Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ara vervoer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ara vervoer
toro
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2003-11-15 - 20:48:40

hoe kan je best een koppel aras vervoeren rekening houdend met de staart. heb een gewone pesonen outo;wie heeft mij raad met dank groetjes


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2003-11-15 - 22:04:15

Ara's vervoer je het beste in een pvc pijp, klinkt misschien raar, als je een pijp neemt van de doorsnede die gegeven wordt voor de opening van het nestblok past er de ara ook in.
De vogel kan zich niet draaien en zich daardoor beschadigen, je sluit de pijp af met afdicht doppen, je moet wel goed op de lengte letten.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2003-11-15 - 22:17:44

Het werkt niet helemaal goed, als aanvulling, boor voor aan de kant van de kop een paar gaten voor ventilatie.
Misschien overbodig een vogel per pijp, niet in de kofferbak vervoeren ivm. temperatuur


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2003-11-17 - 13:34:13

Sorry hoor, maar bovenstaande vind ik dus echt absurd voor woorden. Als je een dier echt zo moet kwellen om alleen al zijn staart niet te beschadigen. Knip dan lekker zijn staart af, deze groeit toch wel weer aan. En als je de koker op de achterbank legt, en dan lekker wat drempeltjes neemt, daar wordt de vogel ook niet echt lekker van. Al die trillingen waartegen hij zichzelf niet kan corrigeren, en dan niet gesproken over de mogelijkheid dat deze kokers kunnen gaan rollen.

Maak gewoon een kist, met een zitstok op een paar cm van de grond, en zorg er voor dat deze met een plankje tot aan de bodem niet met zijn poten onder de stok kan komen. Een lange smalle kist beperkt de vogel om te gaan draaien, en hij heeft voldoende steun aan de zijwanden en de stok om niet door de hele kist geslingerd te worden. Dat de vogel misschien wat bevuild wordt moet je maar op de koop toenemen.

Welzijn van het dier is belangrijker!


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2003-11-17 - 20:22:54

Zo te horen heb je nog nooit ara's gehad.
Wil je ze op jouw manier vervoeren, neem dan een kist waar de vogel ook met de staart vrij kan zitten.
De staart afknippen is wel het laatste.
De vogel in een pijp wordt als het ware gefixeerd, uit ervaring weet ik dat de vogel zich stil en rustig houdt.
Het is net als met een vogel vasthouden hoe minder ze kunnen bewegen hoe rustiger ze zich houden, hoe minder stres
Drempels neem je altijd rustig als je vogels vervoert, ze zijn trouwens gemaakt om rustig te nemen


August
Website Member
Posts :48

Website Member
2003-11-20 - 15:29:00

Als ik ara's vervoer doe ik dat in een lange smalle transport bak waar bijna geen licht inkomt (wel roosters voor lucht hé) dan zijn ze rustig en beschadigen ze zich niet.
Vroeger deed ik dat in een transport bak voor katten. Doordat de voorkant open is en dus niet donker schreeuwen ze enorm en zijn ze super zenuwachtig waardoor hun staartpennen soms kraken.
Na 2 maanden zie je er wel niets meer van dus zo een probleem is dat niet hoor.
Als ze in het donker zitten zijn ze rustiger wink ;)en dit is veel beter voor de vogel zelf.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede