Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogel 2006 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-01-14 - 22:34:39 send message to goulds

Ja hoor Johan en zo kunnen we nog 100 negatieve dingen opnoemen.
Maar zoek de definitie van show eens ff op.Deze vogels zijn als het goed is geheel afgericht op dit soort evenementen,daar traint de show-kweker zijn vogels op.

Ik ga er morgen de laatste dag heen,heb dus een heerlijke vogelzondag.



DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2006-01-14 - 23:23:23 send message to DenisdeV

Van Dale :
show (de ~ (m.), ~s)
1 demonstratie
2 voorstelling met muziek, dans en/of sketches

En betekent dat dat je maar open en bloot aan alle kanten tentoongesteld moeten worden ? Nee toch. Ook ik ben geweest, en de logica ontgaat mij ook af en toe waarom welke vogels in wat voor type kooien "moeten".
Een grote goudvink in een kleine tropenkooi, maar een baardmannetje of een winterkoninkje in een grote ? Waarom sommige met een beschutte achterwand en sommige helemaal open ? Er zal geheid een bepaalde menselijke logica achter zitten, voor de vogels is die er volgens mij lang niet altijd.

Blijft staan dat het een mooi evenement is, in de zin van een enorme hoeveelheid aan vogels, met een zeer grote varieteit en ook vaak nog eens technisch een hoge kwaliteit.

Jammer dat de jeugd toch altijd in het verdomhoekje achteraan wordt gepropt, en dat door de vele extra deelnemers de gangpaden (zeker) bij de tropen wat dichter op elkaar stonden als anders. Wel begrijpelijk, maar af en toe (als je weer eens iemand half omver stootte of hij jou, bij het bukken) jammer.

Maar een prima uitje, zo wil ik ze elk weekend wel.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-15 - 14:56:14 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik noem gewoon iets wat me opviel bij de foto's en wat algemeen, ook voor tamme huiskamer vogels, afgeraden wordt.
Bewust heb ik andere negatieve aspecten niet genoemd. Over de positieve zwijg ik eveneens, die worden hier toch wel genoemd.


rich
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-01-15 - 16:53:40 send message to rich

we zijn terug van apeldoorn,en hebben erg genoten,van de vele soortenvogels,ik vond het top!!!!
bij zo,n groot evenement,zijn er altijd dingetjes wat verbeterd kan worden,nogmaals ik vond het TOPPIE!!!!!


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-01-15 - 17:02:24 send message to meyer

johanblok, dit mag best gezegd worden,deze rennen zijn zo ze nu staan inderdaad niet optimaal.
Deze show is gewoon fantasties,maar mag je daarom niet op de foute dingen wijzen en moet je alleen maar over de goede dingen schrijven.Door hier over te schrijven of te praten worden misschien de foute dingen een keer opgelost want hier leer je alleen maar van. Je moet je niet altijd gelijk aangevallen voelen.

Groeten Meyerwink ;)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-01-15 - 17:09:23 send message to kakatoe

vandaag ook ff geweest
vond bij de postuur kanaries dat er zeer weinig in de prijzen zijn gevallen.
en dat de grote parkieten eigenlijk in een tekleine kooi zaten.
verkoopklasse waren de vogels veel teduur als men hier adverteerd en je vraagd de normale prijs kun je ze aan de straatstenen niet kwijt en daar gingen ze als warme broodje over de toonbank.
zag wel dat er veel meer kontrole was bij de verkoopklasse vorig jaar en geen enkele kontrole bij de show zelf daar er toch weer vele mensen niet van de kooien afkonden blijven,kon beter
verder zag het er goed uit
heerlijk was het om er telopen en vogels goed tebekijken niet tedruk zelfs ik als kromsnavel liefhebber heb genoten van zowel de tropen als wildzang.
maar toch lijkt het er op dat men bij de sommige soorten niet meer weet wat de eigenlijke wildkleur is.
bij de kanaries zijn sommigen door een fohn bewerkt of door een tuinslang gehaald of in een telaag hokje geplaatst daar ze zo gebogen erbij zitten persoonlijk vind ik dit geen gezicht


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-01-15 - 19:30:26 send message to Picolet

Ik vond het ook een bezoek meer dan waard, vooral bij de tropenafdeling vond ik enkele soorten die ik nog nooit in levende lijve heb gezien.

Ik kon alleen de filippijnse hangparkiet nergens vinden, bij de nummering bij de lori's ontbrak hij opeens?

Overigens vond ik het behoorlijk waaien in de hal en leverde een behoorlijke koude luchtstroom op.

Volgend jaar weer, mits de vogelgriep roet in het eten gooit.


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2006-01-15 - 21:40:34 send message to Mp vd Sande

Picolet de filipijnse hangparkiet was er wel hij zat in een kistkooi hij zat de rij voor de catharinaprkieten dacht ik was een mooi vogeltje om te zien.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-01-15 - 21:56:16 send message to broto

ik heb hem ook gezien, mooi vogeltje ruud laugh :D

Henk


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-01-15 - 23:42:18 send message to paintim

Ton,
Je hebt mooie foto's gemaakt en op internet gezet.
Dat verdient echt een kompliment. Ik ben zaterdag geweest en het was zoals altijd weer een groot evenement. Er is altijd wel wat aan te merken. Het heeft echter weinig zin dit op het forum te doen.Als je goede ideeen hebt om e.e.a. op een betere manier te doen, dan moet je de NBvV
benaderen. Deze mensen doen al het mogelijke. Ook met vragen kan je altijd terecht.Dus....
Vr.groeten van
Antoni


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2006-01-16 - 07:47:38 send message to IGGINO

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Picolet.

Dit was hem.



Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-01-16 - 10:40:59 send message to Toine84

Ik ben er zondag heen geweest. Ik heb er wel 180!km voor gereden maar het was de moeite waard!! het was ook alweer 11 jaar geleden dat ik naar de show was geweest. Mooie vogels, grote oppervlakte. Ik ging ook nog even bij de verkoopklasse kijken maar volgens mij was daar al een groot deel weg happy :)
Ik zag geen wever's en wida's; komt dit omdat die nu niet op kleur zijn of omdat er amper mee gekweekt wordt?
Er zaten ook een hoop europese vogels, erg interessant: winterkoning, kleine karekiet (1e kweek oorkonde!), kwikstaartjes, vlaamse gaai, erg mooi allemaal!


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-01-16 - 12:30:59 send message to Richard V

Vond het een prachtige show, hoewel ik de kwaliteit van de australische prachtvinken wat tegen vond vallen; de driekleur papegaai-amadines waren niet bepaald top, de binsen wat klein en wat me vooral verbaasde dat een paar gouldamadines die gewoon iel waren en ook qua kleur niet top, toch in de prijzen vielen bij de stammen.

Verder vond ik het geweldige kwaliteit en een prachtige show!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-16 - 13:16:01 send message to tonnl

Dank voor het compliment Antoini happy :)

Ik vond de kwaliteit van de meeste vogels bijzonder hoog. Ik probeer zelf rood agaat mozaïekkanaries te kweken, er zat een stam popjes met 4 maal 92 punten, WOW! Een mooi voorbeeld voor mij en vele andere liefhebbers.
Ook bij de vuurvinken zat zo'n superserie.

Voor ALLE mensen achter de show alleen maar een heel groot compliment, er kan altijd iets nòg beter, maar ik vond het klasse.
Ton.


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-01-16 - 18:05:53 send message to Toine84

Ik vond ook de Timor zebravinken erg mooi! Ik had ze nog nooit gezien en dat ze zo klein zouden zijn wist ik niet happy :) Ik ben er wel een beetje verliefd op geworden en ik wil ook wel een koppel proberen te bemachtigen!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede