Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nestjes ... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nestjes ...
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-01-01 - 11:43:16 send message to dun grijzeroodstaart

vraagje klopt het dat papegaaien meestal dr eigen tijd aanhouden voor een nestje en dat het elk jaar weer rond dezelfde tijd is ??




Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-01-01 - 11:54:35 send message to Dennis Fr.

meestal bepalen het zelf soms kun je het stimuleren dermate van voeding aanpassen eivoer,gekiemde zaden enz.ene papegaai doet maar 1 nestje ander 2 soms 3 valt geen touw aan vast te knopen.bij mijn vogels gaan als ze 2 nestjes hebben gehad de blokken eruiten krijgen ze rust en anders blijfen ze gewoon hangen.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-01-01 - 12:00:39 send message to dun grijzeroodstaart

ja ik dacht het al wel , maar ik heb een tijd mijn blokken eruit gehad , maar ik heb ze terug gehangen omdat ze er dan nog in kunnen voor de kou !

maar ik ben nu ook weer een week bezig met vitamine te geven en kiemvoer etc.etc.
vind dat ze daardoor lekker in goede conditie blijven .
ik vraag dit omdat ze vorig jaar voor het eerst begonnen in januari en toen eind juni weer , dus zou wel grappig zijn dat ik mijn eigen kan voorbereiden hahahaha ..
maar goed , ik zal het wel snel genoeg merken bij mijn grijzen aan de symptonen ..

gr Tim .


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-03 - 10:05:05 send message to bert1974

ik kan er bij mijn grijzen haast op gaan zitten wachten.
het eerste nest 1e of 2e week juni het tweede nest altijd de 1e of 2e week november.
en dit ieder jaar weer


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2006-01-03 - 10:21:46 send message to Riboet

En als je de jongen tot ver na het uitvliegen bij de ouders laat zitten (mits je verblijf daarvoor geschikt is) schuift het volgende nest dan niet iets op in tijd?

Mijn koppel had voor het eerst bij mij jongen in juni 2004, daarna in december 2004, vervolgens begin juli in 2005 en van dat laatste nestje heb ik een jong tot 16 weken leeftijd in de voliere gelaten, eigenlijk in de hoop dat ze een broedsel in de winter zouden overslaan. Op eerste kerstdag lag er echter toch weer een ei in het broedblok. Er is echter geen ei bijgekomen en ik hoop eigenlijk dat ze toch een keer overslaan.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-03 - 10:27:26 send message to bert1974

dat weet ik niet als de jongen zelfstandig zijn haal ik ze er bij weg om de ouders hun rust weer te geven


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2006-01-03 - 10:34:25 send message to Riboet

Daarom had ik bij het laatste nest een jong zolang bij de ouders gelaten (zijn (vermoedelijke) broer en zus gingen met 9 en 11 weken uit het blok) maar nu toch alweer een ei. Ik zie trouwens dat ik over jongen in december 2004 spreek, maar dat moet ook eieren zijn (het (enige) jong werd in januari 2005 geboren).

Ik zal wel even opletten wat ze met die ene ei doen, maar ik hoop zelf dat het een vergissing is en dat ze niets ermee doen en dan gewoon nog een tijd wachten met een echt nestje.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede