Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bevruchte eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bevruchte eieren
kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-01-05 - 21:06:18 send message to kwinten

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje.
Ik kan nergens aan een winkel geraken waar men
bevruchte kwartel eieren verkoopt.
Kan er mij iemand helpen(dus winkels die het wel verkopen en e.v. versturen via de post) het is niet voor direct maar voor later.
Al vast bedankt


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-01-05 - 21:20:23 send message to ParkietenPeter

Nu zag ik onlangs ook een advertentie staan die om bevruchte papegaaien eieren vroeg.

Even in het midden laten dat ik liever zelf een trio kwartels kocht en liet bevruchten. Leuk en minder risico.

Als je die opstuurt lijkt mij het risico toch veel en veel te groot dat de vrucht loslaat? Ongeacht hoe je ze verpakt, lijkt mij?

'n Winkel, nooit gehorod dat er zijn die bevruchte eieren verkopen trouwens. Ben wel benieuwd of hier ervaring mee hebben.


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-01-05 - 21:40:03 send message to kwinten

Aan bevruchte kippeneieren kan je bij ons in de buurt snel aangeraken.
Maar aan kwarteleieren is iets anders hoor.
Opsturen word gedaan hoor met de coerierdienst zijn dan speciale bestellingen maar dan is dan wel 100 eieren direct maar ik heb zulke alleen maar in nederland gevonden.Dus dat ga niet.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-01-05 - 22:21:13 send message to Swaas

Waar woon je ergens in Nederland shocked 8Oshocked 8Oshocked 8O
Als het warmer wordt gaan mijn kwarteltjes terug leggen, heb 3 vrouwtjes.
Ik hou de eitjes altijd bij tot ik er een deeltje heb genoeg voor een mooi ommeletje of hard gekookt bij een sla'tje.
Als je interesse hebt en weet hoe ze tot bij jou te krijgen mag je ze gerust hebben, vorig jaar heb ik ze met het broedmachien uitgebroed, maar er waren er op de duur teveel, nu eet ik de eitjes op happy :) best lekker.
Laat maar iets weten, ze zijn gratis hoorlaugh :D
Is maar 1 nadeel, ik woon in Belgie, grens Nederland bij Turnhout (Beerse)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-01-05 - 22:35:33 send message to Niltava

quote
heb 3 vrouwtjes.


quote
vorig jaar heb ik ze met het broedmachien uitgebroed,

??????? wink :)


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-01-05 - 22:42:11 send message to kwinten

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

euhh....swaas....razz :pik woon ook in belgië
oost-vlaanderen alleen ligt turnhout een kleine 57 kilometer van mij van af.
Een klein vraagje van welke kwartelsoort.
Want zelf heb ik chinese dwergkwartels en die leggen ook goed maar ben voornamelijk opzoek naar japansekwartel.
En in belgië kan je makkelijk eieren verzenden.
Je wikelt de eieren in keukenpapier dan stop je ze in een eierdoosje je kan naar de post om een doosje zo van die roode en daar zitten van diebeschermmoesjes(of moet je aanvragen) in en je laat van die plakers opplakken zeeer breekbaar en dan kun dat eierdoosje in doen en maakt dat het in de doos zo vast zit als je met de doos schut dat het niet beweegt en dan opsturen naar mij en ik betaal al de onkosten via een overschrijving.(dat kan je doen op deze manier)
Al vast bedankt(en het is niet verboden)


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-01-06 - 22:38:41 send message to Swaas

Ha, je vraagt je af, 3 vrouwtjes en met broedmachine uitbroedenlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Mijn kwartels willen niet broeden (zelf) beginnen maar doen nooit verder , na 10 dagen houden ze het voor bekekenwink ;)
Dus........
Maar dit is eenmalig geweest, ik had er meer dan 20 en er werd gevochten tussen de haantjessad :(sad :(ik doe dit dus nooit meer.
En ja het zijn gewone kleine kwarteltjes, chinese of japanese hoe je ze mag noemen, de grotere soort heb ik niet, spijtig voor jou, je had gerust ook die eitjes mogen hebben hoor, ik heb alleen maar vogels uit hobby, zie ze graag vliegen, maar heb niet graag jongen, ik weet nooit wat ik ermee moet aanvangen, want ik kan alles niet houden, en ik weet ook nooit of ze goed gaan terecht komen, ik vind het altijd zooooo zielig als ik op de markten of vogelwinkels die sukkeltjes in véél te kleine kooitjes zie zitten, wachtend op een koper, sommigen al voor de 2e of 3e keer verhandeld.
Nee dan liever géén kleintjes, maar goed verzorgde koppels, ik hang mijn nestkasten laat, vervang meestal de eieren door kalken eieren (soms 1 of 2 bevruchtte eieren laat ik liggen), en haal na 1 ronde de nesten terug weg, zo kunnen ze toch hun natuurlijke broeddrang bevredigen, en zit ik niet met teveel jongen die ik aan de man moet proberen te brengen.
Trouwens ik heb geen speçiale vogels, en van die soorten zijn er hoooopen jongen elk jaar, vandaar...........


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-01-07 - 21:13:52 send message to kwinten

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Van chinesedwergkwarteleieren heb ik altijd genoeg som te veelrazz :p.
Maar toch bedankt.
Maar de japanse kwarteleieren vind je echt wel weinigsad :(.zelf nietsad :(

deze zoek ik


japansekwartel k'zal ze maar zelf beginnen kweken voor de eitjes.En wie weet belande ze later nog op mijn bordlaugh :Dlaugh :D:


en deze heb ik altijd heeeel veeel van.Maar dit jaar hebben ze er 8 uitgebroed maar er hebben het maar 2 gehaald.Jammersad :(.

maar ik heb net een email gekregen van een eierleverancier van kwartels vanuit nederland.

quote
Silvolde, 2006


Hallo,

Een reactie op uw e-mail betreffend aanvraag broedeieren.

• de prijs van broedeieren:
Japanse (leg)kwartel* per stuk € 0,50 vol op leverbaar
Chinese dwergkwartel per stuk € 0,40 niet leverbaar
Harlekijnkwartel per stuk € 1,00 momenteel niet leverbaar
Virginische Boomkwartel per stuk € 1,00 momenteel niet leverbaar.
De Californische Kuifkwartels momenteel niet leverbaar, prijs per ei €1,00
• porto kosten naar België per postpakket tot 2 kg € 10,85 (priority) ,2-5 kg €17,50



euhh.ik vind €10.85 alleen maar voor verzendingskosten wel overdreven ze.
Daar kunde al een heleboel eitjes mee kopen.
0.50 euro voor een japans eitje zoveel betaal ik bij mijn leverancier voor bevruchte kippeneieren.
En dat kan niet zoveel kosten hoor ik heb al postpaketten uit nederland laten komen en het koste mij eens 3 euro en eens 6 euro en die wogen wel ook redelijk veel.
Dus dat ga ik niet doen.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-01-07 - 23:09:36 send message to Swaas

http://dieren.2dehands.be/markt/dieren/kwartel/
Als je niet aan eieren geraakt, kan je misschien hier je keuze in vinden wink ;)


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2006-01-08 - 12:50:51 send message to weggy

Hoi,

ik woon in rijkevorsel,niet ver van turnhout.Mocht je langs swaas rijden,ik heb ook altijd wel eitjes van de chinese dwergkwartels en van de iets grotere harlekijnkwartels. Deze mag je gratis ophalen dan.

gr; Herman


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-01-08 - 18:02:35 send message to Swaas

Als je eitjes van harlekijnkwartels hebt, ben ik wel bereid om er te kopen van je om uit te broeden met mijn machien, alleen moet ik weten of die samen kunnen met chinese kwarteltjes? Of gaan die 2 venten op de vuist gaanlaugh :Dlaugh :D


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2006-01-08 - 19:19:53 send message to weggy

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Swaas,
Bij mijn schoonvader zitten de harlekijntjes samen met chinese dwergen.Dit is dit jaar alvast geen probleem geweest.Hij heeft zelfs enkele ronden natuurbroed gehad.Bij mij zitten ze apart( 1 haan met 2 hennen).
Ik heb 2 stellen harlekijnen en 4 stellen "dwergskes".Het is mij wel opgevallen dat de harlekijnen veel rustiger en tammer zijn dan de kleintjes.
Als het weer warmer wordt,houd ik wel wat eieren voor je bij.Je kan ze gratis ophalen dan.
Stuur me maar een persoonlijk berichtje om me er aan te herinnen,want ik durf nogal eens vergeetachtig zijnhappy :)

Herman.


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-01-09 - 20:31:24 send message to kwinten

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb zeer goed nieuws.

Ben aan iemand aangeraakt.
Een klein bedrijf niet echt ver van ons maar ze leveren gratis bij X aantal eieren.
Maar nu nog een broedmachine maar ik heb al ééntje in zicht.

op deze site
http://www.broedmij.nl/
Is deze verrouwelijk.Volgens mij van wel.

De machine di eik wil is :
je gaat naar de site dan naar producten
vervolgens naar vlakbroedmachines
en dan klikken op THERBO-S Therbo standaard vlakbroedmachine €99.00

Is wil de goedkoopste maar ik heb er al veel goede reactie over gekregen.
-Verbruik heel weinig
-veel kwarteleieren
-goed broedresultaat
Alleen handmatig maar dat vind ik geen erg.
Vochtvoorziening is ook makkelijk te doen heb al het geinformeer en heb een hele uitleg gekregen.
En ben toch van plan om die te pakken.
En nog een verwarmingsplaat maar is die ook geschikt voor kwartelkuikens
Ga naar producten-opfokmaterialen - "Comfort" warmteplaat 40x40cm voor kuikens, 45 Watt/220-240Volt 39,00 hoeveel kwartelkuikens zullen hier onder kunnen.Maar ik twijfel of ik niet die plaat ga pakken met verwarmingsregelaar




Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-01-09 - 22:28:01 send message to Swaas

Als je maar eenmalig eitjes wil uitbroeden, mag je gerust de mijne eens lenen hoor, die staat momenteel op "non actief" en ze is volautomatisch, heb er kwarteleitjes, kippeneitjes en 4 ara eieren in uitgebroed.
Geef maar een gil als je interesse hebt, je woont in Belgie, en nog niet eens zover uit de buurt, dacht ik toch laugh :D


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-01-12 - 20:58:09 send message to kwinten

yo

Sorry van het laat reageren.
Best bedankt hoor swaas maar het is voor meerdere keren gebruik.
Vooral rond maar en april en juli en augustus maar toch bedankt hoor.Heb toch nog niets wat ik voor mijne verjaardag kan vragen.


de Pluijm
Website Member
Posts :11

Website Member
2009-02-16 - 22:26:19 send message to de Pluijm

Geachte VogelArena lid,

Uw bijdrage/bericht is door de moderator verwijdert omdat hier verkoopinformatie in stond.

Voor het te koop vragen en/of te koop aanbieden van vogels verwijzen wij u naar de betreffende verkooprubriek.


quote
--------------------------------------------------------------------------------
[Ster account
U heeft een Ster account nodig om advertentie's te kunnen plaatsen. De kosten voor een Ster account bedragen 5 Euro per jaar voor 52 advertentie's.]
--------------------------------------------------------------------------------


Zie hiervoor; http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=278

ParkietenPeter
Moderator VA


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede