Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > een vorm van fraude of niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : een vorm van fraude of niet
kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-12-31 - 08:51:20 send message to kakatoe

Ik kom nu al een paar maanden jonge vogels tegen die geringt zijn met ringen van 2006.
Is dat een vorm van fraude?
Dit gebeurd elk jaar weer eerder was het zo dat men de ringen tussen kerst en nieuwjaar binnen kreeg
En is dit niet een zaak van de bonden om dit tegen tegaan of is het zo dat de verschillende bonden maar naar elkaar kijken en bang zijn om leden te verliezen.
Het kan geen excuus wezen om dat bepaalde soorten vogels niet op kleur zijn voor de TT's en niet in gezonden kunnen worden.

Jan


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-12-31 - 09:21:31 send message to Triton

Eerlijk gezegd vindt ik het erger als mensen oude ringen gebruiken die ze over hebben. Denk je dat je een broedrijpe vogel koopt is het een jonge vogel met een oude ring. Dat vindt ik persoonlijk erger.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-31 - 09:21:53 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jan,

Ik weet dat hier ooit eens een discussie over is geweest, maar ik kan hem niet zo snel vinden.
Ik meende mij wel te herinnneren dat dit door de verenigingen opgestart is om inderdaad de beste op kleur zijnde vogels te hebben op de nationale.
1 vereniging was hiermee begonnen en de rest is gevolgd.

Andersom vind ik het eigenlijk kwalijker.

wink ;) Peter

ps. Zoals Jerry al zei, was me net voor.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-31 - 10:39:52 send message to paccie

je kreeg ze bij de ene bond op 1 oktober en na een heleboel praten kreeg de andere bond ze ook op 1 oktober en het is inderdaad dat de vogels dan beter op kleur zijn op de tt


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2005-12-31 - 10:51:29 send message to HermanH

razz :pJe kunt ook overal een probleem van maken........

Verder sluit ik me bij Trito en Parkietenpeter aan.shocked 8O


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-12-31 - 11:53:45 send message to dijkkamp

nee ik vind het geen fraude het is gebruik maken van de mogelijkheid die je geboden wordt.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-12-31 - 13:52:35 send message to kakatoe

ik weet dat de algemene bond hier mee begonnen is en daarna id de nbvv hun achterna gegaan omdat zij bangwaren dat ze leden zouden gaan verliezen.
Met de TT heeft het niks temaken bij sommige soorten vogels zijn ook pas na 1 of 2 jaar echt op kleur.
Zelf vind ik dat men de vogels moet ringen met ringen die in dat jaar in omloop zijn en niet met ringen van een jaar daarop.

Jan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-31 - 14:09:44 send message to ParkietenPeter

Misschien eens een idee om de bonden hiernaar te vragen als je het niet ziet zitten?
Wie weet, krijgen we ene verrassend antwoord.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-12-31 - 14:21:04 send message to goulds

Beste,

De kweek van 2006 begint op eind sept begin okt 2005
en wel de tropen/parkieten ,dit omdat deze bijna jaar zelfs 2 jaar nodig hebben om op kleur te komen.
Kanarie en cultuur kweek begint bij de meeste vanaf Feb/maart 2006 deze zijn ook rond ca 3 a 4 mnd volledig op kleur.Vandaar dat je al vroege ringen ziet in 2005.Veel mensen kopen in 2005 een auto maar per 2006 gaat ie pas de weg op,omdat ie anders al een jaar oud is dit ter vergelijking met de ringen.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-31 - 14:21:53 send message to paccie

maar ik denk dat het hier mensen zijn die het er niet mee eens zijn die zelf geen tt draaien anders praten je wel anders je heb wel 3 maanden extra als je er gebruik van maakt het hoeft niet de nbvv heeft drie bestel ronden en het is geen fraude want de bonden staan er achter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-31 - 15:36:06 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

wink ;)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-12-31 - 16:01:56 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Erwin,

[ Als er nu een 3 maand voor tot drie maand na een jaar gewerkt word heeft het ricgen dus op dat gebied geen enkele functie meer. ]


Zoals paccie al aanhaalde als je aan tt's meedoet weet je waarom deze regeling is getroffen.En wat die 3 mnd betreft vind ik het beetje mierenn**kerij,de ringen lopen per seizoen dus deze overlapt de jaarwisseling,net als de sportcompetitie zo loopt ook de vogelsportcompetitie.Het kweekseizoen loopt van 1 okt t/m 30 sept. in de tt wereld voor vogels


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-12-31 - 16:07:34 send message to Cardinalis

Erwin, natuurlijk is het op tijd op kleur komen van de vogels een probleem!!
Hier kom je wel achter als je tropen kweekt en met de tt mee wil doen!
Op 1 januari beginnen met ringen is niet de opzet van de bonden. Het op tijd op goede grote en kleur krijgen van de vogels is eerder de reden.
Zoals Triton zei: het ringen met vogels van een eerder jaar is een groter probleem bij mij! Koop je vogels met een ring van 2004 zijn ze gewoon van april 2005!!
Het gevolg: onbevruchte eieren of het niet gaan
broeden.

Jan, waarom denk je dat sommige vogels langer dan twee of drie jaar ingezonden kunnen worden?
Juist om ze op kleur te laten komen en toch in te kunnen sturen.

Grtz Cardinalis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-31 - 16:20:37 send message to johanblok

Tja, wat mensen al niet doen om een prijsje in de wacht te slepen...


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-12-31 - 16:25:27 send message to paccie

johan blok zeker ook papagaaien


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-12-31 - 16:35:25 send message to goulds

tja dat noemen ze competitie, en op deze manier krijgen alle vogels en kwekers een eerlijke kans.

Dus koop je een vogel met ring om van 2006 dan kan hij van laatste week sept 2005 zijn.etc etc

Wat wel erg is dat er mensen zijn die jonge vogels ringen met oude jaartallen,omdat ze deze gratis krijgen omdat echte kwekers deze niet meer gebruiken kunnen.




Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede