
als je dit echt meent dan heb je volgens mij zelf ook een afwijking


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-01-19 - 18:55:30 send message to blg

Een heel topic met ik denk dit en het zou dat wel kunnen wezen en volgens mij....

De adverteerder heeft al gereageerd en uitleg gegeven en heeft in de advertentie netjes aan gegeven niet geschikt voor kweek.

Wil je meer weten, mail dan, zo komen er alleen maar l.lverhalen in de wereld


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-01-19 - 18:58:47 send message to Triton

Helemaal mee eens blg


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-01-19 - 19:58:21 send message to dun grijzeroodstaart

en ik pas hier ook bij aan !


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-19 - 22:23:59 send message to hdra

mag ik vragen wie daar wel eens een vogel heeft gekocht?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-01-19 - 22:30:52 send message to meyer

Harry2
quote
Las net een advertentie op arena van de ara militaris met afwijking. De bijhorende foto geeft een vogel weer met serieuse vederproblemen. (polyoma?? PBFD?? laten we hopen van niet maar alvast een grote waarschijnlijkheid) Het ergste is dat ze dit nog proberen te verkopen. Zulke vogels verkopen is problemen vragen. Wat vinden jullie van de foto? Zelfs al kunnen ze een negatief attest voorleggen, deze vogel is zowieso een vogel die niet oud wordt.




Ik vind dat je een beetje te snel met je oordeel klaar staat Harry,je kunt duidelijk zien dat dit nog een jonge vogel is.Ik hoop dat we nu niet alle foto's gaan bekijken bij de advertenties en er dan gelijk een beoordeling aan te geven.
Een foto is een momentopname vooral bij dieren,en de één is daar wat sekuurder in dan de ander.
Maar om een vogel met een wat rommelige bevedering gelijk één of andere ziekte aan te smeren vind ik wat te ver gaan, en vooral als de diagnose van een foto genomen word.En om het dan maar gelijk op een forum te plaatsen vind ik echt te ver gaan.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede